/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Kontakter + mails i Outlook
Fra : edbhans
Vist : 458 gange
500 point
Dato : 13-11-06 18:31

Hjælp - min harddisk fik åbenbart en bootsektor-fejl, så den ikke kunne starte op. Jeg har nu investeret i ny harddisk og fået den til at køre, og jeg kan også efter tilkobling af den gamle harddisk som slave komme ind og hente alle mine billeder og dokumenter m.v.

Men mit problem er, at jeg mangler alle mine kontakter samt nogle uundværlige mails.

Er der een, der ved, hvad jeg skal se efter (filnavn etc.) og hvordan får jeg det ind i min "nye" Outlook. Jeg nåede jo ikke at få lavet en pst-fil

PS.: Både før og efter uheldet drejer det sig om Outlook 2003

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 13-11-06 18:40

Det er pst filen du skal kigge efter, også selv om du ikke fik lavet backup af den. Der ligger det hele i. Så prøv om du kan fiske den ud.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 13-11-06 18:48
Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 13-11-06 20:14

Gå på dit tidligere C drev.
Her ligger dine gamle mails:

C:\Documents and Settings\dit navn\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{dit identitetsnummer}\Microsoft\Outlook Express.

Adressekartoteket:
C:\Documents and Settings\dit navn\Application Data\Microsoft\Address Book

Ammitz

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-11-06 20:26

Ammitz....
Citat
PS.: Både før og efter uheldet drejer det sig om Outlook 2003

Kommentar
Fra : sion

Dato : 13-11-06 20:41

Linket til spywareinfo virker vist ikke...

Det hele ligger i denne fil: C:\Documents and Settings\Simon\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook\Outlook.pst

Jeg er ikke 100 % sikker på at filen hedder Outlook.pst, men det kan du jo selv finde ud af.

Du har muligvis også en arkiv-fil. Den hedder som standard archive.pst

Husk at ændre "Simon" i stien til dit eget brugernavn.

Simon

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 13-11-06 20:57

Citat
Linket til spywareinfo virker vist ikke...

Det virker hos mig.

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 13-11-06 21:36

Hej alle - og tak for indsatsen indtil nu.

Nu er jeg endelig kommet hjem fra arbejde og har haft lidt tid til at søge etc. på den gamle harddisk (bor på Grønland og er 4 timer bagud i forhold til DK)

Har nu fået importeret adresser og kalender - mangler blot mine emailkonti. Alle mine koder hertil ligger hjemme i DK, så jeg modtager gerne hjælp til at finde dem også.

Hans

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-11-06 21:43

hvem er din udbyder ???? så er det nemmere at hitte ud af hvilkne hjælp du skal have

Kommentar
Fra : sion

Dato : 13-11-06 21:55

Email-konti inklusive adgangskoder gemmes kun, når du gemmer dine Office-indstillinger vha. guiden i start-menuen under Microsoft Office-værktøjer.

Jeg tror ikke der er anden udvej, end at fremskaffe dine papirer fra Danmark.

Simon

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 13-11-06 22:07

Hej Mirit

Jeg har 2 konti hos TDC - 2 konti hos Cybercity - og nu kører jeg via Tele på Grønland. Men det er mine koder hos såvel TDC som Cybercity, jeg ikke kan huske.

Men dette er måske også en anledning til at få ryddet op i alle mine abonneringer, så de kun sendes til een og samme mailadresse

V.h. Hans

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-11-06 22:13

hmm tdc og cybercity - der har du fået papirer de vil henvise til - jeg tror nu nok du kan få dem tilsendt
med ny udbyder er det vel egentlig mest praktisk at rydde op og sørge for at dine kontakter får meddelelse om din nye mail adresse

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 14-11-06 09:31

Så er det jo godt at have en goggle mail - den gemmer alt. Det godt at være klog-men er det bedre at være bagklog?