/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Ringorm igen
Fra : jeb3
Vist : 921 gange
100 point
Dato : 10-11-06 11:27

Hej.

Min næste 13-årige dreng havde for lidt tid siden 2 ringorme i baghovedet.
Jeg klippede ham helt kort, og smurte ham med salve jeg havde fået fra lægen. Jeg smurte 3-4 dage efter de var HELT væk.

Nu knap en måned klager han over kløe i hovedebunden. Jeg tænker straks lus, og checker efter.
Nu har han ikke bare 2 ringorme men rigtig mange i baghovedet og op over øret. Der er kommet noget ved det ene øje, der også ligner starten til en ringorm. Hvad søren gør jeg?

Jeb3

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-11-06 11:35

Tag kontakt til læge/hudlæge

Her kan du læse om ringorm

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/Fakta/svampringorm.htm

Har i husdyr?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-11-06 11:39

Citat
Ring til lægen næste dag: Hvis ringormen breder sig trods din egen behandling. Hvis der er mere end to ringorme. Hvis du er usikker på, hvad barnet fejler.

http://www.sygeboern.dk/frame.cfm/cms/id=701/sprog=1/grp=2/menu=1/

Så ring lige til lægen før han har ringorme over det hele.

Hvis i har kæledyr, så undersøg lige om de har ringorme, så skal de også behandles.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-06 11:51

Vores den yngste har lige været igennem det samme, da ringormene begyndte anden gang, sagde lægen at den første salve åbenbart ikke havde været god nok. Vi har nu fået en anden, og må se
om det kan kurere så det kan forsvinde en gang for alle

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 10-11-06 12:08

Check lige husdyrene!!!!!!!!!!!!!
Og hvis de har det, behandling, hvis i ikke kan finde dem husk barnet på at der skal vaskes hænder HVER gang man har kælet med dyret!!!
Jeg mindes stadig min venindes mor, der ikke fattede hvorfor hendes døtre konstant havde ringorm, men de vaskede simpelthen aldrig fingre når de havde rørt ved katten og da de fik kigget på dyret havde den rigtig mange bittesmå inficerede områder.

Men god bedring med ham

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 10-11-06 16:21

Jo tak, men vi har nu ingen husdyr

Har en aftale med lægen mandag.