/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
admdll.dll besked ved opstart
Fra : Dkkasper
Vist : 568 gange
100 point
Dato : 09-11-06 20:12

Ved opstart af Windows XP får jeg en popup besked de siger "admdll.dll" og så en OK knap - hverken mere eller mindre.

Er der nogen der ved hvorfor og hvad jeg skal foretaget mig?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 09-11-06 20:23

http://www.trendmicro.com/vinfo/virusencyclo/default5.asp?VName=WORM_DELODER.A&VSect=T

Gør dette, så skal jeg prøve at hjælpe dig af med den

Hent HijackThis her http://www.sitecenter.dk/secure/nss-folder/mappe/hjtspecial.exe Opret en selvstændig mappe til HijackThis, kald den f,eks HJT. Kør Hijackthis, klik "Do a systemscan and save a logfile". Kopier loggen og sæt den her ind i tråden, så kigger jeg på den. Du må ikke slette noget selv med HijackThis. Jeg skal nok give dig en vejledning til hvad du skal gøre.

Kommentar
Fra : Dkkasper

Dato : 09-11-06 20:40

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Ahead\InCD\InCDsrv.exe
C:\php\Apache\Apache.exe
C:\Programmer\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
C:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\php\mysql\bin\mysqld-nt.exe
C:\php\Apache\Apache.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Ahead\InCD\InCD.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\55xx\KeyMon.exe
C:\Programmer\SlySoft\CloneCD\CloneCDTray.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe
C:\Programmer\Fælles filer\PCSuite\DataLayer\DataLayer.exe
C:\Programmer\MSI\Live Update 3\LMonitor.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\Programmer\Elaborate Bytes\VirtualCloneDrive\VCDDaemon.exe
C:\PROGRA~1\FLLESF~1\PCSuite\Services\SERVIC~1.EXE
C:\Programmer\SPAMfighter\SFAgent.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\Programmer\SlySoft\AnyDVD\AnyDVD.exe
C:\Programmer\Bluetooth-software\BTTray.exe
C:\Programmer\MSI\Core Center\CoreCenter.exe
C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\OUTLOOK.EXE
C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\WINWORD.EXE
C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\avguard.exe
C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\avgnt.exe
C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\sched.exe
C:\Programmer\BetwayMPP\MPPoker.exe
C:\hjt\hjtspecial.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [InCD] C:\Programmer\Ahead\InCD\InCD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [MMKey] C:\Programmer\55xx\KeyMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [updmgr] C:\Programmer\Common files\updmgr\updmgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDTray] "C:\Programmer\SlySoft\CloneCD\CloneCDTray.exe" /s
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe -onlytray
O4 - HKLM\..\Run: [DataLayer] C:\Programmer\Fælles filer\PCSuite\DataLayer\DataLayer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LiveMonitor] C:\Programmer\MSI\Live Update 3\LMonitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [avgnt] "C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\avgnt.exe" /min
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [VirtualCloneDrive] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\VirtualCloneDrive\VCDDaemon.exe" /s
O4 - HKLM\..\Run: [SPAMfighter Agent] "C:\Programmer\SPAMfighter\SFAgent.exe" update delay 60
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\valve\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - HKCU\..\Run: [AnyDVD] C:\Programmer\SlySoft\AnyDVD\AnyDVD.exe
O4 - Startup: PowerReg Scheduler V3.exe
O4 - Startup: PowerReg Scheduler.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O4 - Global Startup: CoreCenter.lnk = C:\Programmer\MSI\Core Center\CoreCenter.exe
O4 - Global Startup: GStartup.lnk = ?
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O4 - Global Startup: VPN Client.lnk = ?
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Send til &Bluetooth - C:\Programmer\Bluetooth-software\btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: Opret Foretrukken på mobil enhed - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Opret Foretrukken på mobil enhed... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra button: Betway.com Poker - {4CBB5C71-1BA0-49ca-93CD-159AF8AA0CC9} - C:\Programmer\BetwayMPP\MPPoker.exe
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\Bluetooth-software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-4017 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\Bluetooth-software\btsendto_ie.htm
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=36467&clcid=0x409
O16 - DPF: {3D6DDD23-870A-4FC8-B3AF-5F67C935A9B7} (Util Class) - https://gandalf.certifikat.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-1204.exe
O16 - DPF: {402EE96E-2CE8-482D-ADA5-CECEEA07E16D} (TurnTool Scene) - http://www.turntool.com/ViewerInstall.exe
O16 - DPF: {4E330863-6A11-11D0-BFD8-006097237877} (InstallFromTheWeb ActiveX Control) - http://tw.msi.com.tw/autobios/client/iftwclix.cab
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {A590956F-AE99-4419-BB39-3C721276C625} - http://activex.microsoft.com/objects/ocget.dll
O16 - DPF: {E302F157-A890-4B6F-A421-839D25055D6D} (NLSysInfo Control) - http://www.novalogic.com/pub/NLSysInfo.ocx
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: AntiVir Scheduler (AntiVirScheduler) - Avira GmbH - C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\sched.exe
O23 - Service: AntiVir PersonalEdition Classic Service (AntiVirService) - AVIRA GmbH - C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\avguard.exe
O23 - Service: Apache - Unknown owner - C:\php\Apache\Apache.exe" --ntservice (file missing)
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - WIDCOMM, Inc. - C:\Programmer\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: Cisco Systems, Inc. VPN Service (CVPND) - Cisco Systems, Inc. - C:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
O23 - Service: InCD Helper (InCDsrv) - Nero AG - C:\Programmer\Ahead\InCD\InCDsrv.exe
O23 - Service: MySQL - Unknown owner - C:\php\mysql\bin\mysqld-nt.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Remote Administrator Service (r_server) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\r_server.exe" /service (file missing)
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 09-11-06 21:01

