/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
VB.net eller C#
Fra : gobling
Vist : 1168 gange
45 point
Dato : 06-11-06 21:45

Hej.

Jeg er så småt gået i krig med at lære at programmer. Jeg har på microsoft.com hentet Express edition af Web devolpment, Visual basic, C# ovs. Men jeg er i tvivl om hvilken programmerings kilde jeg skal vælge at kode I.

Udfra hvad jeg har læst mig til på nettet, så er det C# og VB.net som er det mest omtalte/udbredte. Samt det nemmeste at finde video tutorials til. Men for en nybegynder som mig, hvilken en er så den rette at starte med af de 2? Jeg vil gerne senere programmer ASP, og kan se at begge er brugbare til dette. Men mere aner jeg ikke. Håber der nogle kloge hoveder som kan give mig nogle "kom igang" fifs til hvad jeg skal starte med.

Jeg har kun de 45 point, så kan desværre ikke give mere.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-11-06 22:06

Det er ligemeget med point.
Jeg har leget lidt med VisualBasic 6 som er den ældre udgave.
Dertil brugte jeg en billigbog til 100 kr.
http://www.idgforlag.dk/
http://www.libris.dk/soeg/?no_cache=1&tx_commerce_pi1%5Bsword%5D=visual+basic&tx_commerce_pi1%5Bscol%5D=title&submit=S%F8g&tx_commerce_pi1%5Blog%5D=1

Men Visual Basic .net er vist nok noget af fremtiden.

De to programmer ligner hinanden

Accepteret svar
Fra : snortop

Modtaget 45 point
Dato : 07-11-06 11:55

Hvis du skal starte vil jeg forslå Visual Basic. Det er nemt og lige til.

Hvis du vil være en rigtig programmør så er der C++
Alt bliver jo storset lavet heri og så har du også nemt ved at Lære Java, da det er nogenlunde det samme.

Så mit forslag vil være at Lære C++

Godkendelse af svar
Fra : gobling

Dato : 13-11-06 15:45

Tak for svaret snortop.