/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Kan ikke komme på internettet
Fra : Modidi
Vist : 329 gange
100 point
Dato : 13-11-06 19:54

Hejsa

Vores computer derhjemme vil ikke gå på nettet. Jeg har taget kontakt til udbyderen og han sagde at modemmet var online og vi kan også sagtens gå på med en anden computer. Så troede jeg jo måske der var noget galt med netværkskortet, men når man tjekker status står der bare at enheden virker korrekt. Der har ikke ellers været problemer med nettet og computeren, og det er sket fra den ene dag til den anden. Nogen forslag til hvad problemet er? Og i så fald om det er noget der koster mange penge at rette op på. Vi kører det efterhånden ældgamle WinME, men det er kun en hjemmecomputer som bliver brugt til email og lidt surfen på internet, så vi vil helst undgå at skifte det hele ud.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 13-11-06 20:06

"Modem'et var online" ... ?

1) Har du bredbåndsforbindelse (og dermed en bredbåndsrouter)?
- eller
2) Har du gammeldaws modemopkobling (ringer op hver gang du skal på nettet)?

På computeren, prøv at gå ned i "start" og vælg "kør"
Skriv så "command" (uden "" tegn) og tryk på ENTER tasten.
Skriv f.eks. "ping www.kandu.dk" og tryk enter....
Nu skulle din computer gerne svare med noget der ligner dette:
Citat
C:\DOCUME~1\berpox>ping www.kandu.dk

Pinger kandu.dk [195.184.113.135] med 32 byte data:

Svar fra 195.184.113.135: byte=32 tid=84ms TTL=247
Svar fra 195.184.113.135: byte=32 tid=32ms TTL=247
Svar fra 195.184.113.135: byte=32 tid=37ms TTL=247
Svar fra 195.184.113.135: byte=32 tid=40ms TTL=247

Ping-statistikker for 195.184.113.135:
Pakker: Sendt = 4, modtaget = 4, tabt = 0 (0% tab),
Gennemsnitlig tid for rundtur i millisekunder:
Mindst = 32ms, størst = 84ms, gennemsnitlig = 48ms

- hvis du får noget lignende, så er der principielt "hul igennem" ....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-11-06 20:23

Den almindeligste fejl er at IP adressen i netværkskortet hænger.
Nemmeste løsning er at slukke computeren i ½ times tid og så starte op og prøve igen.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-11-06 20:34

Jeg havde samme problem, det var fordi der var en "løs forbindelse" i stikket der sættes bag i computeren (netværksnedledningen fra modemmet)

Prøv at rokke lidt med det bag på computeren.

mvh dova

Kommentar
Fra : Modidi

Dato : 15-11-06 19:37

Til berpox:

Det er en bredbåndsforbindelse, så det er vel sådan en router...det var ham der kaldte det et modem så det gik jeg bare ud fra :)

Men jeg har prøvet det du sagde og den gør absolut intet. Den arbejder lidt men returnerer intet resultat.

Som sagt så kan vi godt gå på med en anden computer når vi smider stikket over til den, så det er jo ikke forbindelsen, men jeg ved ikke hvad der er galt når netværkskortet tilsyneladende virker fint.

Til dova:
Vi kan sagtens gå på med en anden computer så det er vist ikke det der er problemet, men tak for hjælpen :)

Til BjarneD:
Vi har efterhånden haft den slukket og tændt mange gange og det er flere dage siden nu, men stadig intet. Kan det tage så længe før det virker? Er det noget der sker ofte? Jeg mindes ikke at vi har haft problemer med det før. Tak for hjælpen :)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-11-06 19:58

Problemer med netkort er meget almindelig og det er især bestemte typer der driller. Jeg har observeret fejlen på mange typer, men især D-Link netkort har været drilagtige.
Nu er det lidt svært at fejlsøge på en computer man ikke har set så du må bare betragte de forskellige forslag som eventuelle muligheder.

Et standardråd fra supportere er, at genopsætte netkortet og det virker da nogle gange.

