/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Stavekontrol
Fra : sdam
Vist : 588 gange
50 point
Dato : 05-11-06 12:18

Jeg har et problem med at få indstillet min stavekontrol således at den forbliver på f.eks. dansk når jeg mener at have indstillet den til det!
Hvad gør jeg forkert i den forbindelse?

Accepteret svar
Fra : blank

Modtaget 60 point
Dato : 05-11-06 12:29

Hej

Jeg formoder at det er word du taler om.

Når du er i dokumentet ser du nederst på linien hvilket sprog stavekontrollen er opsat til. Du dobbeltklikker på dette og du får så en menu frem. Du markerer dansk og herefter trykker du på standard og trykker ja. Herefter trykker du ok.

Nu skulle alle standarddokumenter fremover have dansk stavekontrol.

Håber, at du kan finde ud af min forklaring.

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 05-11-06 13:03

Hej Blank.

Her også problemer med dansk stavekontrol i Office 2003 (Dansk). Har nogle dokumenter med engelsk stavekontrol. Har prøvet din fremgangsmåde. For dansk stavekontrol når jeg følger din vejledning, men når jeg så åbner mit dokument igen er det stadig med engelsk stavekontrol. Hvad er der galt.

myns

Kommentar
Fra : blank

Dato : 05-11-06 13:08

Prøv at markere hele dit dokument og gør som jeg beskrev før.

Metoden virker kun for fremtidige dokumenter. De allerede eksisterende dokumenter vil stadig have den gamle opsætning, men kan ændres ved at markere dokumentet og herved ændre formateringen.

Husk lige at gemme dokumentet med dine formateringsændringer.

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 05-11-06 13:41

Hej Blank.

Det virkede sku'. Undskyld sproget. Tusind tak skal du ha'.

myns

Kommentar
Fra : blank

Dato : 05-11-06 13:45

Super - glad for at kunne hjælpe

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 05-11-06 13:50

Hvor nemt ka´ det være! Tak for svaret blank.

Kommentar
Fra : blank

Dato : 05-11-06 13:56

Alt er nemt - når man kan det

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 05-11-06 14:22

Hej Blank.

Det har du sørme ret i.

myns