/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
bruge min LCD tv som skærm
Fra : svendib
Vist : 484 gange
170 point
Dato : 12-11-06 22:14

hejsa...
Har lige skaffet mig et HDI kabel til og forbinde min computer med mit tv. Jeg har et geforce ti 4200 grafikkort og jeg har tidligere haft held til og forbinde de to men kun til at se mit skriveborg og ikke andet. Jeg fik så fremfusket mig til at jeg skulle installere nogle drivere. Jeg fik installeret driver fra Nvidia's hjemmeside men den skrev noget med at softwaren ikke var understøttet af windows og jeg havde valget imellem og afbryde installationen eller at fortsætte. Dengang fortsatte jeg og det virkede men efter noget tid forsvandt softwaren på mysti fystisk vis og så kunne jeg ellers droppe den ide. Nu står jeg tilbage med problemmet og aner ik hvilket software jeg skal bruge. Det skal være nemt at skiftet imellem de to skærme og jeg ville gerne kunne benytte det som min anden skærm
Please hjælp go skriv hvis i mangler oplysninger taksa ! :D
Vil nok indrømme jeg gir point til den der gir mig oplysnigner nok til det virker 100 % ;)
Er vel os kun fair ik? :P

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-11-06 22:29

Til mit Aopen Gefors MX 4000 hører der en cd med program og driver.
Som passer til win 2000 / XP / Vista (rc1)
Der er så forskellige indstillinger til styring af skærme.
Ved opdatering er det vigtigt at du sørger for at eks. XP søger på den CD.
Til Vista er der en opdatering hos Microsoft.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-11-06 00:40

Prøv at gå ind på www.nvidia.com og download den driver der passer til dit operativsystem. Problemet er at du aldrig vil få en driver (med mindre du har fladskærm) der passer til dit TV men du kan få noget der tilnærmer sig det!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-11-06 00:42

Hvis du har XP så er det her og hvis du har dansk som sprog på winxp bør du vælge International http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_93.71.html

Kommentar
Fra : svendib

Dato : 13-11-06 08:43

ak ja problemmet var jo blot at hvad end jeg hentede fra nvedia's hjemmeside var softwaren ikke lovlig eller sådan til og køre på min spand... men jeg prøver den enorme fil :P

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 13-11-06 11:17

Den var nok bare ikke "certificeret" af Microsoft.......du skal bare acceptere at installere alligevel.

Softwareproducenterne kan ikke altid vente på at MS får snøvlet sig sammen til at "certificere" drivere m.v.....deriblandt en del af nVidia's drivere.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-11-06 13:26

Til Vista (ny mricrosoft) ligger der opdateret drivere til Nvidia Geforce.
Så det gør der nok også til XP...............prøv at hente hos Microsoft.

For du har vel servicepack 1 eller 2 lagt ind i XP.
I XP servicepack 2 er der mange flere tilladelser til forskellige drivere.

Kommentar
Fra : svendib

Dato : 13-11-06 17:11

jeg har alle installationer og opdatering på min service pakke 2 så der skulle ikke være problemer.. Og selvom jeg sagde at den skulle fortsætte installationen viste det sig jo at de senere hen forsvandt

Kommentar
Fra : svendib

Dato : 13-11-06 19:55

Hvis du har XP så er det her og hvis du har dansk som sprog på winxp bør du vælge International http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_93.71.html

Så er filen installeret og genstartet. Nu har windows så fundet frem til 5 nye og ukendte enheder den alle spørger efter drivere til og jeg aner ik hvilke dette måtte være..
hjælp.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 13-11-06 20:15

5 nye og ukendte enheder???

1) Højreklik på "My Computer"/"Denne computer" på skrivebordet.
2) Vælg "Manage"/"Administrer"
3) Vælg "Device manager"/"Enhedshåndtering"
4) Nu burde du kunne se nogle gule markeringer/spørgsmålstegn ell. lign. ud for de enheder/typer af enheder Windows ikke kan finde. Notér og skriv her, hvad du ser.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-11-06 20:22

Driver Installation Hints

"Download Accelerator" utilities should be disabled when downloading any drivers.
Hvis du har downlod accelerator skal den ikke være aktiv > disablet

Hent den og gem den på skrivebordet

Do not run virus protection software in the background while installing the drivers. This prevents the driver from configuring itself properly.
Har du antivirusprogram så slå det fra.

