/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
inddækning kvist
Fra : bv32
Vist : 1641 gange
50 point
Dato : 11-11-06 16:16

Jeg skal dække min kvist ind med Perform blyerstatning og spekulerer over, hvad man gør ved hjørnerne ? Jeg kunne forestille mig, at man skal prøve at få en overlapning, er der en speciel fidus, hvad man gør? Jeg vil umiddelbart tro, at der skal klippes fra begge sider af hjørnerne (eller er blyerstatningen så fleksibelt at man kan bukke/banke den omkring hjørner?

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 11-11-06 19:30

Bly er fy siden 2003 - men man kan få en del andre materialer af gummi/polymer med alufibernet. Dette er ligeså flexibelt omkring hjørner m.v.

Husk at få "Blyet" godt ind under skotrender og godt op over de nærmereste teglsten på siderne.

Kommentar
Fra : bv32

Dato : 12-11-06 00:18

Hej Thomas
jeg bruger heller ikke bly - jeg bruger Perform blyerstatning - erstatning betyder noget der kommer i stedet for noget andet ;)

Kommentar
Fra : bv32

Dato : 12-11-06 00:20

Mit spørgsmål var om Perform blyerstatning kan bankes/bøjes omkring hjørner (det er en kvist der er tale om og taget har jo en hældning, derfor skal blyerstatningen jo ikke bare sådan lige om hjørnet). Eller om det skal klippes til og hvis det sidste, så hvordan?

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 12-11-06 20:34

Jeg kender desværre ikke perform blyerstatning.

Men , jeg tror at du skal have en skotrende og på afslutningen nede - skal du bruge perform - som du sikkert kan bøje omkring skotrende og teglsten.

Du kan jo forsøgsvis prøve det først om noget tilsvarende bøjninger før du går i gang - så kommer du også til at kende arbejdsprocessen.

Kommentar
Fra : bv32

Dato : 12-11-06 23:20

Hej igen
Ja, tømreren har faktisk sat en skotrende på siderne af kvisten, vil det sige, at der så ikke skal blyerstatning på der? Kun forneden ?

Accepteret svar
Fra : Thomas_Mygind

Modtaget 50 point
Dato : 15-11-06 19:45

ja, det er helt rigtigt.

Husk at få et overlap på mindst 5 cm - så der ikke kan løbe vand ind baglæns hvis det blæser.

Mvh Thomas

Godkendelse af svar
Fra : bv32

Dato : 20-11-06 21:48

Tak for svaret Thomas_Mygind.