/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
Matematik på HHx
Fra : Linkin_noller
Vist : 746 gange
30 point
Dato : 03-01-03 16:05

Jeg er selv 1.års elev på Handelsskolen, HHx, og har som mine to valgfag, valgt matematik og tysk. Men sagen er den, at jeg ikk er så glad for matematikken længere, men vel egentlig ikk har mulighed for at droppe fra... Men mit spørgsmål er, hvis jeg nu bare gennemfører de to års matematik og sandsynligvis ikk får den bedste karakter, vil de så have den store indflydelse på mit 3. års afgangsbevis?? Tæller det med i gennemsnittet??
Jeg har ikk haft mulighed for at snakke med min kontaktlærer om dette, derfor prøver jeg her! =)
L_N

Accepteret svar
Fra : pyllle

Modtaget 30 point
Dato : 04-01-03 17:07

jeg har selv gået på HH, så jeg kender da noget til dets system. Du har måske mulighed for at springe fra det, og så få enten spansk eller fransk. Jeg kender nogle der har gjort det samme. Men tag lige og snak med din studievejleder om det.

Hvis du fortsætter med matematikken kommer dine karakter til at stå på dit karakterbevis og den kommer til at vægte med 50 for det mundtlige og 50 for det skriftlige.

Håber du finder en løsning

Godkendelse af svar
Fra : Linkin_noller

Dato : 04-01-03 17:21

Men når jeg ikke vil have det på 3.år, så kommer det alligevel på mit afgangsbevis til den tid??
L_N

Kommentar
Fra : pyllle

Dato : 04-01-03 17:51

Ja, det gør det. På dit afgangsbevis kommer karakter samlet fra alle tre år. Der kommer også dine karakter fra 2. års eksamner.