/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Ny gummibælg på vaskemaskine
Fra : DanFrederiksen
Vist : 6762 gange
20 point
Dato : 05-11-06 23:02

Hej,

Gummibælgen på min AEG ØKO-LAVAMAT 75620 update er gået i stykker. Jeg ville derfor høre om der er nogen der ved, om man kan skifte den selv? Jeg har fundet en ny gummibælg på hvidevaredele.dk, men jeg gider ærlig talt ikke købe den, hvis jeg ikke selv kan montere den

Nogen der kan hjælpe?

På forhånd tak.

-Dan

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-11-06 23:12

Det plejer ikke at være så vanskeligt, men hvorfor sender du ikke en mail til ham der driver hvidevaredele.dk? Han kender tingene og plejer at være frisk til at give et godt råd.

Kommentar
Fra : lianes

Dato : 06-11-06 01:45

hej dan f. bare klø på, det ikke svært. vh lianes.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-11-06 08:42

De vaskemaskiner jeg har prøvet på var nemme nok. Man behøvede ikke at skille noget ad. Det kunne gøres udefra, blot ved at åbne lågen. Smør gummivulsten med lidt sæbevand ( håndsæbe), så glider den nemmere på.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 06-11-06 08:54

Lyt til ovenstående det er ikke svært, husk at rense godt for urenheder (gammelt møg o.s.v.) der hvor den nye skal sidde

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-11-06 08:56

Ellers spørg lige ham her:
http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=101592
Han ved det helt bestemt.

Accepteret svar
Fra : www.hvidevaredele.dk

Modtaget 20 point
Dato : 07-11-06 00:51

Hej Dan

Da du købte dør-bølgen hos www.hvidevaredele.dk skulle du blot have udfyldt mail-formularen.. - da ville vi være klar til at guide dig !

Udskiftning af dørbælg/membran på AEG 75620 ( og en masse andre AEG modeller..)

- Afmonter maskinen fra el-nettet
- Afmonter maskinens Topplade
- Afmonter sæbeskuffen
- Løsne ( IKKE afmontere ) frontpanelet ( betj. panel ) så der er adgang til skruer for frontplade
- Afmonter sokkelplade
- Afmonter stålbånd m. fjeder / Plast-spændebånd rundt om bælg ( for neden på bælgen )
- Afmonter yderste del af bælg og "stop" den ind i maskinen
- Løsne skruer til dørkontakt.
- Afmonter maskinens frontplade

Der er nu frit adgang til bælgens inderste spændebånd.. ( Værd opmærksom på hvordan bælgen er monteret Inden du piller den helt af.. - Det er en god ide at tage rigeligt med digi-fotos til brug når maskinen skal re-monteres igen...

Held med projektet !

Mvh. - Ole Brink - www.hvidevaredele.dk

Godkendelse af svar
Fra : DanFrederiksen

Dato : 07-11-06 07:27

Tak for svaret www.hvidevaredele.dk. (og tak til Jer andre også )