/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Spamrobotter
Fra : refi
Vist : 824 gange
50 point
Dato : 11-11-06 10:18

Findes der nogen som helst mulighed for at blive SLETTET fra disse spamrobotter - eller er man "lost" når man først kommer deri.

Vi snakker ikke ikke om alle mulige spamfiltre der bare sletter afs. efterhånden som de kommer - det er jo endeløst.

Det der efterlyses er en slags "renselse" af ens emailadresse så den igen er som ny.

Er det utopi ?????

Eller er der en løsning....

Kommentar
Fra : disken

Dato : 11-11-06 10:47

Glem det.
Med mindre de er Danske, så har du en mulighed for at gå ind på deres side/r og afmelde dig.
Men er det Udenlandske og du først melder dig fra, finder de ud af at din mailadresse stadig er AKTIV, og sælger den videre til endnu flere, og sådan fortsætter det

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 11-11-06 10:49

Den eneste løsning er, så vidt jeg ved at du stopper med at bruge, den emailadresse, der får al den spam sendt.

Din emailadresse bliver solgt igen og igen - så der er vist ikke noget at gøre.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-11-06 11:02

Nu er det jo ikke nok "bare" at lave en ny emailadresse....... (det var også det MODSATTE der var ønsket)

Sålænge domænet cirkulerer er det jo ligegyldigt hvad det står foran snabel - det finder vej alligevel.

At du kan melde de danske fra er OK - men dem har man jo selv tilmeldt sig....

Næh Det er muligheden for at komme UD AF spamrobotterne der efterlyses.

At man på en eller anden måde kunne bilde dem ind at adressen ikke eksisterer

Kommentar
Fra : ingole

Dato : 11-11-06 11:23

Citat

som i kan se er det et større problem

Kommentar
Fra : ingole

Dato : 11-11-06 11:28

hvor blev det af ??Tak for din henvendelse.
og her er besvar fra TD

Desværre er det ikke andet du kan gøre fra din webmail. Vores centrale spam filter forsøger at bliver bedere og bedere for hver dag. Men kampen mod spam er svær, og det vil aldrig 100% kunne lade sig gøre at komme til livs. Desværre.

______________________
Venlig hilsen

Andreas Larsen
Kunderådgiver
TDC KabelTV

Support 80804020
Cabletalk 80804024
Fibersupport 80804026
Kundeservice 80804010
Regningsservice 80804045

Find mere hjælp på http://webspeed.dk

-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: ingower [mailto:ingower@webspeed.dk]
Sendt: 9. november 2006 16:04
Til: Kabelmodem Support
Emne: Webmail support

der er kommet spammail, ca. mellem 2 - 6 daglig i den sidste måned´s tid. Det er både ireterende og til tider besværligt ?? kan man gøre andet en at anmelde dem som spam

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-11-06 11:29

Den skal vist lige uddybes......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-11-06 11:31

Nåh - det gjorde du så.....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-11-06 11:31

Altså din mail-adresse er spredt ud over det hele.

Du kunne evt. videresende din mail ind over google (gmail).
Jeg har en mail på vore eget domain og den videresendes til gmail og videre til Outlook express.
Så google sorterer for mig.
Jeg kan stadig kigge efter i spammail og se om der skulle være en rigtig mail i mellem.

Kommentar
Fra : ingole

Dato : 11-11-06 11:35

det er nemt nok, j-har samme problem som dig og alle andre og har henvendt mig til TDC supp.
! ! Læs svar fra TDC og

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-11-06 11:35

Citat
og det vil aldrig 100% kunne lade sig gøre at komme til livs

Den tror jeg så IKKE på.....

Der kommer en dag

Spørgsmålet er om den allerede er kommet - det var sådan det der efterlyses

Kan være man kan blive RIG på den rigtige løsning

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 11-11-06 11:38

Det er visse tiltag - det vil i fremtiden nok komme til at koste penge at sende emails - synes jeg har hørt noget om det.

Men en softwareløsning - wow, så vil du blive rig - meget hurtigt...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-11-06 11:39

e.c

Jeg tjekker også ALT mail på serveren INDEN det bliver hentet....

Men det er lidt dobbeltarbejde

Der må da være et klogt hoved der kan bilde robotterne ind at adresserne ikke eksisterer....

Og så er der jo ikke nogen der vil købe dem

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-11-06 11:47

Har 16 mailadresser - de fleste forretningsmæssig (domænerelateret).
Alle bliver videresendt til EEN adresse som så tjekkes på server inden hentning....

Af erfaring kan jeg jo se at det er forbavsende få mails der bliver sorteret fra undervejs fra den ene mailserver til den anden...