Prøv at kigge på denne opsætning
http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=5536

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 15-11-06 20:39

Enig - prøv at genopsætte netkortet..... blot er jeg ikke enig i at D-Link skulle være drilagtige.....

Men det korte af det lange er, at hvis du ikke får svar på en PING ud på nettet, så er der ikke internetforbindelse. Men derfor kan routeren sagtens være online.

Prøv at åbne samme command som før.
Denne gang skriver du blot "ipconfig/all" og trykker ENTER. (stadig uden "" tegn - og jeg mener at kunne erindre at ipconfig også virker på Windows Me)

Så skriver du lige her, hvad du får af svar i det sorte Command vindue.....

Du skulle gerne få noget der ligner dette:
Kode
C:\Documents and Settings\berpox>ipconfig/all

Windows 2000 IP-konfiguration

Værtsnavn . . . . . . . . . . . . : berpoxa
Primært DNS-suffiks . . . . . . . :
Nodetype . . . . . . . . . . . . : Udsendelse
IP-routing slået til . . . . . . : Nej
WINS Proxy slået til . . . . . . : Nej
Søgeliste for DNS-suffikser . . . : BERPOXDN

Ethernet netværkskort LAN-forbindelse:

Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks : BERPOXDN
Beskrivelse . . . . . . . . . . . : D-Link AirPlus Xtreme G DWL-G520 Adapter #2
Fysisk adresse . . . . . . . . . : 00-0B-86-92-DX-E7
DHCP slået til . . . . . . . . . : Ja
Autokonfiguration aktiveret . . . : Ja
IP-adresse. . . . . . . . . . . . : 192.168.0.105
Undernetmaske . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standardgateway . . . . . . . . . : 192.168.0.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
DNS-servere . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
Rettigheden opnået . . . . . . . : 15. november 2006 20:23:47
Rettigheden udløber . . . . . . . : 22. november 2006 20:23:47

C:\Documents and Settings\berpox>

Kommentar
Fra : Modidi

Dato : 16-11-06 20:04

Jeg prøvede igen med den command og fik dette:

C:\Windows\skrivebord>ipconfig/all

Windows IP configuration
Command line options:
/All - Display detailed information
/Batch [file] - write to file or ./Winipcfg.out
/renew_all - Renew all adapters
/release_all - Release all adapters
/renew N - Renew adapter N
/release N - Release adapter N

Det ligner jo ikke rigtigt dit....

Kan man genopsætte netværkskortet uden installations cd? Vi har ikke en installations cd som sådan, kun sådan en genopretnings cd hvis styresystemet går ned. Det hele var præinstalleret da vi købte computeren.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-11-06 20:11

Det er fordi kommandoen ikke passer på dit styresystem.
Jeg husker ikke kommandoen til ME, men prøv ipconfig /a eller bare ipconfig

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 16-11-06 20:14

Ja, det ser jo ganske rigtigt ud til, at der slet ikke er nogen forbindelse ud af computeren via netkortet.

Netkortet kan du geninstallere uden din recovery CD - men det kræver at du har driverene på en CD, og iøvrigt ved hvilket netkort det er du har.

Men at genopsætte det, er noget andet - det er det med opsætningen af din IP adresse.

Men du kan jo starte med at prøve at deaktivere netkortet, boote maskinen, og aktivere netkortet igen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-11-06 20:16

Rolig berpox - det var ikke det der stod.
Oversigten over kommandoer kommer altid når det er forkert parameter

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 16-11-06 21:50

ipconfig/all er altså rigtig nok.....det er da det jeg skriver på et af de gamle hakkebrædter jeg har stående med Windows ME.

Ellers så kig her:
http://www.computerhope.com/ipconfig.htm#03

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-11-06 21:56

Den siger /All til ME/98
og /all til de nyere
Gad videre om det er problemet.

Annuller spørgsmålet
Fra : Modidi

Dato : 01-12-06 07:47

Jeg har desværre ikke modtaget et svar jeg kunne bruge til noget, og annullerer derfor dette spørgsmål