/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Høj kvalitet billeder. Hvor?
Fra : Tobster
Vist : 557 gange
100 point
Dato : 06-11-06 10:44

Jeg sidder her på arbejdet og skal udforme et jule kort, men mangler en flot julebaggrund.
Det skal i trykken senere, så det skal jo være noget vektorgrafik eller min. 300 dpi.

Men hvor finder jeg sådanne billeder? Julebilleder.
Jeg har kigget på google under "free pictures"+"christmas" og der kommer da også en masse sider, men jeg kan ikke finde noget i en tilstrækkelig kvalitet.

Billederne skal bruges i InDesign.

Billederne skal selvfølgelig være uden copyright og royalty free.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 06-11-06 11:05

Har flere baggrunde liggende i eps til tryk.
kan du evt. definere lidt nærmere hvad der skal være på billedet?
Skal det være et julelandskab eller en nisse, julamand?????

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 06-11-06 11:09

Noget flot julelandskab, pakker, julekugler osv...

Ikke nogen julamand umiddelbart.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 06-11-06 12:24

Hvor stort er billedet i dokumentet, XXXmm x XXXmm?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-11-06 12:27

Jeg har scannet flere slags julestof ind, men har gemt dem som jpg.....

Du må gerne få dem, hvis du kan bruge dem i jpg.

Ellers kan jeg scanne dem ind igen i et andet format.

Hanne

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 06-11-06 12:48

Kan du bruge dem som pdf, så fylder de mindre og beholder kvaliteten?
Hvor kan jeg sende dem hen?

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-11-06 12:59
Kommentar
Fra : disken

Dato : 06-11-06 13:24
Kommentar
Fra : disken

Dato : 06-11-06 13:26

Citat
Billederne skal selvfølgelig være uden copyright og royalty free.

Visse af billeder er der ikke direkte Copyright på, men du kan altid spørge ejeren af billedet, om du må bruge det.

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 06-11-06 13:29

Billederne skal bruges på et kort i størrelsen A6.

hawaii7 -> Du kan sende til torben.kristensen(snabel-a)crawfordsolutions.com
Og ingen copyright? - på forhånd tak!

Camillasmoster -> Er bange for at kvaliteten ikke er høj nok...

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 06-11-06 13:56

www.webshots.com/g/60/125-sh.html

På denne adresse har jeg stor glæde af at hente billeder i høj opløsning.

Ammitz

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-11-06 15:35

Du kan få det i den kvalitet, du vil have...

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 06-11-06 19:09

Så er der afsendt 14 stk A5 sider med juleting, julebaggrunde m.m. i trykklare pdf filer i CMYK koder. Du kan skalerer dem op og ned som du vil uden kvalitetsændring.
Håber du kan bruge noget af det. det er mere hvor det kommer fra.
Brug aldrig noget i jpg format og slet ikke fra internettet. Jeg kan ikke forstå hvorfor de ikke ligger tegninger/billeder ud i pdf format. det er meget bedre.

Med venlig hilsen
hawaii7