/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Trådalger
Fra : fusses
Vist : 3570 gange
25 point
Dato : 03-01-03 17:58

Hejsan

Er der nogen som har et godt tip til at komme af med trådagler i ens akvarie?

Fusses

Kommentar
Fra : rcn

Dato : 03-01-03 18:18

Er det kun trådalger, du har problemer med?
Rikke

Kommentar
Fra : luffe10

Dato : 03-01-03 18:53

er det på dine planter?

hvis havde jeg det samme problem.....jeg har tre piratfisk i 250 liter og har lige købt to store sugemaller de tager det hele.....

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 03-01-03 18:55

Hej Fusses

Beskyt akvariet mod sollys og sørg for, at temperaturen i
vandet ikke bliver for høj. Skrab desuden siderne fri for alger.
Så skulle dit problem være løst.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 03-01-03 19:51

Trådalger kan udryddes i løbet af korttid ved tilsætning af blåsten som fåes ienten fast form eller som en opløsning.
Midlet skader ikke fisk eller planter, men brugen skal naturligvis ikke overdrives.
Mvj OW

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 03-01-03 20:03

Hej igen

Jep det er "kun" trådalger og det er i mit yngle akv. med et par 7 årige sugemaller som har ynglet 8-10 gange

Det får ikke sollys.

Blåsten kan det købes ved alm. akv.forhandler???

Fusses

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 04-01-03 10:00

Der er korrekt hvad sambo påpeger, men der er her ikke tale om store doseringer.
Dosseringerne er normalt angivet på brugspakningerne som findes i handlen.
OW

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 04-01-03 10:13

Hej

Oldwiking, du skriver i "handlen" mener du dyrhandlen?? hvor der så også må stå noget og dosseringer på pakken

Fusses

Accepteret svar
Fra : oldwiking

Modtaget 25 point
Dato : 04-01-03 10:24

Planteskoler og Dyrehandler JA

Godkendelse af svar
Fra : fusses

Dato : 04-01-03 10:30

Tak for svarene oldwiking.

Kommentar
Fra : clange

Dato : 08-01-03 20:15

Hej Fusses
Jeg har det sammen problem med mit akvarium. Og jeg fik af vide af det var hvis akvariet fik sol lys..
Det kommer i alle akvarier før eller siden.

Så jeg vil råde dig til at stille dit akvarium i et hjørne hvor det ikke kan få sol lys, eller du kan tage dem op en gang imellem.

Håber du kan bruge mit svar.!
MVH Christian (clange)

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 08-01-03 20:36

Hej Christian

Tak for tippet... men min akvarier står allerede steder hvor intet sol lys kommer!!

så jeg igang med noget blåsten!!

fusses