/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Lyd CD
Fra : Lion36
Vist : 431 gange
50 point
Dato : 13-11-06 20:17

Jeg har netop brændt en lyd CD via Nero, det plejer ikke give mig problemer.
Men denne CD kan jeg ikke afspille på diskman, musikanlæg m.v.
Jeg har benyttet en CD-RW skive mod normalt en CD-R, og tror det er der problemet ligger, men er ikke sikker.
Hvis det er tilfældet, hvad er så grunden til det ? og kan det lade sig gøre at lægge musik ned på CD-RW skiver uden problemer og hvordan ?
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : wium

Dato : 13-11-06 20:25

Nero har flere programmer der kan brænde en CD. Har du anvendt Nero Expres bør du ikke få problemer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-11-06 21:39

Dit problem er ikke at du har brugt en RW skive.........

MEN DU HAR IKKE AFSLUTTET DEN - derfor virker den ikke

Kommentar
Fra : Lion36

Dato : 14-11-06 08:34

Aha, kan jeg på nogen måde afslutte den ?, jeg prøvede at kigge på det igår i Nero, men dog uden held - nogen der kan fortælle mig hvor jeg kan gøre det henne ?
Eller skal jeg brænde en ny skive for så derpå at afslutte inden den virker ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-11-06 09:57

Du burde kunne fortsætte med at afslutte den i Nero....

Kan du ikke det er det jo ikke det store arbejde at brænde den igen når det er en RW.....

Du skal IKKE køre multitasking......

Lav den så der ikke kan brændes mere på den selvom der er mere plads.....

Den kan jo sagtens slettes alligevel hvis du fortryder...

Kommentar
Fra : Lion36

Dato : 14-11-06 13:04

Ja, jeg burde kunne, men hvor ? *S*

Hvis jeg bliver nødt til at brænde opgaven igen, hvor kan jeg så afslutte den session samt undgå multitasking ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-11-06 13:16

I dit brænderprogram.....

Der er kun 2 muligheder...

Enten at lave multitasking (der kan skrives videre på skiven)

Eller afslutte (der kan IKKE skrives videre på skiven)

Kommentar
Fra : Lion36

Dato : 14-11-06 14:03

*G*, jep jeg ved godt det er i mit brænderprogram, men hvor.
Når jeg lægger disken i, kan jeg i Nero se hvad der ligger på skiven, men jeg har endnu ikke fundet det sted hvor jeg kan lukke selve den session.
Og igen bliver jeg nødt til at brænde opgaven igen, hvor i Nero kan jeg lukke den session?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-11-06 14:16

Læg indholdet tilbage i Nero - slet skiven - og brænd igen - UDEN multisession

Kommentar
Fra : Lion36

Dato : 14-11-06 14:17

Fino, så må jeg jo se hvor multisession gemmer sig i brændeprocessen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-11-06 14:32

Den kommer automatisk når du trykker "brænd"

Kommentar
Fra : Lion36

Dato : 14-11-06 15:48

Det gør den ja, men jeg har ikke mulighed for at trykke, da det er i gråt.
Muligheden er ikke tilgængelig selvom jeg kan se de to valgmuligheder inden brændingen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-11-06 18:32

Så må du jo have en fejl i dit brænderprogram.....

Prøv med et andet

Kommentar
Fra : Lion36

Dato : 15-11-06 10:15

Har prøvet med et andet brænderprogram, og selvom jeg lukker min session, så kan jeg alligevel ikke afspille skiven.
Jeg køber CD-R fra nu af, eftersom det ikke giver problemer.
Case closed.

Kommentar
Fra : Lion36

Dato : 15-11-06 12:30

Jeg har nu talt med en expert på område, han siger at man slet ikke kan brænde CD-RW skiver og afspille dem på et anlæg, i bilen ect. også uanset om du lukker opgaven (session).

Så til alle dem som forsøger at brænder andet end på CD-R - Lad være !!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-11-06 12:48

Så kan du da fortælle den "expert" at det må være længe siden han er "udlært".....

Det er da ikke noget problem - alle mine virker udmærket

Men muligheden foreligger jo at din AFSPILLER ikke kan klare RW-skiver eller mærket du bruger..