/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Miljøvæv priser
Fra : jakiil
Vist : 5406 gange
40 point
Dato : 12-11-06 10:07

Hej vi har lige været og er vist stadig i gang med at bygge hele huset om, vi er kommet så langt at vi skal til at sætte væv op, og jeg regner med at det skal være miljøvæv i stedet for glasvæv (skjuler små ujævnheder lidt bedre).

Nu er miljøvæv jo en del dyrer end glasvæv og vi skal bruge meget (ca. 10 ruller).

Kender du et sted (evt. over nettet) hvor man kan få miljøvæv til en god pris?

Jeg har desværre pt ikke mere end 20 point af give af.

Jane

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 12-11-06 10:35

point er da ligegyldig

men hvad er miljø væv det har jeg aldrig hørt om

Kommentar
Fra : jakiil

Dato : 12-11-06 11:27

Jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare det men det er en form for væv der er "belagt" med en form for skum så man bl.a. kan for en struktur der ligner en vandskuret/pudset væg, men det har samme styrke som glasvæv. Fås i ruller med 25 m2. Sættes op som glasvæv (lim på vægen)

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 12-11-06 11:55

ok
tænker over det mens jeg drengens knallert
men glasvæv kan jo fåes med mange forskellige mønstre
har du prøvet at søge på nettet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-11-06 10:32
Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 13-11-06 11:27

Hej jakiil

Jeg kender heller ikke miljøvæv, men tilgengæld kender jeg en del til opfriskning af gamle væge og lofter.
Det billigste du kan bruge er filt, som du limer på.
Den overfladestruktur du ønsker, "der ligner en vandskuret/pudset væg" kan du også få med strukturmaling.
Det koster også, men jeg har en opskrift på hvordan du kan lave det til under halv pris.
Køb sandspartel og hæftegrund! Hæftegrund er noget grønligt tyndt pjask man bruger til grunding af gibsplader. Det kan godt hedde noget forskelligt.
Hæftegrunden blander du i sandspartelfarven til det bliver som fed ymer.
Blandingen påføres med pensel hvorefter der rulles med en strukturrulle.
Strukturen på vægen/lofter afhænger af hvormeget hæftegrund du har blandet i sandspartelfarven og hvorhurtigt du bevæger rullen. prøv dig frem.
Du kan få en overflade som apelsinhud og vis blandingen er tykkere og du køre hurtigt med rullen
kan du få små skarpe toppe frem.
Hvor du ikke kan komme til med rullen, bag kontakter o.s.v. dubber du med en af dine gamle tørre
pensler eller en lille svamp, fingrene kan også bruges.

Bjørn

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-11-06 13:06

jakiil..... Hvor meget koster det du har kikket på, det ville da være rart at vide, så jeg/vi kan se om, det vi finder er billigere?? Bor du i nærheden af KBH er der denne

http://www.j-beckmann.dk/sider/tapetvaev.php

Kommentar
Fra : jakiil

Dato : 13-11-06 14:18

Bor i Tørring (mellem Horsens og Vejle) priserne ligger typisk på ca. 350 pr rulle.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-11-06 14:35

Du kan da prøve at spørge j-beckmann om du kan få det tilsendt??.... jeg kikker videre

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 40 point
Dato : 13-11-06 14:58
Godkendelse af svar
Fra : jakiil

Dato : 14-11-06 06:56

Tak for svaret Nordsted1.

Jeg havde også selv fundet jemogfix, men nu får du pointene

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-11-06 08:44

Selv tak, og god arbejdslyst