/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Hyperlinks i Acces
Fra : sonjor
Vist : 409 gange
200 point
Dato : 11-11-06 09:46

Min datter har lavet en database i access indeholdende dansebeskrivelser med tilhørende hyperlinks til musikken, som skal bruges. Mit problem er, at når jeg trykker på hyperlinket, kommer der en sikkerhedsadvarsel, som jeg skal svare på, dernest endnu en dialogbokos, hvor jeg skal bekræfte at jeg vil åbne mp3-filen. Er det muligt at undgå disse 2 dialogbokse? Håber meget på hjælp, da det er yderst forstyrrende i danseundervisningen.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-11-06 10:02

Du kan sætte sikkerhedsniveauet ned på netsikkerheden.

Det er jo fordi alt det snavs det efterhånden er kommet har Microsoft valgt at du skal advares før du åbner noget

Kommentar
Fra : disken

Dato : 11-11-06 10:51

Mener du kan slå den fra, ved at dobbelkilkke på den nederste del af browserens linie, hvor der står internet.
Kommer der ''linien'' med advarsel, mener jeg du bare skal højreklikke på den, og bede om ikke at få vist den mere.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 11-11-06 11:22

Det er desværre ikke nok, den ene advarsel kommer fortsat. Er der flere gode ideer?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-11-06 11:27

Er der så ikke en afkrydsningsmulighed når advarslen kommer, med om ikk at vise denne advarsel igen

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 11-11-06 11:29

Til disken:

Det er jo ikke på nettet, men i programmet access, jeg har problemet, altså når jeg klikker på et hyperlink i en udvælgelses-forespørgsel. Musikken der linkes til ligger på min computer og ikke på internettet.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 11-11-06 11:32

Til Fiala:

Nej desværre

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-11-06 12:47

Jeg er stadig overbevist om at hvis du går ind under - Funktioner - Internet Indsillinger Avanceret og sætter et flueben i et eller andet uder Afsnittet - Sikkerhed der ligger til sidst i mulighederne.
Nu er min Explorer på engelsk så jeg kan ikke lige huske det nøjagtigt hvordan det står.
Prøv dig lidt frem. Jeg har muligheder for at tillade forskelligt afspillet fra CD Rom.
Jeg bruger forøvrigt Explorer 7.0

Kommentar
Fra : disken

Dato : 11-11-06 16:02

Citat
Det er jo ikke på nettet, men i programmet access, jeg har problemet, altså når jeg klikker på et hyperlink i en udvælgelses-forespørgsel. Musikken der linkes til ligger på min computer og ikke på internettet.

Det eneste jeg lige kan komme på er

START - DENNE KOMPUTER - sikkerheds center - windows firewall
undtagelser - tilføj program ///////// eller der er et flueben ved vis en besked
når firewall blokkerer ///////// eller samme sted
avanceret - tjenester - tilføj.
Ellers prøv at lukke windows firewall.

Eller

START - DENNE KOMPUTER -
EGENSKABER FOR INTERNET - SIKKERHED - WEBSTEDER - AVANCERET
og indsæt dit drevbogstav C:/

Og jeg ved det er på din lokale disk, men en firewall kan
til tider skabe sig mærkeligt.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 11-11-06 16:04

Og selv om det er på din lokale, kan du måske godt åbne disse meddelelser,
da de minder meget om dem, Windows firewall kommer af med.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 11-11-06 19:44

Tak for alle jeres gode råd. Jeg er lige kommet hjem fra en 80-års fødselsdag, hvor jeg lavede noget seniordans med gæsterne og døjede med at skulle lukke 2 dialogbokse før hvert nummer.

Jeg vil nu afprøve jeres råd og vender så tilbage, måske først i morgen

Kommentar
Fra : disken

Dato : 11-11-06 20:04

Håber du får det at virke, tag et billede af boksen - næste gang og læg på nettet.
Så ved vi hvad der er tale om.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 12-11-06 15:56

Hej Disken
Hvordan lægger jeg de billeder på nettet?

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 12-11-06 19:21

Hej Alle, tak for jeres forsøg, men dem kunne jeg ikke rigtig bruge. Jeg har fået hjælp fra anden side. Skulle ind og rette en del i registreringsdatabasen, og det lykkedes at fjerne begge advarsler.