/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Alternativt legetøj
Fra : MissXX
Vist : 506 gange
50 point
Dato : 07-11-06 22:56

Hejsa

Gode ideer til alternativt legetøj søges. Jeg har netop hentet en dejlig hvalp hjem fra Tyskland, men er løber tør for ideer til "lav-selv" legetøj. Derfor søges ideer.....

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 07-11-06 23:09

Nu ved jeg ikke hvor mange du kender i forvejen, men en sodavandsflaske af de store i plastik med godbidder giver leg for en tid, tennisbolde med hul i hvor der også kan puttes guf i er også sjovt, urtepotter med bunden i vejret stilles flere steder med guf under, tomme køkkenruller der bliver klemt i enderne i lægges også guffer, giver lidt tid til leg, så er der knude sokker, knude klude i det hele taget, ja det er jo med at være hittepåsom engang i mellem,
der er nok flere sjove lege, de kommer sikkert farende her om lidt.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-11-06 23:14

aldrig plastflasker eller lignende - det er farligt for både hvalpe og voksne hunde !!!!!!!!

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 07-11-06 23:16

Små hunde kan ikke kværke en coca cola flaske for de er meget kraftige, dem bruger jeg selv og kun det mærke, andre kan ikke bruges.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : Petra007

Dato : 08-11-06 08:29

hej

Et marvben, som passer til hvalpen størrelse, hvor kødet er pillet ud, er god aktivering for hvalpen, den får virkelig brugt tænderne. Du kan opbløde dens mad, putte det i benet, og fryse benet,når hvalpen skal have det, er det vigtigt at det er stuetemperatur ellers får den ondt i maven. En gammel skisok (den er længere end almindelig sokker) med bold i den ene ende og en knude midt på er også sjov legetøj for hunden. Giv aldrig hunden legetøj af hård plast, da hunden bider det i stykker og kan få det i maven og så skal den opereres! Tillykke med din hvalp.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 08-11-06 09:25

Her er en adresse jeg har meget glæde af. Men det er for hund og menneske og ikke hunden alene. Min hund elsker de lege, der er nævnt og det giver rigtig god kontakt og beskæftigelse under indlæringen

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/hundeskolen

Held og lykke med din hund

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 08-11-06 09:30

Her er en adresse mere, også om aktiviteter, så kan du i ro og mag finde den der passer lige til dig og din hunds temperament.

http://www.dyrebrevkassen.dk/

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 08-11-06 09:35

lige endnu en idé. Du skriver ikke om hvilke hund det er eller om du bor i hus eller lejlighed.

Vi bor i hus og i havelågen har vi savet et hul, så Sigurd kan stikke hovedet ud og følge med i hvad der foregår ude i verden. Det kan han få rigtig meget ud af og får brugt både lugte, se og høresans på en gang + han er rolig, når folk går forbi og rigtig mange kan ikke lade være med og klappe ham på hovedet. Det har samtidig givet os en hund der er rolig, glad og forventningsfuld når folk går forbi vores have.

Kommentar
Fra : maleneoredsen

Dato : 08-11-06 09:52

Jeg har skrevet lidt gode råd til nye hvalpe-ejere på min hjemmeside.
De kan findes nederst på siden.

http://www.partridge.dk/et_hvalpekuld.htm

Kommentar
Fra : Splint210

Dato : 08-11-06 18:21

Hvis den har mulighed for at komme udenfor, så er et knallertdæk en god ting, det kan også bruges indenfor, men det kan godt blive for voldsomt Det kan man både kaste med og det kan rulle

Ellers er et viskestykke med en knude på midten, et godt alternativ.
Et tykt reb med en knude på virker også.

Kommentar
Fra : Justmyself

Dato : 01-01-07 19:42

Hej
1. Brug aldrig en plastikflaske ovs.
2. Du kan binde nogle knuder på et reb

- Kan ellers ikke lige komme i tanke om noget

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 02-01-07 08:42

Hvis du bruger reb, sokker osv. til og binde knuder på, så husk at det SKAL være bomuld, ellers kan hunden komme slemt tilskade. Den kan brænde sig, hvis der laves trækkeleg (hvad der ikke er godt) eller den kan sluge det og der er syntetiske ting ikke godt. det kan lave temmelig store skader i en hundemave.

Jeg er begyndt og gemme godbidder bag bakken på træer, Sigurd syntes det er alle tiders nye leg.