/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
charleston inspireret dance 90
Fra : minnam
Vist : 520 gange
200 point
Dato : 07-11-06 11:49

jeg leder efter titlen på et charleston inspireret dance pop nummer fra ca midt 1990 . enten titel eller kunstnernavn.. nogen der tilfældigvis kan huske det ?? det var sådan en døgnflue dille ting uden vokal mener jeg.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-11-06 12:18

Med det du skriver, kommer jeg til at tænke på - yes sir, that' my baby- i

kke at forveksle med yes sir, I can boogie

Melodien er her med forskellige kunstnere

http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/call?htmltemplate=./allsearch/search.htm

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 07-11-06 12:35

hej

nej det er ikke den.. men tak for svaret.. det er fra midt 90`erne.. sikkert et pop dance remix
af noget typisk charleston musik. mener ikke de synger noget specielt. derkom flere numre
i den stil i den periode..

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 07-11-06 16:44

Kan du evt. nævne nogle af de andre numre i samme genre, som du taler om? Sådan som jeg tænker Charleston, så har der da ikke været nogle dance-pop hits i 90'erne med netop dét udgangspunkt....?
Eneste instrumentale døgnflue, jeg lige kan komme i tanke om fra, er The Grid med "swamp thing" (fra 1994)...det er dog ud fra din beskrivelse med stor sandsynlighed absolut ikke den

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 07-11-06 17:23

Tænker du på Doop?

Accepteret svar
Fra : IceCap

Modtaget 200 point
Dato : 07-11-06 17:30

Det kan da næsten kun være Doop Doop fra 1993/1994.

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 07-11-06 17:31

Fandt lige mine gamle singler frem.

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 07-11-06 17:31
Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 07-11-06 17:35

Jeg kan se i de credits, der er i leafletten i mine singler, at nr. er skrevet, arrangeret og produceret af nogen, der hedder Ferry & Garnefski

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 07-11-06 17:37
Kommentar
Fra : minnam

Dato : 07-11-06 17:38

swamp thing er vist nok lidt country inspireret men det er DOOP kan jeg se.. skal bruge den til noget charleston dansehalløj.. der var også et andet nummer i doop stilen. har du tilfældigvis også en ide til hvad det nummer hedder .. ??? og tak.

Godkendelse af svar
Fra : minnam

Dato : 07-11-06 17:39

Tak for svaret IceCap.

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 07-11-06 17:45

Der var et nr. med uha, husker dem ikke, men det var bl.a. med Louis Armstrong samples.

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 07-11-06 17:46

Play it again Satchmo, tror jeg nok titlen var. Leder lige i hylderne.

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 07-11-06 17:47

Jo, de hed "Lifestyle" feat. Louis Armstrong med Here We Go - Play it again Satchmo"

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 07-11-06 17:50

Send mig lige din mailadr. i et privat indlæg...

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 07-11-06 17:55

ok ..TAK... kigger lige efter den.. mener dog ikke det er den titel jeg tænker på.... det var et eller andet house
nummer som blev remixet til charleston stilen ala doop.. mener kunsteren var noget med ft. "Jade"..
et eller andet.. (er uskker på det med Jade.." med et eller andet house nummer som kom ud på samme tid.