/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Begrænset konto i XP ?
Fra : NegoZatoR
Vist : 515 gange
50 point
Dato : 07-11-06 11:50

Nogen der har fuld styr på Sikkerhedspolitik osv i XP ? ..

Altså så man kan lave en Konto med en del begrænsninger eller flere for den sags skyld.

Da det er en computer der bliver brugt af flere ..

begrænsninger som Adgang til:

Windows Mappe ? ..

Egenskaber ?

KontrolPanel ? ..

osv :)

På Forhånd Tak ..

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-11-06 12:09

Det rigtige er jo at stare med et ordentligt logon: ctrl+alt+del
start > hjælp og suport > søg på logon > så kommer der en fin anvisning
Og derfra kan du lave tillalelser til den enkelte bruger.
Husk lige at lave en administrator først.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 07-11-06 13:24

Hvorfor går du ikke bare ind under kontrolpanel - brugerkonti og opretter en ny med begrænset adgang ? Husk under administratorkonto at anføre at ikke andre må have adgang.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-11-06 13:51

Hvis du ikke laver ctrl+alt+del login så er windows som en dør på klem.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 07-11-06 13:55

Inde under kontrolpanelt kan man ikke vælge de kriterier som Negoz.... er ude efter.

Desværre er XP lavet såsan at man kun kan vælge enten eller....

Enter er man administrator, eller også er man "bruger" hvilket også betyder at man ikke kan insatllere programmer osv.

Hvis man skal have det til at virke rigtig skal der laves policies for de enkelte brugere.
I en policy vælger man ALT, hvad skal en bruger kunne ? installere programmer ? se besteme folder ? kunne dit eller dat ?

Kommentar
Fra : NegoZatoR

Dato : 07-11-06 13:57

-thulin

Lig præcis ! ..

Det er det jeg er ude efter .. men når man går ind under brugerpolitik .. står der AAALT muligt og det er jo ikke til at vide hvad der betyder hvad ???...

..

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 50 point
Dato : 07-11-06 14:35

Prøv tag et kig på denne side:

http://www.theeldergeek.com/gp02.htm

Den side og de næste 4 sider forklarer om hvorledes du laver om i policy på standalone compuer og fra en server.
Der er en del som skal læses, bange for at der ikke er nogen new genvej. Medmindre du vil ofre penge på et policy tweak program.

Søg evt google for:

tweak policy xp

Så bliver du tilbudt en masse programmer som kan lave om i group policy, blot ved at klikke på færdigdefineret ikoner.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-11-06 14:56

Ja det se da omfattende ud.

Godkendelse af svar
Fra : NegoZatoR

Dato : 08-11-06 20:47

Tak for svaret thulin.