/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Ikoner how to make it
Fra : Højris
Vist : 424 gange
300 point
Dato : 05-11-06 11:14

Når jeg betragter links fra Den Danske Bank eller Tdc har de, og andre der tager sig selv lidt seriøst et flot ikon.
Hvordan genererer man et sådant og hvordan får jeg hæftet det på et link.
Med store forventninger og Hilsen.
John.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-11-06 11:32

hvilke links - hvilke ikoner ???

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 310 point
Dato : 05-11-06 11:55

Hvis det er links fra din hjemmeside, hvor du vil have at der følger et ikon med, er forklaringen denne http://www.html.dk/artikler/00002/ og her er et direkte link til at downloade det program som artiklen beskriver http://www.logipole.com/download/happyicone.zip

//bentjuul

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-11-06 12:03

bravo bentjuul - har du også et link til at lære at læse indenad - megagode link der vil blive lagt i huskeren

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-11-06 12:08

Jeg bruger selv farvicon.ico på nogle hjemmesider og det skal sådanset bare ligge hvor index.htm er
og så skal man huske at det kun kan være 16x16 px

//bentjuul

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 05-11-06 19:25

Tak til Bentjuul !
du løber af med sejren. De 300 points til dig.
det var lige det jeg skulle bruge ser det umiddelbart ud til.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-11-06 19:29

velfortjent

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 06-11-06 22:07

HA Ha Ha a
Hvor dum kan man være !!
Ja når jeg ser på mit spørgsmål, og sammenholder det med de svar jeg har fået går det jo op i en højere enhed.

Men hvad ingen viste, inklusiv mig selv var, at jeg stillede et forkert spørgsmål.
Vi prøver igen, altså.

Under foretrukne står eks. Vvs-eksperten med et dødssyg standart ikon.
Højre klikkes der fås egenskaber med mulighed for at skifte ikon, hvorefter der kan gennemses og vælges.
Det var et sådant ikon jeg efterlyste, for at kunne fabrikere et lille udvalg af diverse dimser.
Med forventningsfuld Hilsen.
Højris.

NB. Har vi Bentjuul på banen igen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-11-06 22:13

det er for hulan da lige det bentjuul har givet dig link til

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-11-06 22:19

Så var det meget heldigt at du ikke havde accepteret mit tidligere svar, men ovennævnte link kan vel dække dit behov.

//bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : Højris

Dato : 07-11-06 07:00

Tak for svaret bentjuul.

At jeg ikke fik accepteret dit svar var en smutter,så hermed er det gjort.
En stor tak herfra.
Jeg har ikke nogen erfaring med disse ting men det kommer vel,jeg vender tilbage.