/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Økonomielev + HD
Fra : Tarp-pigen
Vist : 912 gange
20 point
Dato : 06-11-06 21:07

Hej allesammen.
Mit spørgsmål går meget simpelt på, hvad jeg som økonomielev får ud af at tage en HD ved siden af. Står jeg overfor en bredere vifte af muligheder, og hvilke, når jeg er færdig som elev?

Jeg er lige startet pr. 1. august, og er rigtig glad for det, men føler måske jeg har brug for nogle større udfordringer end bare kontorassistent med økonomi som speciale. Altså... vil en HD give mig større jobmuligheder?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-11-06 21:14

Helt klart. Enkver uddannelse vil opkvalificere dig til noget andet - og bedre lønnet, men afhængig af virksomheden, vil det nok betyde et jobskifte.

Jeg er selv HD(R) - 58 år - og jeg har da haft utroligt meget ud af det. Bl.a. 14 år som økonomidirektør for en større dansk virksomhed - 1.300 ansatte. God løn, og en opsparing, der gør, jeg kan gå på pension, når det passer mig.

Jeg har til gengæld også arbejdet mange timer :(

Ole P. Bielefeldt

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 07-11-06 09:22

En HD er en eftertragtet uddannelse og giver MANGE muligheder i din fremtid indenfor ALT - så kan du få din arbejdsgiver til at betale skal du slå til! Du skal dog være opmærksom på at det er en uddannelse der kræver meget af dig som studerende og hvor du ikke kommer sovende til et 6-tal...

Spring ud i det hvis du er motiveret!

Mvh. Ampere