/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
underlig exe-fil
Fra : metteto
Vist : 491 gange
100 point
Dato : 10-11-06 11:56

Hej i kloge hoveder
Når jeg lukker en af vores maskiner får jeg en Pop-up "kan ikke lukke sgtray.exe" Har jeg bugs eller er det et af ungernes spil der ikke er blevet ordentligt afinstalleret. Er i forvejen igang med at gemme alt vigtigt fra den maskine inden den skal reformateres så sønnen kan overtage den, og skulle meget nødig gemme en bug i en af filerne.
Hjælp, Halvnørden
Mette

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 10-11-06 12:03

Hej metteto
Jeg vil stærkt anbefale dig at bruge søgefunktionen til at finde den exe-fil og så slette den, da det sansynligvis er en wirus eller bugs.

mvh
Bjarnebr

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-06 12:06

http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/sgtray/

Kør dog en scanning med dit antivirusprogram.

Har du tjekket for spy-/adware med f.eks. : http://www.superantispyware.com/downloads/SUPERAntiSpyware1241.exe
( Her er en manual: http://www.spywarefri.dk/manualer/superantispyware-manual.htm )

Har du prøvet at rense registreringdatabasen for reg. nøgler i udu? Ellers hent og kør dette lille program: http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html (brug den gratis version: http://www.tweaknow.com/download/RegCleaner.exe )

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-06 12:11

Ps. For rense din registreringsdatabase kører du nævnte program: TweakNow RegCleaner Std og når det er scannet færdigt, så klikker du på 'View details...' ud for : Safe to delete.

I det nye vindue klikker du på 'Delete' i menuen øverst.

Lukker programmet ..og genstarter.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 110 point
Dato : 10-11-06 12:15

Sgtray SGTray.exe

(Veritas) System Tray icon and background monitoring task for Veritas Storage Guard which in most cases gets installed as part of Backup Exec Desktop or Backup Exec Desktop Pro (as well as some of the other Veritas backup products). When running in the background, Storage Guard alerts you when you have not done a backup of your data for a while. Also, if you decide to do a backup you can do it straight from the System Tray icon.

Recommendation :
Since the regular backup of your data is something we recommend very highly, we feel it is a matter of personal preference as to whether you want to have Storage Guard in the background constantly checking on you, or whether you prefer to rely on your own manual procedures. In any case, if you have set up regular overnight scheduled backups you definitely do not need Storage Guard in the background, in which case you can disable it with The Ultimate Troubleshooter.

http://www.answersthatwork.com/Tasklist_pages/tasklist_s.htm

Det er dit Backup program der påminder dig om at huske at lave backup af dine filer,vis du vil stoppe det så>
Gå til >Start>kør Skriv/kopier dette ind>

msconfig

gå til>start og fjern fluebenet ud for sgtray.exe

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-11-06 12:17

vis du vil stoppe det eller kører backup manualt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-11-06 13:44

Du skal trykke crtl+alt+delete og gå ind i processor og finde filen - afslut den, derefter slet den - og gå i kør - msconfig - start og fjern referencer til sgtray! Genstart PC og så burde fejlen være væk

for at sikre dig kan du før genstart lige køre regcleaner : http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html

scan og delete kun hvad der er safe to delete - genstart

Godkendelse af svar
Fra : metteto

Dato : 10-11-06 15:11

Tak for svaret Manse9933. Det gav mig en klokkeklar besvarelse af om det var en bug eller ej. Tak. At jeg også blev klogere var en dejlig bivirkning. Tak for hjælpen.
KH Mette