/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Fjernelse af rustikolie?
Fra : goingwild
Vist : 984 gange
100 point
Dato : 07-11-06 21:51

Hej Allesammen

Jeg har fornylig givet mit køkkenbord en ordenlig gang rustikolie, men er desværre kommet til at spilde en smule på gulvet :(

Er der noget der har et fif til hvordan man kan fjerne det?

På forhånd tak

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 60 point
Dato : 07-11-06 22:35

I dette link, er der ideer til fjernelse af mange forskellige slags pletter, men du skriver ikke hvilket
materiale dit gulv er lavet af, så du må selv prøve om du kan finde svaret

http://www.ask-alex.dk/soeg.php?searchfrase=pletter

Kommentar
Fra : malledaffy

Dato : 08-11-06 07:56

Hvis det er råt trægulv du har, tror jeg desvæære ikke der er andre udveje end at slibe det. Ellers kunne du evt prøve med tredobbelt salmiak spiritus, det er godt til at fjerne fedt med. Men prøv evt først på et ikke syneligt sted!

Kommentar
Fra : goingwild

Dato : 08-11-06 21:44

Det er et linoleumsgulv. Det havde jeg lige glemt at skrive.

Godkendelse af svar
Fra : goingwild

Dato : 09-11-06 01:32

Tak for svaret Nordsted1

Ikke at det var helt brugbart - men nok det der kom tættest på.
Men tak alligevel.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-11-06 18:23

Selv tak