/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
bones spareribs-sauce/ketchup
Fra : hojriiskim
Vist : 4099 gange
100 point
Dato : 10-11-06 21:08

Hej..

søger en opskrift på ketchup eller hvad de kalder det som man får til pommes frites og spareribs på bones. søger altså en ketchup der er lidt anderledes og smager af lidt mere end normal beauvais.
nogen forslag?
evt nogle ketchup mærker som bones og de andre bruger? eller noget som smager ligedan?

Kim

Kommentar
Fra : wolffi

Dato : 10-11-06 21:14

Jeg er ikke klar over, om man kan købe dette produkt fædiglavet, men jeg har min egen opskrift på "sovs" til at smøre på grillben, inden de steges i ovnen.

Tag nogle løg, skær dem i små stykker og rist dem i en gryde.(i mangel af løg kan man bruge tørrede løg)

Tilsæt flåede tomater fra dåse (eller ketchup i en snæver vending)
En sjat olie
et par skefulde brun sukker (det er det, der giver den gode smag)
og selvfølgelig salt og peber

kog det hele i et par minuter - og "sovsen" er klar til at pensle på benene.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-11-06 21:17

3773's Krydderrib

Marinade 1/2 dl olie 1 dl soya, 1 tsk salt 1 knsp pebber. 1 knsp stødt ingefær. 2-3 fed hvidløg, 1/2 tsk stærkpaprika - ca 1 kg gode fede ribben ned i, og lad det trække en halv dags tid. Jo mindre stykkerne er, jo stærkere bliver de. Hele balladen i ovnen (i marinaden) ved 170° varmluft eller 200°

Vend dem ofte. Steges til de bliver næsten sorte

Næringsindhold: Det vil du ikke vide. Og husk at have toiletpapir i huset

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 10-11-06 21:48

hejsa

jeg bruger barbecue sauce ( købes færdigt på glas/flaske) og kommer brun farin i så syntes jeg det er super til grill ben m.m
hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 10-11-06 22:07

hopper lige med på tråden
det ser godt ud jeg bruger tit
konseteret tomat i de små dåser
som koster ikke ret meget
de giver lige lidt eksra
evt.lidt chilli
det er bare guf

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 11-11-06 00:47

altså mit indlæg er måske formuleret lidt skidt.. :)
Men det er faktisk som dyppelse til pommes fritesne jeg mangler noget lidt mere spændende end bare ketchup..

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-11-06 02:49

Kim er god til det der

Accepteret svar
Fra : chicapigen

Modtaget 50 point
Dato : 11-11-06 12:28

ja jeg troede det var til at smøre på spareribs , her i huset bruger vi til pommesfrites : salat mayonaise, remoulade blandet med ligeså meget mayonaise og en skvat saft fra agurksalat og smages til med peber, eller sandwich ketchup blandet med fransksennep. håber du fik lidt inspiration.
hilsen chicapigen

pssss. der findes et krydderi til at komme på pommesfrites og andre kartoffelretter, det er også super til at krydre dem med

bon appetit.

Godkendelse af svar
Fra : hojriiskim

Dato : 27-11-06 22:40

Tak for svaret chicapigen.

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 27-11-06 23:06

hejsa højriiskim

jeg er glad for du kunne bruge mit foreslag.
hilsen chicapigen