/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
FreeWare MailServer
Fra : Smitty
Vist : 489 gange
50 point
Dato : 03-01-03 17:14

Flere har sikkert spurgt om det, men jeg har ikke kunnet finde løsningen indtil nu.

Jeg har behov for en løsning, hvor man kan få en server til at hente post fra flere selvstændige POP3 konti og herefter placere dem på en server, hvor man afhængig af sin brugerID kan få adgang til én eller flere af disse mapper.
I princippet det en Exchange Server kan gøre på; men økonomien tillader IKKE denne løsning.

Alle klienter er udstyret med OutLook ( IKKE Express ), men løsningen med OUT-LOOKs egne net-mapper kan ikke helt klare denne opgave.

I Spg. 9572 nævnte Zonker en FreeWare MailServer som løsning; men desværre uden nogen nærmere angivelse.
De eneste MailServer jeg kan finde er ikke FreeWare, og flertallet beder under installation om en domain ID, hvilket der af gode grunde ikke findes ved POP3 konti fra 3. part

Kan nogen af jer henvise til en enkel løsning, som kan opfylde ovenstående?

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-01-03 17:33

Dette er ikke en nem løsning. Men en sme-server kan alt det, du savner. Den kan hentes på nettet - er gratis - helt gratis.
http://www.e-smith.org/downloads/
Jeg bruger selv denne server, dog ikke mail-delen endnu.
Emesen.

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 03-01-03 17:49

Her findes nogle gratis freeware og en del "økonomiske" shareware emailserver der ser ud til at kunne klare det - http://tucows.tiscali.dk/mailserver95_license.html

mvh, Ke'Fir, m.a.

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 03-01-03 18:00

Emesen;
Tak for din hurtige kommentar. Umiddelbart ser det ud til, at de links der på den angivne side er til Linux.
Jeg har brug for den på en W2K Proff. eller W2K Server
Ved du, om den virker på en/begge af disse?

Master_of_Kefir
Også tak for din hurtige kommentar. Har lige kigget på linket, men blev ikke meget klogere. Har du eller flere
Du kan anbefale, som kan løse den skitserede opgave? Vil hellere koncentrere mig om om en 2-3 stykker end
forsøge med hele listen før jeg bliver klogere!

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-01-03 18:31

En SME-server er ganske vist Linux baseret men styres og benyttes af Windows maskiner som her hos mig. Den bruges af '98 '98se 2000 og XP og er rimeligt beskyttet mod nettet. Jeg har en W2k server kørende som slave en gang i mellem men heller ikke her med mail. Held oog lykke med dit projekt.
Emesen.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-01-03 18:27

Smitty wrote:

> Jeg har behov for en løsning, hvor man kan få en server til at hente
> post fra flere selvstændige POP3 konti og herefter placere dem på en
> server, hvor man afhængig af sin brugerID kan få adgang til én eller
> flere af disse mapper.

Hamster kan gøre det, den kan sættes op til at tømme POP3 konti på
fremmede servere og gemme indholdet lokalt. I hamsteren kan du så
sætte en række lokale POP3 accounts op og sortere høsten over i
dem.

> Kan nogen af jer henvise til en enkel løsning, som kan opfylde
> ovenstående?

Ovenstående, men det enkleste må da være at sætte mailforwarding
på de konti du/I har på de fremmede servere og forwarde tingene
til den eller de POP3 konti du/I bruger i det daglige..

--
Hygge..
Thomas

<http://carftp.com> - a library of car videos.

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 03-01-03 19:27

Hej Thomas;

Tak for dit input, men det er ikke helt så nemt ( men gid det var! )

Lidt mere uddybende info ( forhåbentlig ):
Vi har pt. 3 konti hos en ISP
F.eks. Salg@xyz.dk / Service@xyz.dk / Hans.L@xyz.dk

Disse 3 skal gerne hentes hjem på vores almindelige Fil/Printserver m. W2K Server, hvilket ikke er noget problem.
Med regler kan de også sagtens placeres i hver sin mappe. Keine Hexerei.
Nu er der 6 PCer, hvor 2 har W2K og 4 har W98se Alle logger på vores lokal Domain XYZDOM, og alle bruger OutLook
Udfra brugerID skal man altså have adgang til at læse mails i de enkelte relevante mapper, eller sagt på anden måde;
mails til Hans.L@xyz.dk må kun kunne ses af denne bruger - uanset, hvilken maskine han bruger!
2 af ovenstående W98 er bærbare, så når brugerne kommer tilbage til kontoret skal de kunne se opdaterede mapper.
Som nævnt indledningsvis, så er det en typisk Exchange opgave, men priser på Exchange er noget i overkanten i
forhold til de reelle behov vi har.

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 03-01-03 20:03

Hej Smitty,

der er også nogle gratis Mailservere her... -->
http://www.webattack.com/freeware/server/fwmailserver.shtml

bl.a. denne her "Mailtraq4Free"... er meget rost... -->
http://www.mailtraq.com/mailtraq4free.html

det ska' lige siges jeg ikke har afprøvet nogle af dem, så hvordan de konkret funker har jeg umiddelbart ingen anelse om...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 03-01-03 20:17

Hej Starup;

Alletiders med lidt flere input. Prøver at kigge på dine links.

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-01-03 21:22

"Smitty" <Smitty.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:9FiR9.24317$Hl6.2589671@news010.worldonline.dk...
> Flere har sikkert spurgt om det, men jeg har ikke kunnet finde
løsningen
> indtil nu.
>
> Jeg har behov for en løsning, hvor man kan få en server til at hente
> post fra flere selvstændige POP3 konti og herefter placere dem på en
> server, hvor man afhængig af sin brugerID kan få adgang til én eller
> flere af disse mapper.
> I princippet det en Exchange Server kan gøre på; men økonomien
tillader
> IKKE denne løsning.

Du kunne prøve at kigge på Mercury. http://www.pmail.com

Den kan det du ønsker. Hente fra pop3 servere og distribuere det til et
antal pop3 og/eller imap konti. Og den er freeware.

/Per

Kommentar
Fra : gaugin

Dato : 15-01-03 08:00

Hej

Jeg har haft samme behov som Smitty og lige installeret Mercury, den løser opgaven helt perfekt. Installer POP3 klient, SMTP klient og server samt IMAP-serveren så er du godt kørende. Jeg er ikke nogen rigtig guru på området, alligevel kom jeg igennem på under en time. Stor succes.

mvh Gaugin

PS: husk at begrænse adgang til relay mest muligt, det er meget nemt at lave adgangsregler.