/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
WC-et løber
Fra : BjornJ
Vist : 1088 gange
50 point
Dato : 13-11-06 18:16

Jeg prøver lige igen, det kan godt være en gentagelse for pludselig skete der noget da jeg havde spurgt sidst.
Jeg har et lille hus jeg udlejer og WCet løber.
Det mærkelige er at når jeg skyller ud løber det ikke, men ikke så snart jeg er kommet hjem så ringer lejeren at det løber.
Hanen lukker godt nok for vandet.
Kan man udløse skøllet forkert?
Kan det være et pædagodisk problem så jeg skal til at undervise lejeren i udløsning af skøl.

Bjørn

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-11-06 18:21

Du kan lave en pædagogisk undersøgelse. Du tager toppen af på toilettet, skyller ud, sætter en tuschstreg i vandkanten, holder øje i en times tid og ser om vandet stiger over stregen, stiger vandet, så må du igang med at rep en gang mere

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-11-06 18:23

som du beskriver det så tjahhhh - er det en enlig dame så skal der nok lidt pædagogik til

(skal nok holde min bøtte nu)

Kommentar
Fra : mcloud

Dato : 13-11-06 18:31

Hej
Bjorn J
Kunne du fortælle hvilken en model og fabrikat toilettet har??
mvh mcloud

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 13-11-06 18:34

Ja det er det meritdk, men det kan ikke passe, jeg er en ældre herre på 71, så hvis sådanne tanker dukker op må det være ønsketænkning.
Jeg må nok hellere forfølge Norsted1s spor.

Bjørn

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 13-11-06 18:35

Gustav Berg, muligvis stavet forkert.

Bjørn

Kommentar
Fra : mcloud

Dato : 13-11-06 18:39

Hej igen

Det kunne være svømmeren der er fyldt med vand og derfor er for tung eller simpelt justering af den store skrue der sidder øverst på svømmerventilen ,der kan du stille vandstanden i cisternen.

mvh mcloud blikkenslager

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 13-11-06 18:49

Til mclaud
Det var det første jeg undersøgte. Jeg har i en fjern fortid, dengang cisternerne hang oppe undet loftet, været i lære som blikkenslager.
De var på Frederiksberg hos en mester der genbrugte flyderne. De blev loddet. gelbrændt og så ud som nye, og blev solgt som sådan.
Det var et sidespring, men den tunge vandfyldte flyder ville heller ikke virke når jeg prøvede.

Bjørn

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 50 point
Dato : 13-11-06 19:29

Så gætter jeg på at ventilen siver og til sidst overfylder op til overløbet.
Evt kunne du bøje kuglen lidt ned så den lukker kraftigere hvis den siver.

Godkendelse af svar
Fra : BjornJ

Dato : 27-11-06 19:03

Tak for svaret e.c.

Det var det, vandet sivede meget langsomt.
En ny ventil kostede over 500 kr, men u virker det.

Bjørn

Kommentar
Fra : e.c