/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
fjerne lugt af cigaretrøg ?
Fra : jakobal
Vist : 3343 gange
200 point
Dato : 05-11-06 17:30

Hej,
Vores søn har fået en næsten ny sovesofa foræret. Det var alle glade for, indtil vi fandt ud af den havde stået i et rygerhjem. Nu lugter hele hans værelse af sur røg. Vi er ellers ikke sarte men den er altså styg. Nogen der ved hvordan man kan fjerne røglugten fra sofaen? Den er polstret med blåt stof.

[/I]

Accepteret svar
Fra : ladies

Modtaget 210 point
Dato : 05-11-06 17:34

væd en klud med eddiekevand og tør sofaen over mad det hav så et par glas stående med eddieke(den med farve) en 3-4 dage så er lugten væk.
er storryger og bruger overnævnte aftøring af møblerne og har altid glas med eddieke stående ubeset

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 05-11-06 17:41

Stil flade skåle med eddike(syre) under og omkring den. Sørg evt. med en ventilator for at luften cirkulerer godt omkring den en dags tid eller to og luft så godt ud (gennemtræk), så eddikehørmen også forsvinder. Og gennemtræk er ikke et vindue på klem i tre timer; det er åbne vindeur på begge sider af huset og åbne døre igennem i 5-10 minutter.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-11-06 17:48

Det er helt rigtigt at eddike kan afhjælpe en del, men det fjerner IKKE lugten helt. Vi købte en brugt campingstol, og oplevede det samme som dig

Vi henvendte os til en bilforhandler, og fik købt noget som de bruger, at prøjte i de brugte biler,
for at komme stanken til livs. Det hjalp sammen med eddiken.

Jeg kan desværre ikke huske navnet på det vi købte, men henvendt jer hos en bilforhandler, han kan helt sikkert hjælpe.

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 05-11-06 19:00

vil nu sige t eddieken afhjælper problemet og er meget billigere er kemiske stoffer og specielmidler
ladies

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 05-11-06 19:01

skulle stå , og er meget billigere end de dyre specielprodukter

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-11-06 19:15

.. he he, det må jo komme an på en prøve

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 05-11-06 19:20

Jeg så engang i programmet "Rent hjem" at man kan blande noget bagepulver og vand i rette forhold i en forstøver, og så sprøjte op i luften med det. Ikke på en bestemt genstand. Har dog ikke selv prøvet det.

Det var meget lidt pulver der skulle til, til ca 1 liter vand, mener det var 1 tsk fuld eller noget.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 05-11-06 20:03

Hej.

Jeg er 100% enig med 'ladies' eddike, eddike og eddike

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 05-11-06 20:04

tjaaa,det er ik nemt at være rygere for tiden

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-11-06 20:34

Jeg vil da også ønske for jakobal at det kunne lykkedes med eddike, nemt billigt og enkelt, men for os var det ikke nok, det kommer vel an på hvor medtaget sofaen er

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 05-11-06 20:52

Jeg sad på et mindre kontor sidste år hvor vi var 2 ryggere. Min kollega brugte den med eddiken, og jeg synes faktisk ikke det var så slemt med røglugten mere, MEN der lugtede pludselig af surt af eddiken, så jeg mener det er pest eller kolera

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 05-11-06 20:58

syntes overhovedet ikke man kan lugte eddiken har spurgt flere vanner/familie(ikke rygere) og de sagde de intet kunne lugte og de har alle taget tippet til sig i de hjem hvor der må ryges
ladies

Godkendelse af svar
Fra : jakobal

Dato : 06-11-06 16:53

Tak for svaret ladies. Vi får ikke prøvet dit tip før i weekenden men jeg synes dog denne tråd skal lukkes (inden jeg glemmer det :) ) Lader til der er enighed om eddiken, men da du var den første er pointene hermed dine.

Mvh
Jakob

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-11-06 17:14

Og hvis det ikke virker - hvilket jeg håber - kan du jo prøve med det fra bilforhandlerene