/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Problemer ved Send/modtag
Fra : me67
Vist : 953 gange
200 point
Dato : 07-11-06 12:24

Jeg modtog en mail på min TDC-konto hvor der efterfølgende blev bedt om at jeg skulle
kvittere for at mailen var læst.

Det accepterede jeg så.

Nu er det sårn at jeg har mit internet hos en anden udbydder end ovenstående og det gør
så at jeg af naturlige årsager ikke kan sende mail via min TDC-konto - hvilket jeg i et split-
sekundt lige havde glemt.

Problemer deraf er at jeg får en fejlmeddelelse hver gang mail kører Send/Modtag.

Den afsendte kvittering for ovenstående mail ligger hverken i min Udbakke, Sendt Post eller Kladde.
Så den må figurere et eller andet sted som jeg umiddelbart ikke lige kan finde.

Er der mon et klogt hoved der kan hjælpe mig af med mit problem ???

På forhånd tusind tak.

Skal lige sige jeg bruger Outlook 2003

Venligst ME67

Kommentar
Fra : grow

Dato : 07-11-06 13:19

Hej me6
Enten har jeg eller dig misforstået noget. Det er ligemeget om du benytter samme internetudbyder til web og mail. Du kan fortsat modtage fra TDC. Du laver en ny mailkonto, som vist.
Indgående post postserver: pop3.mail.dk vil jeg tro.
Konto eller kontonavn: dit TDC abb.nr. (sikkert 12 ciffer )
Password som du benyttede under TDC

Udgående postserver: (smtp.xxxxx ) som du nu benytter ved din internetserver-mail.

HUSK. Password skal være det du benyttede ved TDC.

God mail. grow

Accepteret svar
Fra : NegoZatoR

Modtaget 200 point
Dato : 07-11-06 13:42

Du ringer bare til din udbyder og fortæller problemet så får du de oplysninger du skal bruge ..

hare været ude for samme problem og jeg ringede bar til min udbyder og 10 minutter efter virkede det ..

fik bare oplyst den korrekte Udgående postserver: (smtp.xxxxx )

og havde selfølgelig min kode .

:)

Kommentar
Fra : NegoZatoR

Dato : 07-11-06 13:42

Du ringer bare til din udbyder og fortæller problemet så får du de oplysninger du skal bruge ..

hare været ude for samme problem og jeg ringede bar til min udbyder og 10 minutter efter virkede det ..

fik bare oplyst den korrekte Udgående postserver: (smtp.xxxxx )

og havde selfølgelig min kode .

:)

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 07-11-06 14:08

Er du sikker på at kvitteringen ikke er sendt - en kvittering efterlader ikke "spor" hos mig selv.

Ampere

Kommentar
Fra : me67

Dato : 07-11-06 14:34

"grow"
Har lige fundet ud af at det var mig der havde misforstået noget - her har jeg gået og troet at det var udbydderen af mailadressen hvis kontoindstillinger jeg skulle bruge til ind og udgående post - men det er kun den indgående post altså i mit tilfælde TDC`s og til udgående post er det så min internetudbydders kontoindstillinger jeg skal bruge.

Okay så blev jeg så klog.

"NegoZatoR"
Det gjorde jeg så og fik ovenstående fortalt - så nu køre mailen igen

"ampere"
Om den er sendt eller ej er jeg ikke klar over - troede så bare at den automatisk ville ligge i min "Sendt post" så - men det gør den åbenbart ikke efter din mening.

Venligst ME67

Godkendelse af svar
Fra : me67

Dato : 07-11-06 14:36

Mailprogrammet kom igen til at køre,
så tak for svaret NegoZatoR.