/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Niels Emil Nielsen USA
Fra : Susandersen
Vist : 873 gange
90 point
Dato : 12-11-06 19:13

Hej

Jeg håber, at der er nogle der kan hjælpe mig. Jeg leder efter min oldemors bror Niels Emil Nielsen, som emigrerede til USA i 1899. Han var autobilhandler og boede i 1945 i Portland, Oregon.
Jeg håber at nogle kan fortælle om ham og hans familie.

Med venlig hilsen Susandersen

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 12-11-06 19:32

Har du nogle flere oplysninger om ham? f.eks. født dato? Har du kigget her: www.ellisisland.org eller her www.familysearch.org eller www.ancestry.com ?

Jeg fandt denne, men jeg ved jo ikke, om det er ham, da der er mange.

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 12-11-06 19:33

Jeg glemte at indsætte oplysningern :( Kommer her:

Name: Niels Emil Nielsen
Birth: abt 1877
Departure: Copenhagen
Arrival: 16 Feb 1899 - New York, New York

Kommentar
Fra : larshau

Dato : 12-11-06 19:38

Og jeg fandt dette på Ellis Island. Rent faktisk er ham herden eneste der hedder Niels Emil.

First Name: Niels Emil
Last Name: Nielsen
Ethnicity: Danish
Last Place of Residence: Randers, Denmarc
Date of Arrival: Feb 16, 1899
Age at Arrival: 22y 4m Gender: M Marital Status: S
Ship of Travel: Norge
Port of Departure: Copenhagen
Manifest Line Number: 0022

Kommentar
Fra : larshau

Dato : 12-11-06 19:47

Og på www.rootsweb.com har vi måske en søn:
ID: I1904
Name: Adolf Holmen NIELSEN
Sex: M
Note: still living - details excluded

Father: Niels Emil NIELSEN
Mother: Thora KARLSEN

Marriage 1 Ebba Lilly JENSEN b: 16 SEP 1920 in København
Children
Living NIELSEN

Marriage 2 Rita Magda KORTSEN
Children
Living NIELSEN

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-11-06 12:24

Du behøver ikke stille et nyt spørgsmål om samme emne, Susanne;
skriv selv indlæg under dit første spørgsmål...

Og sletter du det nye før nogen svarer, får du dine "Matador" points tilbage...
Hilsen Svend

Kommentar
Fra : Susandersen

Dato : 13-11-06 14:02

Ja, det er rigtigt men det er ikke det jeg søger. Det jeg søger om ham, er fra han kom til Amerika og han døde. Hvem han blev gift med og hvilke børn (hvis han fik nogle) han fik. Hvor han blev gift i USA.
Om ham ved jeg allerede:
Han blev født den 7. september 1876 i Haldum sogn. Han emigrerede til USA den 16. febr. 1899. I følge en skifteprotokol fra 1945 boede han på følgende adresse:

8037 N. Lombard St.
Portland, Oregon
USA

På det tidspunkt var han autobilhandler, men hvor ved jeg ikke.

Så jeg håber, at der er nogle der kan hjælpe mig videre i søgning af min oldemors bror.

Med venlig hilsen Susandersen

Kommentar
Fra : Crypton

Dato : 13-11-06 16:51

På den adresse er der i dag en forretning der laver både, man kunne jo sende en mail til dem og høre om de evt. kunne hjælpe.

http://www.yachtworld.com/byp/categories/RepairMaintenanceandYards/BoatCleaningDetailingSupplies_OR.html.en

Mvh Finn

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-11-06 18:01

Angående en evt. søn,
Hvis han hed Adolf, har han næppe anvendt dette fornavn efter 2. verdenkrig...

Et andet tip,
Jeg har fundet flere døde i USA ved at spørge på +navne og +Cemetery

hilsen Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-11-06 18:37

Og danskere og nordmænd bevarede ikke altid deres efternavne i USA,
ligesom svenskerne kom de ofte til at hedde ...son; son er jo også søn på engelsk.

Og medhensyn til Nielsen, blev det ikke nødvendigvis ændret til Nielson, men måske:
Nilsen
Nilson
Nelsen
Nelson

Altså 6 gange så mange mulige søgninger, bare på efternavnet, Svend