/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
PROBLEM MED AT GEMME GIF BILLEDER SOM GI~
Fra : mim
Vist : 454 gange
200 point
Dato : 03-01-03 15:40

Hej
Jeg ved ikke om dette er det rette forum at stille mit spørgsmål i, hvis ikke, venligst dirigere mig videre.

Jeg har det problem at jeg ikke længere kan gemme animerede GIF billeder (fra internettet) som GIF billede, når jeg vil gemme dem, er eneste mulighed at gemme dem som filtype bitmap ( der gives ingen valgmulighed)

Jeg har Windows XP, og jeg har ikke haft dette problem før, det "startede" for 1 uge siden, og jeg ved ikke hvorfor.
Jeg har overhovedet ingen forstand på det rent tekniske omkring sådanne problemer, og håber derfor at I mange kloge hoveder kan hjælpe mig.

På forhånd mange tak
Bente

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 03-01-03 15:56

Hvis du ikke kan gemme som gif så prøv at exporterer dem.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 03-01-03 15:56

prøv med et gendannelse punkt -start-programmer-tilbehør-systemværktøjer-systemgendannelse
alle de progra,,er du har indstalleret efter dette punkt skal du indstallere igen for at de virker.vælg et punkt der er mere end 1 uge gammelt.

Accepteret svar
Fra : catbody

Modtaget 210 point
Dato : 03-01-03 15:58

Lav en diskoprydning, hvor din tmp-internet-files og papirkurv tømmes, så skulle problemet være løst.
Altså: Start ->Tilbehør ->Systemværktøjer ->Diskoprydning
m v h
Catbody

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 03-01-03 16:07

Jeg husker ikke HELT løsningen - men: IE under Optioner/midt på siden/slet filer (det er jo kun de midlertidige filer i cashen der slettes) og jeg foreslår desuden du går hen under "avanceret" og sætter hak i "slet filer når IE forlades".
Der lyde måske lidt dumt, men det virker bare. Dog bør du også tømme papirkurv og slette alt i dit Temp dir. hvor alt jo også bare er midlertidig, disse filer kommer i papirkurv, så gør det først. Mvh. Lillemig

Kommentar
Fra : xou

Dato : 03-01-03 16:12
Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 03-01-03 17:02

Find et gif-billede >>> højreklik, og vælg "gem billede som" >>> under filnavn skriver du filnavnet i gåseøjn incl .gif

eksempel:
"billede1.gif"

jeg har tidligere hjulpet en med det samme, og derefter kunne han vælge gif (*.gif) under filtype igen

Godkendelse af svar
Fra : mim

Dato : 03-01-03 20:19

Tak for svaret catbody, det løste helt præcist problemet.

Hilsen Bente som nu er