Enkelte ryger i gyngen undervejs....

Men at sidde og "blocke" dem alle er jo umuligt.....
At skifte adresser hveranden dag er heller ikke praktisk muligt....

I vores teknologiske samfund må det da være muligt at finde en bare tilnærmelsesvis løsning - enten ved at udelukke HELE netværk el.lign.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-11-06 11:47

Du misforstår.
Alt kommer til mig i to bunker.
En spam
En ikke spam.

Men da nogen sender til mig via en robot kan deres mail godt ryge i spambunken.
Derfor kigger jeg lige.

Ja du skal bare opfinde noget som returnerer og kvaser deres comp.
Så bliver vo to rige for det var jo min idé.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-11-06 11:57

Forstår skam godt hvad du mener....

Min tanke var om man kunne TVINGE udbydere til at forbyde "massemail"
Dette ville så sætte firmaer i klemme som har brug for det.
Men det kunne måske løses ved at dele "nettet" - et for firmaer og et for private.

Jo tankerne svirrer - DER MÅ VÆRE MULIGHEDER FOR AT STOPPE SPAMMAIL

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 50 point
Dato : 11-11-06 12:46

Jeg har selv luret lidt på denne løsning http://m.geobytes.com/MHome.html Kun email der har en af de tilfældigt generede casekeys kommer ind, ligesom man kan udelukke email fra udvalgte geografiske områder. Det ser nu meget smart ud .

Comodos antispamløsning ligner lidt, og ser også interessant ud. Alle kontakter bliver forsynet med password authentication. Hvilket betyder at der skal være en person i den anden ende, som identificerer sig http://www.comodoantispam.com/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-11-06 13:01

Geobytes ser spændende ud (kræver lige lidt læsning)

Men umiddelbart virker Comodos som en superløsning (for nærværende) - den skal helt sikkert prøves.

Virker den som beskrevet er det helt sikkert en mulighed der er værd at arbejde med

Problemet er så bare at mange/de fleste af spammerne vel ikke er nervøse for at identificere sig.

Spam er jo ikke ulovligt alle steder.

Men prøves det skal den

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 11-11-06 13:27

Geobytes giver jo i princippet en hel masse nye mailadresser. Hvis nogle af dem så skulle slippe ud til spammere, kan man bare slette dem.

Al spam blive udsendt fra robtter, eller fra maskiner som er blevet kapret til formålet, så der er ikke meget risiko for at nogen identificerer sig .

Skulle måske selv prøve Comodo.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-11-06 14:06

Ja prøv lige comodo

Jeg har installeret den og den ser ud til at virke hamrende godt.

Dog kan jeg ikke finde nogen opsætning for Incredimail. (der ligger ALLE mine adresser)
Den importerer godt nok fra Outlook og Express.
Tilsyneladende finder den også det hele alligevel.
Dog kan man IKKE hente post før man har fortalt den alle emailadresser, og man kan ikke når den beder om det gå ind og finde sine pop3 og smtp-er - så dem skal man lige huske at have ved hånden INDEN.

Men jeg tror at når først man er kommet igennem HELE opsætningen så virker den HAMRENDE godt.

I øjeblikket får jeg ingen post fra Kandu - men den tjekker godt nok.
Håber ikke det hele lægger sig på en mailserver i USA

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-11-06 15:16

Nu ved jeg ikke hvilken udbyder du benytter dig af, refi! - Min udbyder TDC, har et udemærket system, som frasortere det meste spam og tester for virusserne.
Men stadig kommer der SPAM ind, fordi de benytter en lang række forskellige afsendere til formålet.
Ofte ville en returnering af mailen ikke blive registreret, men til gengæld kan de se om mailen er modtaget, på en snedig måde, da når man åbner mailen, automatisk henter et ofte grafisk element til mailen, som bekræfter at mailen er modtaget, da de kan kontrollere hvem og hvor mange der har hentet dette element.
Et forslag er, at du henter alt posten hjem, hvorefter du klikker på symbolet nederst, og går OFF-LINE.
Nu kan du i ro og mag sortere din post, og slette SPAM'erne, før du går ON-LINE. Så bekræfter du ikke længere, at du har set mailen.

Ofte kan du have flere mailadresser hos den samme udbyder. (Hos TDC har jeg 5) - Den ene adresse er den private, som ikke offentliggøres på nettet eller på hjemmesider (uden den er sløret med kode). De andre er adresser som jeg kan gå ind og lave om, hvis de bliver for belastet.
KUN på denne måde kan du slippe ud af de slimede SPAM klør.
Men helt fri - NEJ det lyder for utænkeligt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-11-06 15:24

"severino"

Jeg bruger også TDC som udbyder.....

Problemet er jo ikke så meget at sortere spam fra - det er let nok....

Men det skal slet ikke ankomme - det er der stl_s ´s comodo-program kommer ind....

Prøv det - syntes som sagt det virker utrolig godt - men det kræver lidt opsætning.

Ideen var jo, at få mailen/ene afvist på forhånd.

Så skal man ikke selv spilde tid på at sortere.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-11-06 16:13

Den er røget ind på fladskærmen
Men hos TDC er der et personligt spamfilter som kan frasortere uønsket adresser. Den kan gøre det 100%, hvis det er fra lande du normalt aldrig modtager almindeligt post fra.
I stedet for at angive den mail adresse du vil have sorteret fra, kan du angive den som et wildcart.
Eks.: Mail fra taiwan slutter med ".tw" den angives i filtret som "*.tw", hermed frasorteres alle mails med denne endelse. Det gøres så med alle andre endelser som du ikke normalt modtager mails fra, hvilket har fjernet ca. 95% af alt det junk som jeg modtog før i tiden.
Men helt fri bliver du aldrig og du kan ikke afmeldes hos spamsenderen. Det kan du godt glemme!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-11-06 16:19

Korrekt....

Men det virker ligesom IKKE hvis det er com adresser - og dem kan jeg garantere dig for der er mange af (incl. hotmail osv.)

Og det er lidt svært (hvis man vil have post) at blokere ALT fra hotmail

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-11-06 16:45

Det er rigtigt refi, men det er også nævnt flere gange at du ikke kan slippe for det helt, så vi må nøjes med at bruge de forskellige værktøjer der er til vores rådighed.
Og så lidt tålmodighed!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-11-06 17:26

Det er netop det med tålmodigheden der begynder at briste

Så nu prøver vi lige Comodo - den ser indtil videre ud til at fungere endnu bedre end det man ellers ser

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-11-06 17:36

Andre der ikke får post ???????

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-11-06 17:45

Hvis du mener fra Kandu så .......................18.23 fik jeg en til dette spørgsmål.
Men jeg har heller ikke fravalgt mail fra robotter.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 11-11-06 17:46

Næh, men du vel lært Comodo at Kandupost er ok, går jeg ud fra ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-11-06 17:53

Ja selvfølgelig skal den lære.....

MEN POSTEN SKAL JO FØRST VÆRE DER

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-11-06 17:55

Den har imellemtiden fundet 2 spam - dem havde jeg ALDRIG set hvis jeg ikke selv havde ledt efter dem

Så den ser ud til at være MEGET effektiv.....

Bare den ikke er FOR effektiv

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-11-06 18:58

Det er den åbenbart...

Afinstallerede den igen og straks kom 49 mails fra Kandu

Hvad har jeg dog gjort forkert

Har sågar SKREVET kandu´s mailrobotadresse som værende OK

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-11-06 19:05

Kommer nu alligevel i tvivl

2 min efter kom yderligere 37 mails - nu med nyere tid - har serveren alligevel været nede

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 11-11-06 20:34

Nu har jeg også hentet Comodo. Havde lidt "sjov" med det i starten, men tror det virker nu .

Har du sat den til at sætte i karantæne i stedet for at slette ?

Vender tilbage når jeg har rodet lidt mere med det.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 11-11-06 20:47

Jeg havde serviceagent(at)Kandu.dk liggende i min adresseliste, og der kommer mails fra Kandu.

Som sagt drillede det lidt i starten, men efter midlertidigt at have deaktiveret antivirus, og taget et par genstarter virker det. Tror jeg nok .

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-11-06 21:47

Har også fået den til at virke nu - TROR JEG NOK

Nu kommer der da mails fra Kandu.....

Spændt på om der er andre den kasserer.

Den har tilsyneladende IKKE slettet nogle - blot ikke hentet dem.....

som sagt kom der lige pludselig 80-90 mails.

Den kræver nok man "leger" lidt med den for at være sikker - men den er meget effektiv, slipper ikke noget igennem der ikke er godkendt

Lader lige spørgsmålet stå lidt endnu og ser hvad vi/du kommer frem til....

Fortsat God Weekend

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 11-11-06 22:51

Der er da nogen der prøver at gøre noget ved det..
http://www.stopspamalliance.org/

Selv om at jeg ikke lige ser hvad !

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 12-11-06 00:32
Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 24-11-06 10:34

Tak for svaret stl_s.

Nu kører den efterhånden perfekt