/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Hvordan ligger man kode på.
Fra : RaB
Vist : 554 gange
50 point
Dato : 08-11-06 16:51

Hey alle sammen. har lige købt en Levelone 11g wireless 1w,4L broadband router( WBR-3406TX). Vil bare lige høre om nogle kan fortælle mig hvordan jeg ligger kode på, så det kun er min bærbar og kæresten det kan bruge det, og lige min stationær.

Har læst manual, men forstår det bare ikke helt. har fundet ud af det er under wireless setting, men der kommer problemmet så, under security kan jeg vælge mellem 4 forskellig ting

WEP
802.1x and RADIUS
WPA-PSK
WPA

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-11-06 17:05

Du har 178 åbne spøørgsmål.

Tror du, at brugerne på kandu vil blive ved med at hjælpe dig, når du ikke i et eneste spørgsmål giver tegn på, at et af svarerne kunne bruges.

Citat
Har læst manual, men forstår det bare ikke helt

Ret henvendelse der, hvor du har købt det.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-11-06 17:13

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-11-06 17:23

Jeg er enig med ans. Man kan da i det mindste vise den taknemlighed ved at "gide" at lukke sine spørgsmål og på den måde sige tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-11-06 18:15

RaB kunne i det mindste skrive "Det svar kan jeg bruge" men RaB gider ikke gå sine spørgsmål efter.

http://www.kandu.dk/userhist.aspx?uid=28209

Kommentar
Fra : padde01

Dato : 08-11-06 18:22

Ok da du skal ind i din Router 192.168.1.1 er sikkert adressen, og find så den trådløse opsætning

Kommentar
Fra : NegoZatoR

Dato : 08-11-06 20:56

Så kan du lære det .. ! ! !

gider ikke hjælpe dig !!! ..

Kommentar
Fra : lonjo

Dato : 08-11-06 22:15

Du spørger: "hvordan jeg ligger kode på, så det kun er min bærbar og kæresten det kan bruge det, og lige min stationær".
Uddybende spørgsmål: Forklar lige, hvad du og konen ikke må bruge, men din bærbare, din stationære og kæresten gerne må bruge og hvad er så hemmeligt ved disse 3 dele, at det skal kodes?.
j.c.

Kommentar
Fra : RaB

Dato : 08-11-06 22:31

hey alle sammen. undskyld jeg ikke har fået lukket mine spørgsmål, skal nok gå igang med det samme, min fejl.

Håber stadig der er nogle der vil hjælpe. problem er at jeg bor i lejlighed, og ønsker ikke at nabo kan logge på mit trådløs internet. her er manualen hvis det kan jeg hjælpe http://www.dataready.dk/datasheet/WBR-3406TX%20DK%20qig.pdf

Håber i kan hjælpe mig.

Kommentar
Fra : RaB

Dato : 08-11-06 22:45

puha det var lidt over 10 jeg fik lukket, det tar lang tid.. men skal nok få lukket dem..

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 09-11-06 08:41

OK.........
Hvis du vælger wep 64bit hex så er det 10 tegn du skal bruge.
Du kan bruge >>abcdef og 1234567890<< i en skøn blanding eks. abcde12345
Den trådløse comp som skal tilsluttes skal sættes op til samme wep-kode og type.

Du kan også bruge MAC-filter hvor det enkelte adapterkort tillades adgang.
Det gøres på forskellig måde på forskellige accessPoint og jeg kender ikke "Levelone"

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-11-06 19:36

Der er en auto setup funktion i din router: den følger du bare og e.c har fortalt hvilke bogstaver og tal du kan vælge til at skrive en kode. Prøv at kigge lidt i opsætningen og prøv dig lidt frem. For at komme ind i routerens konfiguration skal du i din browsers adressefelt taste http://192.168.1.254
højst sandsynlig. Så dukker menuen op. Det bedste du kan gøre er at lave setuppet med et lan kabel monteret.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-02-07 18:03

I morgen lukker kandu dette spørgsmål, og du bliver frataget 5 ledige point.

Du kan også vælge enten at acceptere eller annullere dit spørgsmål,så får du 5 ledige point retur.

Kandu har jo gjort et stort arbejde for dig, de har annulleret ca. 170 spørgsmål , det må have kostet ledige point