/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
sende ringetone videre på nokia 3310?
Fra : SACA2
Vist : 567 gange
100 point
Dato : 03-01-03 19:53

Jeg har et problem...2 ens nokia3310 med samme ab. hos telia.... Den ene kan jeg godt sende ringetoner fra nettet til.. den anden kan ikke modtage ????? Hvordan sender jeg så en ringetone fra den ene nokia til den anden????
Jeg har talt med telia... de mener ikke problemet ligger ved dem... hvad mon så der er galt????

Accepteret svar
Fra : NKSDK

Modtaget 100 point
Dato : 03-01-03 21:19

Hej SACA2

Problemet med at sende en købt ringetone videre er forholdsvis nyt og er opstået, fordi Nokia har indgået en aftale med kunstnernes "inkasso-klub" om, at der skal betales afgift til kunstneren af hver solgt ringetone. Derfor har Nokia indvilget i at forhindre, at tonerne kan videresendes - denne forhindring findes i de nyere software-versioner.

MEN: Nokia har ladet en bagdør stå åben, så du gør blot sådan her, når du vil videresende en købt ringetone:

Du åbner tonen i 'Komponist', og uden at du ændrer så meget som et komma i selve tonen, vælger du 'Gem' og gemmer den med et dollar-tegn ($) foran navnet, f.eks. "$Mission Imp". Når du har gjort det, kan du sende den omdøbte ringetone alt det, du vil, og modtageren kan blot åbne den i 'Komponist', fjerne dollar-tegnet fra navnet og gemme den under original-titlen.

Dit problem med ringetoner fra nettet har jeg hørt om før, men det har løst sig selv - af en eller anden årsag, kan det variere, hvor hurtigt et mobil-nummer registreres som lovlig modtager. Du kan eventuelt prøve at skrive til udbyderen af ringetonen og høre, om han/hun kan løse problemet eller give dig en forklaring.

Jeg håber, svaret var tilfredsstillende.

Venlig hilsen

NKSDK

Nokia unlock og sw-opdatering i Viborg
sivebaeks@io.dk

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 04-01-03 00:07

NKSDK
Kan du ikke lave det til et tip ??
Ellers gør jeg det, da løsningen ellers vil koste point at se når svaret accepteres

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 04-01-03 08:52

OK - jeg laver et tip

NKSDK

Nokia unlock og sw-opdatering i Viborg
sivebaeks@io.dk

Godkendelse af svar
Fra : SACA2

Dato : 04-01-03 10:08

Tusind tak for din gode "idiotsikre" besvarelse.... Det var lige til at finde ud af...Og tusind tak fra min datter som du har gjort lykkelig....