/ Forside/ Karriere / Erhverv / Markedsføring / Spørgsmål
10  arne.jako.. 250
Nogen der har kendskab.....
Fra : refi
Vist : 1120 gange
120 point
Dato : 06-11-06 19:05

Kender nogen dette firma

http://www.focus-telemarketing.dk/

En "nær" bekendt af min datter er ved at ville søge derhen....

Jeg er ret overbevist om at det "kun" drejer sig om abo-salg af forskellig art - blot pakket lidt bedre ind

Så hvis nogen tilfældigvis kender til firmaet (personligt eller af omtale) ville det være rart.

Jeg er lidt nervøs for han er ved at brænde fingrene (er i øjeblikket i et rimelig betalt it-job)

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 06-11-06 19:37

Jeg kender ikke firmaet, men prøv at slå op under "referencer"...

Der er tilsyneladende mange kendte firmaer på referencelisten, men jeg ville da tage kontakt til nogle af firmaerne på referencelisten, og undersøg om de kender til "Focus", og hvilke erfaringer de evt. har forud for et evt. job.

Det har ALDRIG skadet at orientere sig grundigt om et firma først.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-11-06 19:52

Det siger desværre ikke så meget - jeg samarbejder også med Falck (har et abo )

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 06-11-06 19:58

Netop...det siger i sig selv ikke så meget med en masse fine referencer - derfor, tag kontakt til nogle på referencelisten, og hør nærmere om samarbejdet! Er det et lurvet firma, så kan man nok finde ud af det den vej....

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 06-11-06 20:35

Hvis du klikker under Job - Klik her for at læse mere ser du hvad du skal lave...

Citat
I Stillingen som erhvervskonsulent kommer du bl.a. til at arbejde for Børsen Forum A/S med telefonsalg af Børsens kendte produkter til Buisness to Buisness markedet

Altså, er det bare telefonsalg!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-11-06 20:52

Jo jo - så meget har jeg også forsket mig frem til.....

Det er jo netop det der bestyrker min teori om at det PRIMÆRT drejer sig om telesalg og evt. analysespørgsmål.....

Blot kan jeg ikke helt gennemskue at man "lover" deltidsansatte studerende over 100 kr. i timen
da det helt sikkert drejer sig om telefonsalg af div. abo

Kommentar
Fra : frier

Dato : 06-11-06 21:48

Kender dem rigtig godt - har brugt dem som call center igennem 1 år.

Professionelt og godt ledet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-11-06 07:53

"frier"

Vil det sige du har arbejdet der - eller har du været kunde ?

Hvad går deres arbejde ud på ?

Accepteret svar
Fra : frier

Modtaget 120 point
Dato : 07-11-06 07:59

Jeg har været kunde der. Er det faktisk stadig, men afventer lige en større release før der igen skal satses på DK.

Det er telemarketing. Du sidder i flotte nye lokaler i Odense centrum og ringer til kunder.
De har fortalt mig om deres succes med Børsen Nyhedsmargasiner.

Branchen er kendetegnet ved mange unge medarbejdere og en stor udskiftning. Der er et krævende job at være telefonsælger. Mange kunder er afvisende og det kræver stor vedholdenhed.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-11-06 08:13

Atter som frygtet - ren og skær telefonsalg

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 07-11-06 14:40

Hvad med at han spørger hvad han vil blive ansat til at lave? Det vil de vel ikke lyve om? Hvad skulle de få ud af det? At han siger op efter en dag?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-11-06 14:56

Han har en eller anden fornemmelse af at han skal sælge og servicere MS-office systemer.....

Det har jeg lidt svært ved at forestille mig......

Tror næppe de uddelegerer den slags til et firma der IKKE ENGANG er medlem af "branceforeningen"

Hans jobbeskrivelse siger blot "marketing og servicering af forskellige produkter/kunder fra bl.a. AF, Falck, Microsoft ."

Det lyder jo flot men jeg har lidt svært ved at se HVAD bl.a. Arbejdsformidlingen og Falck "sælger" hvis ikke det er aboer af forskellig art.

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 08-11-06 10:27

Tak for svaret frier.

Vi må se hvad han finder ud af