/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Psykologi / Spørgsmål
10  dova 460
Stress
Fra : jomfruane
Vist : 808 gange
100 point
Dato : 05-11-06 21:13

Jeg kunne godt tænke mig lidt oplysninger om behandling af stress, hvad virker bedst, hvilke muligheder er der og hvilke alternative metoder har du/i personlig erfaring med?

Det åbenlyse har jeg styr på, gear ned, motion osv, men reel behandling af aktiv art vil jeg gerne vide mere om.

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 05-11-06 21:22

http://www.stressforeningen.dk/underside_behandling_af_stress.html

her står en masse om behandling af stress.

Min far er uddannet NLP-psykoterapeut. Han har haft stor erfaring med, at behandlingen hjælper. Det foregår gennem et par samtaler.

Ellers kan man også gå til en akupunktør eller kranio-sakral-terapeut. Det sidste har jeg selv været til.

Mange går til massører eller dyrker joga eller andre former for afspændingsøvelser

Håber det var hjælp til en start?

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 05-11-06 21:23
Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 05-11-06 21:26

Vil du fortælle noget mere om kranio sakral terapien?

Jeg er meget interesseret i personlige erfaringer

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 05-11-06 21:51

Kranio-sakral-terapeuten og dig snakker lidt sammen om "problemet." Så lægger du dig ned på en briks og terapeuten trykker forskellige steder på din krop. Det var primært mit hoved, hun koncentrerede sig om. Så holdt hun "trykket" et stykke tid - nogle gang kort tid, andre gange længere tid. Hun fortalte, at hun kunne mærke, når jeg slappede af, og når det skete, skiftede hun "trykke"-sted. Hun gik også ned til fødderne, maven og lænden. Det varede omkring 3 kvarter.
Virkelig skønt, og en hel frisk følelse dagen efter. Nogle folk oplever kvalme eller slem hovedpine, men det kom jeg dog ikke ud for.

http://www.kranio-sakral-terapi.dk/stress.htm
http://www.fysiosense.dk/behandling/kraniosakralterapi.htm

Håber det var til hjælp?

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 06-11-06 02:47

Hej jomfruane.

Der findes flere forskellige måder at behandle en opgave på.

Man kan "lukke øjnene" for den.
Man kan "forsøge" at glemme den.
Man kan dulme den med forskellige medikamenter.
Man kan vælge at tro på, at der findes en slags trylleformular, som fjerner den.

Og ved alle de ovennævnte metoder, kan du være så godt som 100 % sikker på,
at opgaven dukker op igen, og i de fleste tilfælde med fornyet styrke.

Og endelig kan man finde frem til årsagen til, at opgaven er opstået,
og gennembearbejde denne eller disse årsag på den rigtige måde,
så opgaven bliver løst rigtigt.

Sidstnævnte metode bruges temmelig sjældent,
da de fleste mennesker har så mange "gode undskyldninger" for at undlade metoden.

Men hvis du hører til de få mennesker der undlader de mange "gode undskyldninger",
vil og kan jeg godt hjælpe dig.

mvh.
DkwM327

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 06-11-06 07:29

Måske er det noget usmageligt med en rekvalme her, jeg er ude efter at lære mere om behandlingsmetoder til stress.

Din metode virker somom du vil pådutte mig en sekt - det eneste rigtige...
Jeg har på intet tidspunkt talt om egne personlige problemer, blot forsøger jeg at blive klogere.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 06-11-06 11:52

Som akupunktør behandler jeg ofte følgerne af stress. Oftest handler det om smerter, fordøjelsesproblemer eller menstruationsproblemer.
Det herlige ved akupunktur er, at man altid stiller en diagnose, der er sammenfattet af patientens beskrivelse af problemet, en anamnese og en tunge/pulsdiagnose. Når alle disse tre er gennemgået, står det klart hvorfor symptomerne er kommet. Det vil sige, at kommer der eksempelvis en smertepatient, så vil jeg selvfølgelig behandle smerterne, men samtidig behandle den ubalance, der førte til den - nemlig stress i dette konkrete tilfælde.

Samtidig vil jeg have en lille samtale med patienten om hvor stressen kommer fra og forhøre mig lidt om vedkommendes mulighed for at læsse af...
Jeg fungerer på ingen måde som terapeut, men "hyggesnakker" lidt undervejs. Alt afhængigt af patienten, der er klart.
Finder jeg noget som helst alarmerende, bliver vedkommende sendt til lægen før jeg behandler yderligere.

Vaxen

Accepteret svar
Fra : future

Modtaget 100 point
Dato : 23-11-06 17:14

Hej Jomfruane

Hvis du har lyst til selv at arbejde med stress, kan du prøve at finde ind på :
www.center-for-stress.dk

Her kan du downloade flere gode kompendier om stress, og forebyggelse af dette

Har du brug for yderligere oplysninger kan du bare maile, evt via hjemmesiden

www.energikonsulenten.dk

Jeg ser energien som en væsentlig faktor, når vi taler stress.
Med venlig hilsen

Torben Laursen

Godkendelse af svar
Fra : jomfruane

Dato : 23-11-06 18:14

Tak for svaret future.