/ Forside/ Karriere / Job / Ansættelse / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 380
jobsamtale
Fra : 7777
Vist : 743 gange
27 point
Dato : 05-11-06 09:59

hej jeg skal til jobsamtale imorgen, og jeg har fået af vide at jeg skal tænke lidt over lønnen, men det er meget svært synes jeg.
arbejdet er som klinikassistent hos en fysioterapeut, hvor maget kan man forlange som startsløn, det skal jo også være realistisk. der er vel også noget med en mindste løn den dag man måske bliver fyret og skal have den højeste dagpengesats?

er der en der ved hvad en social og sundhedsassistent får i grundløn?

håber virkelig der er en der kan hjælpe mig inden imorgen

på forhånd tak

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-11-06 10:08

Løn
Begyndelseslønnen for social- og sundhedsassistenter er ca. 18.500-19.500 kr. om måneden afhængigt af arbejdsområde. Man får tillæg for arbejde i aften- og nattetimer og på søn- og helligdage.

http://www.ug.dk/Erhverv.aspx?article_id=jobb-socialsundhedsassistent#q4

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-11-06 10:09

... tillykke med jobbet

Kommentar
Fra : 7777

Dato : 05-11-06 10:13

tak vil prøve at kigge på denne side
men hvad vil være realistisk at starte med?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-11-06 10:17

Du kan gå ind på denne side http://www.ug.dk oppe til højre er der et søgefelt. Jeg ved ikke hvilken
udd. der kræves for at blive klinikassistent hos en fysioterapeut , hvis det er social og sundhedsassistent, står der i linket at lønnen er ca. 18.5000 kr.

Kommentar
Fra : 7777

Dato : 05-11-06 10:22

det vil jeg prøve tak

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 05-11-06 15:04

Jeg kender ikke til din branche, men vil i hvert sige at hvis du skal bevare højeste dagpengesats hvis du bliver arbejdsløs, skal du være fuldtidsforsikret.

Det næste er at du mindst skal have haft ca 17455 / 17544 (mindst 18.000) om måneden når du går mere end 2-3 måneder tilbage.

Der er også et regnestykke med timerne. Hvis du går 3 år tilbage, skal du mindst kunne tælle 1924 arbejdstimer sammenlagt. Men hør din a-kasse om den side af sagen. Men mener faktisk ikke at man behøver mere end 25-30 timer om ugen.

Hvad du skal kræve i løn bestemmer du jo i realiteten selv. Hvis du vil have 15.000 kr skal du kræve det. Hvis du vil have 30.000 kr skal du kræve det. Men hvis du kræver 30.000, er der ikke så stor sandsynlighed for at du får stillingen. Gør op hvad du kan tilbyde, hvad du er værd, hvad du skal bruge for at få din økonomi til at hænge sammen osv osv. Lønnen kan jo også suppleres med feks 15% arbejdsgiverbetalt pension, firmabil, fri telefon, betalt internet, hjemmearbedjsplads, betalte barns sygedage osv.

Arbejder du i staten er der noget der hedder kvalifikationstillæg, som du kan forhandle udover din "grundløn". Uanset hvor du har søgt, vil jeg foreslå dig at kræve genforhandling af din løn om et år når du har vist hvad du kan, med henblik på en stigning med feks 1000-1500 kr mere.