/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Kalk i vandet
Fra : sidal26
Vist : 2869 gange
100 point
Dato : 13-11-06 17:59

Vi døjer meget med kalk i vandet og jeg søger derfor løsning på problemet med kalk på fliser, i vandhaner mv.
Jeg har læst lidt om magneter som Activ-Antikalk Mega og lignende systemer.

Er der nogen herinde der har erfaring med disse? Virker de, eller er det snyd og humbug. Jeg er selv meget skeptisk, og undrer mig over hvorfor vandværket ikke bare monterer magneter, hvis det skulle virke.?

Hvis I ikke mener det virker hører jeg også gerne om kalkfjerningsmidler der rent faktisk virker, da jeg heller ikke har været heldig på dette punkt endnu

Erfaringer høres gerne

/Sidal

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-11-06 18:15

Vi har sådan en kalk dims (polar)på vores vandrør---- og den virker -----. Hvis du sætter sådan en - vores sidder indeni rørene, i skal du regne med at du bliver nød til at skifte samtlige filtre i vandhanerne/brugser, da den slår gammel kalk i stykker.

Som almindelig afkalkningsmiddel bruger vi citronsyre

Accepteret svar
Fra : mcloud

Modtaget 110 point
Dato : 13-11-06 18:35

Hej sindal 26

Der er ingen der kan svare dig præsist på dit spørgsmål.
Det sjove med kalkspaltere som de hedder, er at de virker nogen steder og andre steder virker de ikke .
Der er kun en vej at prøve at montere en ....men jeg vil sige, at det skal være en af dem ,hvor vandet løber igennem magnetfeltet .

mvh mcloud blikkenslager

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 13-11-06 19:14

Københavns Vandforsyning tror på magneterne. De har da monteret én foran måleren sidst de skiftede den!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-11-06 22:32

Til dine haner væder du en klud med alm. husholdningseddike og vikler omkring hanen/erne natten over.

Så kan du vaske det meste væk med vand.....

Godkendelse af svar
Fra : sidal26

Dato : 19-11-06 12:47

Tak for svaret mcloud.
Det virker ikke til der er et entydigt svar, så jeg vælger at prøve mig frem med en model hvor jeg kan få pengene tilbage såfremt det ikke virker.