/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Ip telefon blokere internet
Fra : dr_scooter
Vist : 462 gange
130 point
Dato : 05-11-06 00:32

Hej... jeg har lige fået en ip telefon (sipura), men når den er sat til hub'en/switch, så kan jeg kun komme ind på google.com, alle andre sider kan jeg kun få loaded nogle enkle frames fra.

Telefonen virker perfekt når den er tilsluttet. Internettet virker perfekt når telefonen ikke er tilsluttet.

Jeg har en 8 mbit cybercity solo forbindelse, som virker helt uden problemer!

routeren er en Zyxel Prestige 650r-31 og så har jeg en 5 ports switch.

Kan det være routeren der mangler at understøtter noget, f.eks QoS måske???

Jeg ved det ikke... på forhånd tak

Mvh Anders Kloster

Kommentar
Fra : Bulldog

Dato : 05-11-06 01:20

hvis telefonen virker OK, så er der jo ikke noget problem QoS. det lyder som om at telefonen laver så meget trafik på dit netværk at du får time out på de sider du er inde og kigge på, google er jo en meget let side, der er ikke noget der fylder ret meget.
Har du også telefoni fra CC eller har du bare tilsluttet en IP-telefon?

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 05-11-06 09:00

Hvis du fra CC's side kun har en ip adresse, og du så sætter en hub eller switch til, vil telefonen formentlig gå ind og overtage denne ip. Prøv evt. at sætte en router til (hvis du ikke allerede har det). Ellers hvilken ip telefonudbyder har du?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-11-06 09:38
Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-11-06 12:45

Som ostemaden skriver, så skal alt dit netværk køre over en router, med evt tilsluttet ekstra switch (hub er oldnordisk).
Jeg har selv 2 IP-telefoner og et on-line webcam kørende hele tiden, og har ikke nogen problemer med at have flere PC'er på nettet samtidig, selv om jeg kun har 2 Mbit i download og 128 i Up-load.
Dit problem er nok den måde du har skruet dit netværk sammen på.