/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
kan man brænde en avi film
Fra : simon15
Vist : 6853 gange
100 point
Dato : 10-11-06 18:13

hey

jeg har download en film og jeg kunne godt tænke mig og vide om jeg kan brænde den på en admindlig cd og vis man kan hvordan gør jeg så og hvilket prg skal jeg bruge

håber i vil hjælpe mig

Accepteret svar
Fra : dr_dem

Modtaget 110 point
Dato : 10-11-06 18:32

AVI Ja hvis den ikke er på mere end 700 MB. Program = nero som selv omdannere til det det skal bruges til og du sætter det til og ellers kan jeg ikke finde på mere lige nu.
dr.dem

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 10-11-06 18:46

Som dr_dem siger, kan du brænde den med et almindeligt brænderprogram til en cdr, hvis ikke den fylder mere end 700mb. Du kan brænde den fuldstændig som du plejer med andre filtyper, det er jo bare en fil.

Er det fordi du ikke har plads på din hardddisk, at du vil brænde den, eller er det fordi du kan afspille den på din DVD?

Kommentar
Fra : iah

Dato : 10-11-06 20:13

Eller er det fordi du er træt af den du vil brænde den?

God weekend IAH

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 10-11-06 20:58

HøHøHø

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 10-11-06 21:04

Du kan også bruge dette geniale program ConvertXtoDVD,den kan dette

Features:
- Supported video formats: DivX, Xvid, MPEG4, MOV, AVI, WMV, WMV HD, DV, and more...
- Supported sources: existing files from digital camcorders, TV/Sat, capture cards
- Can merge up to 4 hours of material from several movies or episodes
- Supported audio formats: AC3, DTS, PCM, OGG, MP3, and more...
- Handles subtitles files (.SRT .SUB/IDX) with color and font selection, and supports tags (italic, bold)
- Video format choice: NTSC, PAL, or automatic and PULL-DOWN
- Picture output: Widescreen, Fullscreen, or automatic
- Create Automatic chapters or edit your owns
- Fast preview mode to check if the source is loaded correctly
- Save the DVD structure on hard drive or burn it to a blank DVD
- Reliable burn engine integrated (supports all DVD formats)
- Fast and quality encoder (typically less than 1 hour for converting 1 movie)
- Variable options and settings for advanced users
- Control of the conversion speed vs quality
- DVD Menu control (auto-start, loop etc)
- DVD Menu edition (background, fond, color)
- Customizable interface (themes, dockable windows)
- Multilingual support (available languages...)
- Optimized for Windows 2000 / XP / Vista

Links :
http://rapidshare.com/files/445908/vsoConvertXtoDVD2_setup_215.exe

Cracks
http://rapidshare.com/files/446388/VSO.ConvertXToDVD.rar

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 10-11-06 21:06

Jeg glemte lige at skrive at programmet også er på dansk

Kommentar
Fra : simon15

Dato : 10-11-06 22:26

okay
skal jeg bruge en dvd brænder det er fordi jeg gærne vil se det på min dvd kan jeg det
og jag ikke har en dvd brænder og kun en cd brænder
og vis jeg skal er det så at jeg skal lige vide om jeg skal brænde det som en data disk eller audio cd

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 10-11-06 22:44

Du kan vist ikke brænde en film på en cdr. Der skal du have dvd-r eller dvd-rw.

Jeg har lige prøvet med en musikvideo i formatet .avi på en cd-r, men kom i tanker om at man selvøfølgelig skal brænde på en dvd-r

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 10-11-06 22:46

Og ja du skal også have et dvd-drev i din pc.

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 10-11-06 22:50

Hvis du skal kunne se det på din DVD afspiller, kræver det, at den kan afspille avi/divx filer. Det er der mange der kan, og de fås for under 500kr. Så kan du brænde den til en alm. cd skive.

Men hvis du skal lave den om til DVD, skal du bruge DVD + skiver, altså PLUS skiver, da det er det nyeste format af de to, og - skiverne ikke kan afspilles på ældre DVD afspillere.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 10-11-06 23:20

Citat
okay
skal jeg bruge en dvd brænder det er fordi jeg gærne vil se det på min dvd kan jeg det
og jag ikke har en dvd brænder og kun en cd brænder
og vis jeg skal er det så at jeg skal lige vide om jeg skal brænde det som en data disk eller audio cd

du kan godt brænde en film på en alm.cd,bare den ikke fylder mere end 700 mb
Du skal bruge nero og så går du ind i nero expres og vælger video/billeder og så video cd og så trykke på tilføj/add og den konventer selv filen til en format så du kan se den på din dvd

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-11-06 00:13

Du kan brænde som data-cd, det kræver at din dvd afspiller kan læse AVI filer, ellers skal du bruge en dvd brænder

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 11-11-06 08:04

o.v.n

Man kan udemærket gøre som jeg har beskevet,tro mig jeg har gjort det mange gange med boksekampe som jeg havde hentet på nette og de har også været avi elller divx filer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-11-06 09:36

En Avi-fil kan brændes og afspilles på både CD og DVD. (alt efter størrelse)
Det kræver din afspiller kan afspille Avi (det kan næsten alle nyere)

Hvilket program og hvordan du brænder den ,er underordnet - DET ER BLOT EN FIL.

Er den mindre end 700 mb - brænd på cd
Er den større ville jeg lave den om til VCD da du alligevel skal bruge en DVD (det kan næsten alle brændprogrammer)

Kan din afspiller IKKE spille Avi - er du tvunget til at ændre den til VCD eller DVD

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 11-11-06 11:06

Refi, hvis du læser de øvrige oplysninger vil du se, at Simon IKKE har DVD brænder. Men du opsummerer hvad andre, jeg selv blandt andet allerede har beskrevet tidligere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-11-06 11:15

Nemlig...

Opsummeret i KORTE træk....

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 11-11-06 12:22
Kommentar
Fra : simon15

Dato : 11-11-06 22:48

jeg siger tak for jers svar tror jeg har fundet ud at det men jeg skal lige hjem til min egen com for er til jysk mester skab i fodbold

så ses

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 12-11-06 00:25

Lad os endelig vide hvis svar du kunne bruge! Knæk og bræk med bolden!

Godkendelse af svar
Fra : simon15

Dato : 15-11-06 18:05

Tak for svaret dr_dem.