/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
problem med harddisk
Fra : clumsey
Vist : 710 gange
20 point
Dato : 11-11-06 21:52

problemet...

jeg har 2 fysiske harddisk 1. er på 20 GB og den anden er på 180 GB. Styresystemet og andre programmet ligger på 20 GB harddisken. der er to pationer i den anden haddiske D: og E:. Jeg formatterede min 20 GB harddisken og installere XP i den men da jeg var færdig med installationen har jeg mistet mine filer og mapper på E drev. Jeg har ikke formatter E: drevet og der er stadig 3 mapper tilbage på E: drev.
Nu har jeg mistet billeder som jeg tog da jeg var på ferie i filippinerne.

er der nogen der kan forklare mig hvor blev mine filer og mapper. kan man gendane de filer og mapper som jeg mistede?

tak for hjælpen

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 11-11-06 22:00

Ikke fordi jeg kan hjælpe dig, men har selv været ude dor det samme. Så nu tager jeg altid stikket ud til min HDD nr. 2, når jeg geninstaller Windows.

Jeg håber virklig for dig, at der kommer et klogt hoved forbi, som kan hjælpe dig.

Mvh.
d.Buus

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 11-11-06 22:16

http://www.kimludvigsen.dk/programmer-tools.html
måske hjælp her
PC indspector
red slettede filer

Kommentar
Fra : clumsey

Dato : 11-11-06 22:27

Jeg er faktisk lige gået i gang med at finde de slettede filer ved brug af PC inspector.
Vi får se om det er muligt at gendane alle de filer som jeg mistede.

træls at det tager så lang tid

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 11-11-06 22:34

Det var da uheldigt, ja jeg starter også med at pille alt overflødigt fra.
Jeg reddede en gang en masse tabte billeder med File Scavenger fra http://www.quetek.com/
Dog ikke alt, og disken må helst ikke have været skrevet til efter uheldet.

Held og lykke !

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 11-11-06 23:08

lad os få en melding om hvordan det går henad vejen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-11-06 09:29

Surt og jeg føler virkelig med dig.
Du er i gang med de rigtige programmer, men hvis du skal bruge File Scavenger skal den købes ellers gendannes blot 64 kb af hver fil. Men derfor kan man jo godt afprøve om det virker og så efterfølgende købe det. Ellers send mig et indlæg i private indlæg så finder vi ud af det.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 12-11-06 12:42

Fijala ->
Forklar lige meningen med at lave det i private indlæg !

Hvad har du gang i !

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-11-06 13:25

Har du opdateret din winxp med servicepacks og andre patches? Kan jo være derfor XP ikke kan se hele din harddisk!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-11-06 19:48

måske jeg havde et registreret program man kunne låne

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-11-06 00:51

WinXP sletter altså ikke bare din harddisk minus 3 mapper, hvis den havde slettet din harddisk ville der intet være tilbage på den!

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 20 point
Dato : 13-11-06 01:23

Det er forståligt Fijala, men vi andre deltager jo også.
Viste ikke at File Scavenger er begrænset, fik det fra ente pc-planet's bladCD(DVD) som fuldt program.

Giver lige tedd ret , der er andet der må være galt,
WinXP sletter altså ikke bare din harddisk minus 3 mapper !

Er der måske tale om at din 'gamle' XP styrede og brugte drevet som et komprimeret drev ?

Kommentar
Fra : clumsey

Dato : 15-11-06 22:28

Har fikset den. Det er bare underligt.

har update min XP genstarte og den gendande alt de mistede filer og mapper. Ved ikke hvorfor. WIERD

men tak for hjælpen drenge

Godkendelse af svar
Fra : clumsey

Dato : 15-11-06 22:33

Tak for svaret natmaden.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 16-11-06 01:20

En af livets underligheder ,
Selv tak