/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
ændringer i farven efter gem
Fra : fredag
Vist : 426 gange
200 point
Dato : 06-11-06 14:15

Hej har lavet en gif-fil fra en tidligere psd-fil. Og ændre baggrundsfarven til #849daa. Så gemmes den i gif og når jeg vil afspille den er farven ændret til 8898ab. Hvad sker der egentlig her ??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-11-06 14:22

det sker for mange gif formater - er der en grund til at du vil gemme i gif ??? (faktisk kun nødvendigt hvis det er en animeret gif)

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 06-11-06 14:24

Det er en hezagon som bevæge sig, derfor....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-11-06 14:27

nå ja så er det jo en animation - hvilket program bruger du til at forandre i ????

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 06-11-06 14:31

Image Ready CS2

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-11-06 14:37

hmm godt spurgt - kender så ikke lige programmet

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 06-11-06 14:41

Det er det program som hænger sammen med Adobe Photoshop CS2

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-11-06 14:42

jeps er jeg klar over - men bruger ikke photoshop

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-11-06 14:48

mit gæt er at du sætter gif optimeringen for lavt - prøv at sætte den op når du gemmer - det gør jeg med psp og det virker efter hensigten

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 06-11-06 14:51

Hvor gør jeg det henne ???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-11-06 14:54

ingen ide da jeg ikke kender programmet - vent og se - der kommer nok en photoshop nørd til her

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 06-11-06 15:04

Det kunne være at den gemmer i de såkaldte "websikre" farver (hvilket i realiteten ikke er så relavant idag)
Check om du har slået denne funktion til.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 06-11-06 15:06

Hej palle, hvor henne skal det tjekkes ???+

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-11-06 15:26

I højre side har du en boks med faneblade der hedder Color - Swatchers - Styles
Marker Color og klik på den de lille blå pil øverst th. i boksen - Nu får du menu frem og her kan du se om "Web Color Sliders" er markeret. Er den det så skal du ændre til "RGB Sliders"
Håber det virker.

//bentjuul

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 06-11-06 15:38

Hej Bent, jeg har rettet den til stå i RGB-sliders og så er der også et flueben i current colors ramp. Men farven ændres stadig...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-11-06 15:43

Citat
ændre baggrundsfarven

er det hexagonen eller baggrunden bag den du forandrer ?????

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-11-06 15:45

Prøv at sætte flueben udfor "RGB Spectrum Ramp" i stedet for Current Color Ramp - ellers har jeg ingen anden ide.

//bentjuul

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 06-11-06 15:46

Det er baggrunden bag hexagonen.....

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-11-06 15:55

Hov forresten, du har vel ikke markeret den nederste hvor der står "Make Ramp Web Safe" den må ikke være markeret.

//bentjuul

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 06-11-06 18:40

Ja, undskyld jeg ikke lige kunne svare, men "pligterne" kaldte altså lige et andet sted

Men det ser ud til at Bent har givet dig et par rigtigt gode bud på en løsning...

Hvis du stadig har problemmer må du lige give en melding.

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : LA5

Dato : 06-11-06 22:44

Har du chekket om farverne ikke er sat til Indexted Color. Det ses ved i Photoshop at gå til Image i den øverste bjælke, derefter vælge Mode og tilslut flytte hakket fra Indexted Color til RGB Color.
Det har hjulpet, når jeg har været ude for det samme.

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 07-11-06 08:40

Hej alle,
har prøvet alle jeres udmærkede forslag, men intet har hjulpet. Mode står også i RGB-farve. Men hvergang jeg så gemmer den i gif-format igen, ændres baggrundsfarven.

Kommentar
Fra : Kasper_Hviid

Dato : 21-01-07 03:15

Gif-formatet kan KUN gemme i Indexed color ... det vil sige, maksimalt 256 farver. Denne farvepalette vil blive brugt i alle frames i animationen.

Nu ved jeg ikke hvad animationen er, eller hvad den skal bruges til ... men gif er gået en del af mode. Det måske svare sig at lave en flash-animation i stedet?