/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Gasfyr m/Honeywell Aquacontrol
Fra : bluesky
Vist : 907 gange
200 point
Dato : 13-11-06 15:14

Hejsa

Jeg har et noget ældre gasfyr med en Honeywell Aquacontrol 301 enhed. Mit problem er at ingen (!!) hos min service leverandør kender denne kontolenhed og jeg har problemer med at finde ud af hvad de enkelte justeringsmuligheder påvirker. Nu har jeg mestret at slukke for al varme i stúeetage samt gulvvarme - i kælder og på første er der svag varme i radiatorer. Alle radiatorer har fået udskiftet termostater i 2006 og er udluftet.
jeg har desværre ikke mulighed for at indsættet et billede af kontrolenheden her men håber alligevel at ´der skulle være nogen som kender den. Internettet gør ikke

Der er ud over et tænd/sluk ur 5 drejbare knapper.

Håber at en herinde kan hjælpe mig
På forhånd tak
Bluesky

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-11-06 17:33

Det var nok bedre at lede efter gasfyrets data.
Og er du 100% sikker på det er en Honeywell Aquacontrol 301 enhed?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 15-11-06 16:24

Hej Palle
Ja der er ikke noget at tage fejl af - der står højt og tydeligt Honeywell Aquacontrol 301 på kontrolenheden og selve fyrets øvrige funktioner er ok - men hvilken funktion de enkelte knapper har er mit store problem da de åbenbart kontrollerer min gulv/radiator varme på de enkelte etager. Jeg savner godt nok muligheden for at sætte et billede ind i mit spørgsmål på dette ellers udemærkede forum. Det kunne nok have gjort det lidt nemmere at få svar .....
mvh.
Bluesky

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-11-06 19:19

Jamen hvad hedder gasfyret/kedlen?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 16-11-06 13:00

Det er et Weishaupt gasbrænder - type WG. Siger det dig noget ?

På forhånd tak
Bluesky

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 16-11-06 15:13

Nææ, jeg har kun arbejdet med store brændere, men hvis din styring blev leveret med anlægget, kunne det jo være Weishaupt har en kopi du kan få, uanset om det er type WG 20 30 eller 40 modellen.
Så du kunne jo ringe til dem?
http://www.weishaupt.dk/mainService/documents/2055/da/pdffile
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : bluesky

Dato : 29-11-06 14:45

Tak for svaret pallebhansen.

Jeg kæmper lidt videre men tak for din tid

Bluesky