Before installing new drivers make sure you uninstall all NVIDIA display drivers from the Windows
Control Panel. Browse to the Start Menu > Windows Control Panel > Add/Remove Programs and search for "NVIDIA Windows Display Drivers" or "NVIDIA Display Drivers" and select remove
I kontrolpanel skal du afindstallere alt hvad der hedder Nvidia

Prøv så at køre den hentede Nvidia

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-11-06 20:52

Prøv lige at hente dette program som kan se på din comp.
Everest.
http://www.majorgeeks.com/download4181.html
Har er ikke så farlig som han ser ud.

Og så kig på dit skærmkort, og præcis hvad det hedder.

Kommentar
Fra : svendib

Dato : 13-11-06 21:02

1) Højreklik på "My Computer"/"Denne computer" på skrivebordet.
2) Vælg "Manage"/"Administrer"
3) Vælg "Device manager"/"Enhedshåndtering"
4) Nu burde du kunne se nogle gule markeringer/spørgsmålstegn ell. lign. ud for de enheder/typer af enheder Windows ikke kan finde. Notér og skriv her, hvad du ser.

Ja der står det er en ukendt enhed ved siden af de gule udråbstegn og jeg kan ikke finde driver deril for jeg aner ik hvilke den ville have

Kommentar
Fra : svendib

Dato : 13-11-06 21:17

nVIDIA GeForce4 Ti 4200 (MSI G4Ti4200) Grafikkort
nVIDIA GeForce4 Ti 4200 3D Acclerator

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 14-11-06 12:20

hmmm....har du fulgt flg. fremgangsmåde? :

1) deaktiver antivirus
2) afinstaller den gamle driver
3) genstart maskine
4) deaktiver antivirus
5) installer ny driver
6) genstart maskine

... hvis ikke, så prøv denne fremgangsmåde, så *SKAL* det altså virke!

Kommentar
Fra : svendib

Dato : 14-11-06 17:23

Jeg ville gøre mit et forsøg
Skal lige være sikker her...
Hvilke drivere skal jeg nu installere / fjerne ?

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 14-11-06 22:25

ALT hvad der har med dit geforce ti4200 kort at gøre skal du fjerne.....

Bare rolig - din computer genstarter med en skærmopløsning der vistnok er 640x480 når der ikke er en nVidia driver installeret - så alle ikoner er mega store! Men bare fortsæt. som angivet.

Kommentar
Fra : svendib

Dato : 16-11-06 07:27

og hvilke skulle jeg installere ? :P

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 16-11-06 12:50

Den nyeste driver til dit geforce ti4200 ... altså fra pkt. 4 når du har afinstalleret alt det gamle.....

Kommentar
Fra : svendib

Dato : 16-11-06 16:59

Den nyeste driver til dit geforce ti4200 ... altså fra pkt. 4 når du har afinstalleret alt det gamle.....

Okay måske er det mig der er dum elelr noget men hvilket punkt 4 ? :S

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 16-11-06 18:37

Fra punkt 4 i fremgangsmåden: (13-11-06 20:15)
http://www.kandu.dk/Spg96383.aspx#1046629

Altså:
1) deaktiver antivirus
2) afinstaller den gamle driver (dvs. ALT hvad der har med geforce ti4200 at gøre!)
3) genstart maskine
4) deaktiver antivirus
5) installer ny driver (den du downloadede forleden - det gør du ved at dobbeltklikke på den, og følge instruktionerne.... den hedder 93.71_forceware_winxp2k_international_whql.exe hvis det var den internationale du downloadede)
6) genstart maskine

Hent også "Release notes" til grafikkortdriveren - der står mange fornuftige ting, der kan være værd at vide, når man vil eksperimentee lidt....
http://download.nvidia.com/Windows/93.71/93.71_ForceWare_Release_Notes.pdf

Kommentar
Fra : svendib

Dato : 18-11-06 11:40

okay har nu fulgt det jeg skulle men følger stadig ikke jeg er kommet ret videre hehe
Jeg tror bare jeg gir op suk...
Tak for hjælpen alle :)