/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
gubbyer
Fra : batman1
Vist : 417 gange
100 point
Dato : 05-11-06 00:17

jeg passer min datters akvarie og undrer mig over at hendes guppyer næsten alle ligger stille på bunden, er det normant ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-11-06 00:51

Nej det er ikke normal, er de overfordret og dovne ? Trænger vandet til at blive skiftet ? Er fiskene syge ? Pletter eller andet unormal

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-11-06 01:44

Nu skriver du "ligger", men ligger de om på siden, eller står de på bugen??

Guppier er meget aktive fisk, der som regel svømmer højt i akvariet.

Sikker på de ikke er døde

Nej, spøg til side ....årsagen til, at fisk vil stå på bunden kan være flere:

At de er er stressede...ses ofte ved nyindkøbte fisk der lige bliver lukket i akvariet.

At vandet har en meget forkert temperatur....som regel for koldt, og så bliver fiskene samtidig farveløse at se på.

At der er for meget affaldsstoffer i vandet.

At fiskene er syge.

At de er blevet totalt overfodret.

o.s.v.

mvh dova

Kommentar
Fra : Hansriis

Dato : 05-11-06 12:59

jeg tror at du skal skifte noget af vandet ud i datteren akvarie ca. en 1/3 af vandet, og så gi dem mindre med fodre for det er nok blevet overfoder ,og det foder går i forrådelse, så håber jeg det hjælper for din ph verdi er nok for høj.