/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS-Office
#NavnPoint
sion 18709
refi 14474
Klaudi 9389
Rosco40 5695
berpox 5456
dk 5398
webnoob 4919
Benjamin... 4870
o.v.n. 4637
10  EXTERMINA.. 4373
Kommandoknap i word
Fra : tomsen2004
Vist : 630 gange
300 point
Dato : 06-11-06 13:31

I et standarddokument med 12 spørgsmål der udfyldes i formularfelter
vil jeg gerne have en kommandoknap i bunden af dokumentet til at kopiere det hele så jeg kan indsætte det i et andet dokument.
Jeg kan ikke rigtigt finde ud af programkoden i kommandoknappen, er der nogen der kan det???
PS. Jeg er udmærket klar over hvordan man markerer og kopierer. Men nu er det altså kommendoknappendet gælder om




 
 
Kommentar
Fra : moltov


Dato : 06-11-06 13:33

Hvad hvis du laver en makro til kommandoknappen?

Kommentar
Fra : Nordsted1


Dato : 06-11-06 13:44


Når jeg går ind word og trykker på hjælp og søger på oprettelse af kommandoknap, fremkommer følgende :

Tildele genvejstaster til en kommando eller et andet element
Du kan tildele en genvejstast til en kommando, en makro, en skrifttype, et autotekstelement, en typografi eller et ofte anvendt symbol.

Klik på Tilpas i menuen Funktioner.


Klik på Tastatur.


Klik på det navn på eller den skabelon for det aktuelle dokument, som du vil gemme ændringerne af genvejstasten i, i boksen Gem ændringer i.


Klik på den kategori, der indeholder kommandoen eller et andet element, i boksen Kategorier.


Klik på navnet på kommandoen eller elementet i boksen til højre.
Hvis der er tildelt andre genvejstaster, vises de i boksen Nuværende taster.

Skriv den genvejstastkombination, du vil tildele, i boksen Tryk på ny genvejstast.


Klik på Tildel.
Bemærk! Tastkombinationen CTRL+ALT+F8 er reserveret til initialisering af tastaturprogrammering på tastaturer, hvor dette er muligt, og du kan derfor ikke angive denne kombination, hvis du bruger et tastatur, der kan programmeres.



Accepteret svar
Fra : zakia1964

Modtaget 310 point
Dato : 06-11-06 14:06

Først skal du lave en makro (der f.eks. hedder Kopier) Den skal markere de aktuelle linjer og kopiere dem samt åbne et nyt tomt dokument og indsætte det kopierede der.

Kode
Sub Kopier()
'
' Kopier Makro
' Makro indspillet 06-11-2006 af mk
'
Selection.MoveUp Unit:=wdLine, Count:=26
Selection.MoveDown Unit:=wdParagraph, Count:=23, Extend:=wdExtend
Selection.Copy
Documents.Add DocumentType:=wdNewBlankDocument
Selection.Paste
End Sub


Derefter skal du indsætte et MacroButton felt i dit dokument. Klik på Indsæt, Felt. Vælg Alle i kategorier og led efter feltnavnet Macobutton. Feltkoden skal herefter rettes til så der står "Macobutton Kopier Kopier" (Det ene kopier står for makronavnet og det andet for knapteksten)

På dit dokument står der nu kun ordet Kopier. Marker det og sæt en ramme omkring. Ved dobbeltklik på dette felt vil du nu aktivere makroen.

Kommentar
Fra : zakia1964


Dato : 06-11-06 14:37

Hvis du istedet for ordet "Kopier" vil have en decideret knap så kan du finde mange fine knapper på www.clipart.dk.

I din feltkode skal du så erstatte det sidste Kopier med koden Includepicture "filnavn", hvor filnavn henviser til knappen f.eks. butt25.jpg

Her skal man bare være opmærksom på at knap-filen skal ligge på et fællesdrev hvis formularen skal anvendes af flere.

Jeg selv ville dog undlade knappen og i stedet for ordet kopier skrive "Dobbeltklik her for kopiering til nyt dokument"

Godkendelse af svar
Fra : tomsen2004


Dato : 06-11-06 18:19

Tak for svaret zakia1964.Det var lige det der skulle til. TAK TAK

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177429
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407948
Brugere : 218878

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste