/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Sende Billede med E-mail
Fra : Kbp123
Vist : 541 gange
120 point
Dato : 13-11-06 13:36

Hej.
Hvordan sender jeg et billede med i en e-mail,hvor billedet er ved siden eller under den skrevne tekst,jeg har kundet det engang, men nu optræder den altid som en vedhæftet fil, hvor man klikker på en ikon,og så kommer billedet frem. Jeg har prøvet al det der kan gøres i indstillinger, under fanen "send" men det har ingen indflydelse.Hvad gør jeg?
Hilsen kbp 123.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-11-06 13:45

Med Oulook Express kan du, når du skriver dn mail, klikke på Indsæt i menuen foroven, gå ned og klik Billede, du kan nu browse dig frem til billedet du vil sende med, ved at klikke på Gennemse

Kommentar
Fra : Sailor

Dato : 13-11-06 13:48

Hej Kbp123.

Jeg bruger Outlook og der kan man i hvert fald efter teksten er skrevet gå op i Indsæt" og vælge "Billede" og derefter "fra fil" og billedet kommer så som billede efter teksten. Man kan så yderligere redigere billedets størrelse ved at højreklikke på det og vælge formater billede, hvor man på dialogboksen man får op vælger fanen "Størrelse"

Jeg håber dette kan hjælpe dig.
De bedste hilsener fra Sailor

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-11-06 13:48

Tjek lige i Funktioner, Indstillinger, Send at der er markeret ved HTml ellers vil mailen sendes som tekst og alt andet vedhæftes.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 13-11-06 13:56

i Microsoft Outlook: Klik på "indsæt" - gå ned til "billede.." og vælg "fra fil..." -så kan du vælge på din computer.

i Outlook Express: Klik på "indsæt" -gå til "billede.." --så får du mulighed for at "gennemse..." på computeren.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-11-06 14:07

hvis du bruger funktionen indsæt billede osv - skal du lige være opmærksom på at der også under funktioner - indstillinger - sikkerhed - ikke er flueben i bloker billeder osv - det er rimeligvis grunden

Ydermere skal du slå html til - det gør du i funktioner - indstillinger - fanebladet send - der skal være flueben i begge html felterne.

det her til outlook express - men jeg mener at huske indstillingerne er nogenlunde det samme i outlook

Kommentar
Fra : grow

Dato : 13-11-06 16:38

Mener du hvordan modtageren ser billedet ?
Hvis det er det, så er det modtageren, der bestemmer hvordan det ses.
Personligt sender jeg altid i HTML, selv om de fylder lidt mere.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-11-06 09:52

Kbp123 ....hvis ingen af forslagene her dur så ville det være en god ide at forklare lidt nærmere hvad problemet er - for eks om du bruger outlook express eller outlook osv

Kommentar
Fra : grow

Dato : 14-11-06 10:23

Endnu et forslag, da jeg endnu ikke ved hvad program du benytter.
Ved Outlook Express.
Klik på Vis-fanebladet og så på Layout.
Nu bestemmer du hvordan det skal vises ved afsendelse.
Husk at sætte mailen til HTML-format.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-11-06 11:14

et lille ps herfra - muligheden for at vælge indsæt er ofte først tilstede når du lige har klikket i skrivefeltet - det er der mange der glemmer

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-11-06 15:13

respons så vi kan komme videre - eller har du heller ikke tænkt dig at medvirke - eller acceptere svar her ????

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-11-06 15:30

Rolig mirittedanmark, det er jo ikke sikkert at spørgeren er internetteman lige som dig.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-11-06 15:37

ikke noget man her - måske manette

men det ER da irriterende når der går så lang tid ....især for at kunne hjælpe spørger

ikk´bjarneD(itto)

Kommentar
Fra : Kbp123

Dato : 15-11-06 15:25

Hej allesammen!
Tak for jeres ivrighed efter at hjælpe mig af med mit problem.
Jeg vil først fortælle, at jeg har Windogs XP profersionel med Outlook Express,det glemte jeg nok at fortælle.
Men jeg må erkende, at svarrene er nogle jeg kender ud og ind.
Problemet er at når jeg skriver en e-mail, så vil jeg gerne, at jeg kan insætte et billede, enten over eller under eller ved siden af det skrevene stykke, det kan jeg også, men når den bliver modtaget er det som en vedhæftet fil, hvor billedet dukker op på en ny side når du har klikket igen.Det gælder også når jeg sender til mig selv. Jeg prøver lige at henvise til en af disse 48 kroners hæfter,der var en af disse hæfter skrevet af en der hed KRIS JAMSA den hed "Windogs 98 Tips & tricks" på side 70 er der vist en Hund på den måde som jeg beskriver.Det er mugligt, at Computeren slet ikke er inrettet til den facon mere,men skulde det være tilfældet, er problemet jo heller ikke så stort, men det kunde være at der var en der lå inde med en løsning, for der findes jo næsten ikke noget, der ikke kan lade sig gøre på en computer. Hilsen til jer alle fra kbp 123

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-11-06 16:13

jo computeren - altså i det her tilfælde outlook express er indrettet netop til at sende billeder både i selve mailen og som vedhæftet (sidste er jeg klar over ikke er aktuelt)

I funktioner - sikkerhedsindstilinger - fanebladet sikkerhed - skal du som sagt før fjerne fluebenet i vis ikke billeder osv - og under fanebladet send skal du sørge for at html er slået til begge steder.

Jeg har en fornemmelse af at du måske har brugt guiden i outlook ekspress før til at sende billeder med - det er bare ikke så smart mere i og med at du ikke er i stand til at se hvad du sender

Citat
Jeg prøver lige at henvise til en af disse 48 kroners hæfter,der var en af disse hæfter skrevet af en der hed KRIS JAMSA den hed "Windogs 98 Tips & tricks" på side 70 er der vist en Hund på den måde som jeg beskriver.Det er mugligt, at Computeren slet ikke er inrettet til den facon mere
.... et at to - det er så til windows 98 for det første - og for det andet så er der nok ikke mange af os her der er i besiddelse af det hæfte
Citat
men når den bliver modtaget er det som en vedhæftet fil
ja hos modtager fordi modtageren har sørget for stor sikkerhed og for dit vedkommende fordi netop sikkerheds indstillingerne ikke er rettet til efter dit behov

jeg har lige prøvet på de forskellige måder og har ingen problemer i den retning.

husk at klikke i ruden for at indsætte billede - bruger du brevpapir (stationaries) skal du som regel og så lige klikke på ruden først.

Er det muligt du måske har noget der kan blokere for at dine indstillinger fungerer efter hensigten ???

at det også sker