/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
HABANERO chili
Fra : Nanabanana
Vist : 679 gange
100 point
Dato : 10-11-06 15:40

Opskrifter med denne meget stærke chili? Vegetaropskrifter? saucer? kylling/kalkunopskrifter. ikke svin, lam eller kalv...

helst på dansk

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 10-11-06 15:46

og helst nogle I selv har prøvet

Kommentar
Fra : andreasf

Dato : 10-11-06 17:00

Prøv den her: http://www.thespicehouse.com/recipes/puerco-pibil-recipe

Jeg har selv prøvet og bytte svinekødet ud med kylling, og det smager fantastisk. Det er min absolutte yndlingsret. Bare ærgeligt at min kone ikke kan spise stærk mad - for jeg kan love dig for at den er hamper i ganen.

Den er allerbedst med svinekød, men smager også himmelsk med kylling. Det eneste problem er nok, at det ikke lige er til at skaffe annatto-frø herhjemme. Spørg eventuelt på en mexicansk restaurant om de ved, hvor man kan få dem. Ellers kan de til en billig penge bestilles på nettet. De kan bruges i mange retter og giver en flot rød farve.

Man skal nok eksperimentere lidt med stegetiden, når man laver retten med kylling istedet for svinekød.

mvh

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 10-11-06 19:32

ok... men det er så besværligt på engelsk... fandt en på dansk, som lignede den... med svinekød... men tak!!!