/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
FRISTIL (tøjmærke) ?
Fra : Nanabanana
Vist : 2621 gange
200 point
Dato : 08-11-06 11:41

Jeg har fået to tynde nederdele og et par tynde bukser - stumpede, som jeg bruger som natbukser -fra min stedfars søster, som hun brugte i 70'erne... De er i alle mulige hippie-farver, og folk kalder mig hippie, når jeg bærer bukserne...
I alle tre dele står der i mærket bagi: FRISTIL. Dette bør derfor være et tøjmærke. Det er sådan lidt flipper-agtigt...

Mit spørgsmål er så, om der er nogen, som kender dette mærke og evt. ved, hvor jeg kan få mere tøj derfra?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-11-06 11:47

Kan du ikke lige tjekke om vaskeanvisningerne står på dansk??

Det tøjmærke er ikke noget jeg kender, så hvis det er dansk, tror jeg ikke du kan få det mere

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 08-11-06 12:02

hm... det skulle da gerne være dansk, når mærket hedder FRISTIL. Fri stil: flipper stil... :) Tror jeg da? Men kan lige tjekke vaskehalløjet...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-11-06 12:05

Selv om mærket skulle være dansk, og eksisterer endnu, så er flippertøjet ikke højeste mode længere, så at finde det lige i den stil, bliver nok ikke nemt. Der er nok størst chanche på loppe/kræmmermarked

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 08-11-06 14:46

Nordsted, der tager du helt fejl..flippertøj er absolut meget hot i visse kredse...så kom ikke her
Men jeg kendere desværre ikke tøjmærket.

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 08-11-06 22:38

Ok... tak for hjælpen...

flippertøj er højeste mode nu...

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 09-11-06 00:54

IIh, jeg er stolt *fnis* man følger vel med

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 09-11-06 13:46

hehe... ja... men ved du hvad? gucci er også mode... mærkeligt... men hver mand sin stil. og det er jo også godt, for tænk hvis alle var ens?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-11-06 18:20

Der er altså ikke højeste mode i flippertøj her i Nordsjælland Så enten er i meget fremme i skoene derover i det jyske (jeg ved godt nok ikke i hvilken landsdel du bor i nanabanana) eller også er i ca 35 år bagud

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 09-11-06 22:02

København her... robert's coffee??? nørrebro... uha uha... der burde du komme en dag og se, hvordan tiden er i dag! :)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-11-06 22:14

nanab.... er tøjet de har, så sprit nyt?? Du må spørge hvor de har købt det Førhen var der en forretning der hed Janus der handlede med flipperagtigt tøj, findes den mere?

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 09-11-06 22:16

Ja, jeg er godt klar over at der er meget der er på mode...faktisk er udvalget, om man må sige, noget større idag, end da jeg var ung. (i firserne) Der kunne man vælge enten at være disker, eller flipper...og helt ekstremt, rocker

Tøjstilen og moden var ulidelig kedelig..og frygtelig grim.

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 10-11-06 14:59

Nordsted1: Flippertøjet er som regel fra genbrugser, men H&M har en ret flippet afdeling... flippermode er jo bare en mix af alle arter, men mange går med skjorter og laser... Vil prøve at søge på google efter JANUS... :) takker

Mangorossa: Var den ligefrem grim? Noget 80'er-tøj er da mega fedt... men ja... jeg synes jo, at der er mange flotte tøj-typer... eller hvad man nu siger...
hvad er en disker?

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 10-11-06 15:01

er det denne janus?

Butik Janus
Nørrebrogade 176
2200 København N

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-06 15:11

En disker, er en der går på diskotek, garbadinebukser og såån

Jeg kan sq da ikke huske adressen på Janus forretningen, men jeg synes det lyder bekendt
afsted med dig, så kan du jo svarer mig

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 10-11-06 15:15
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-06 15:23

Beskrivelserne passer på en prik, men jeg syntes altså vi var smartere end på disse tegninger

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 10-11-06 17:03

Ja, det var sådan det så ud Nordsted..totalt uden smag og kikset...det må du sgu da indrømme

Jeg husker at jeg havde den der frisure, hvor der var helt korte etager i toppen og halvlange tjavser i nakken..gud fri mig vel, det var grimt. Det var så nemt at klippe, at vi klippede hinanden. Ja, der skulle ikke det store håndværk til, for at være frisør den gang

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-06 19:07

mango.. altså jeg var drønsmart, med garbardinebusker med pressefolder, piskesmældsskjorte - så slap jeg for at styge - eller sort kedeldragt med lynlås hele vejen ned og så den der midifrisure

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 11-11-06 00:29

ja, vi lignede hinanden så *LOL*

Jeg gik på et tidspunk i en cowboyvest, uden ærmer, hvor SHU_BI_DU bien var tegnet bag på, og med en islændertrøje under...hold da kæft hvor usmart.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-11-06 10:20

Vi var undskyldt, vi var jo dikteret af moden

I det hele taget er det godt gjort hva den mode bestemmer, man skal ikke i utide ville købe f.eks brune fløjsbukser, for det skal nok passe med at både brun og fløj er yt. Og hvis man gemmer tøjet til det igen bliver moderne - er der ikke ca 8 år imellem at farverne kommer igen??- så er snittet ændret, fra brede bukseben til smalle osv