/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Socialpolitik / Spørgsmål
10  snaptil 500
førtidspension
Fra : frankthomsen64
Vist : 662 gange
100 point
Dato : 11-11-06 12:53

Hej

Er der nogen der ved noget om de nye satser for førtidspension.

Mvh
Charlotte

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-11-06 12:57
Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-11-06 13:05
Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-11-06 15:37

Idag er der kun en sats for førtidspension.

Nemlig den samme som max-dagpenge ca 14000/md før skat.

MEN, hvis man er gift eller samlevende, beregnes der et fradrag i pensionen der er indtægtsbestemt efter partnerens indkomst.

Så det er altså meget individuelt hvor meget hver enkelt vil få udbetalt.....og såfremt samlever/ægtefælles indkomst er tilstrækkelig stor, risikeres at man får 0 kr.

mvh dova

Kommentar
Fra : disken

Dato : 11-11-06 19:08

Får IP, og har ikke set disse beløb ''endnu'', tror jeg skal på en Førtids´´´´

Men selvfølglig, NÆSTE år, MÅSKE

Kommentar
Fra : myanne

Dato : 17-11-06 07:33

Min datter er på den nye førtidspension. Hun får udbetalt 9700 kr. efter skat.

Som ny pensionist kan du også søge §84, som kan bruges til mange ting, bla. håndsrækninger i hverdagen. "startbeløbet" på §84 er 1500kr. skattefrit pr måned.

Udgifter til medicin, hører også under §84, til nye pensionister.

Du kan starte med at gå ind på social.dk

Der står de nøjagtige satser og ellers prøv at google ordet førtidspension og iblandt de links er der flere der kan bruges. prøv evt. at skrive satser førtidspension