Det ser ikke så galt ud, men lad os lige tjekke efter:

Hent denne scanner ned til skrivebordet ftp://ftp.drweb.com/pub/drweb/cureit/drweb-cureit.exe Vent med at køre den. (Kandu kan ikke aktivere FTP links, så du skal kopiere ovenstående ind i adresselinien)

Start op i fejlsikret tilstand (tast f8 flere gange under opstart). Hvis du ikke kan det, så se her
http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=110&PN=1

Vejledning her http://fromsej.dk/Vejledninger/html/drweb.html

Kopier loggen her ind.

-----------------------------------------------------------------

Du har muligvis lidt Gator spyware inde, så jeg vil foreslå at du også kører denne scanner:

Hent denne scanner http://www.superantispyware.com/downloads/SUPERAntiSpyware1241.exe

Installer, og opdater scanneren manuelt. OBS, ved installationen bliver det foreslået at du registrerer med din email. Det behøver du ikke at gøre.

Start op i fejlsikret tilstand (tast f8 flere gange under opstart). Hvis du ikke kan det, så se her
http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=110&PN=1

Start SuperAntiSpyware, klik "Scan your computer", sæt flueben i dine drev, ovre til venstre i vinduet. Ovre til højre i vinduet, sætter du prik i "Perform Complete Scan". Klik "næste", nu scanner den. Når den er færdig, så markerer du det den finder, og lader scannereren fjerne det.

Genstart til normal tilstand (scanneren tilbyder måske at gøre det).

Åbn scanneren igen, og klik "preferences"-> "stastics/logs". Marker loggen, og klik "View log". Kopier loggen her ind i tråden, sammen med en frisk HijackThis log.

To spørgsmål:

Har dit antivirus lige fjernet virus ?

Har du selv installeret RAdmin ?

RAdmin er denne linie i HijackThis:

O23 - Service: Remote Administrator Service (r_server) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\r_server.exe" /service (file missing)

Kommentar
Fra : Dkkasper

Dato : 09-11-06 21:11

jeg må lige kigge på det senere - har ikke tid nu... takker for hjælp indtil nu