/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Dokumentinfo
Fra : No1Here
Vist : 835 gange
40 point
Dato : 07-11-06 22:15

Haj.

Kan det mon lade sig gør at skjule-slette alle de info og oplysninger der kan ses når man klikker på sine gemte digitalfotos under egenskaber. Det jeg tænker på er de oplysninger som kommer frem når jeg taster på dokumetinfo -> avanceret så som kamaratype eksponeringstid brændvidde, farverepræsentation og så videre?

Vh og på for hånd tak.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-11-06 23:03

hvis der ikke er skrivebeskyttet kan du - og i dit grafikprogram er der nok mulighed for at fjerne den mulighed der ligger for at de netop kommer på

prøv at kigge om der er noget under præferencer/preferences i dit program

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 07-11-06 23:13

Ja det kan du godt, det gør du i samme vindue som oplysningerne vises, prøv at klikke på den oplysning du vil fjerne eller ændre og linien bliver nu så du kan skrive i den, tryk på Delete tasten nu står der ingen ting, klik næste oplysning tryk Delete og så videre, du kan tage en hel mappe ad gangen ved øverst oppe at klikke på Rediger og klik på Marker alt, muligvis får du en advarsel om at mappen inholder en skjult fil, klik Ok til det, højre klik på et tilfældig billede, vælg Egenskaber-Dokument info-Avanceret, de ændringer du laver gælder alle markerede billeder

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 07-11-06 23:13

Haj meritdk.

Billederne som allerede ligger på min computer er ikke skrivebeskyttet. Men ved du hvordan jeg kan ændre det så oplysningerne der er på disse billeder bliver slettet?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-11-06 23:19

o.v.n sådan !

enkeltvis kan kan du blot højreklikke på en fil og vælge avanceret - dokumentinfo og slette/rette der

af og til kan det forekomme at visse filtyper ikke kan - det har jeg så ikke spekuleret i.

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 07-11-06 23:21

Haj ovn.

Jeg har forsøgt det du forslår men når jeg klikker på det som jeg vil fjerne sker der ikke noget. Linien (teksten) blir blå men jeg kan hverken skrive eller delete teksten.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-11-06 23:32

Du skal klikke længere til højre på linien

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 07-11-06 23:33

1000 mange gange tak ovn. Det virkede da jeg i stedet for hver enkelt billede gik ind i mappen med dem alle og oppe i rediger markerede alt

Jeg vil gerne afslutte mit spørgsmål men er ny og ved ikke hvordan?

Kommentar
Fra : 1003jeppe

Dato : 07-11-06 23:34

Er det digitale billeders EXIF informationer du spørger om ?? 1003jeppe

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 07-11-06 23:35

Skal jeg klikke længere til højre?. Det forstår jeg ikke.

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 07-11-06 23:42

Haj 1003jeppe.

Jeg spørger om de info der vises ved digitale billeder, under dokumentinfo. Om det kaldes for EXIF informationer ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-11-06 23:44

Citat
Jeg vil gerne afslutte mit spørgsmål men er ny og ved ikke hvordan?

Du lukker ved klikke på Accepter i det indlæg som hjalp dig mest

Godkendelse af svar
Fra : No1Here

Dato : 08-11-06 00:13

Tak for svaret o.v.n..

Det ser ud til ikke at virke alligevel desværre. Du gav mig en opskrift og skal have accept for dit svar. Det er jo ikke din skyld at jeg ikke kan finde ud af det haha.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-11-06 00:26

Selv tak, du fandt ud af mere end jeg, jeg lavede et forsøg med et billede, kunne ikke ændre det mener jeg før at have gjort, men ændre billeder i en hel mappe, det kan lade sig gøre, som du skriver længere oppe