netkort overtaget af ip adress
Fra : wolffi
Vist : 1024 gange
500 point
Dato : 04-11-06 19:45

Hej
Sidder og bøvler med en bærbar, der har fået en trojan horse........
pc'en bliver efter ipconfig /release genstartet - og igen kommer den famøse ip adresse og blokerer for internetadgang.
IP adressen er 169.254.226.220

har prøvet diverse programmer, men nu har jeg lavet en scan med HiJackThis.

Har kigget på loggen, men kan ikke rigtig overskue det.

AVG antivirus siger at virus er fundet i C:\\windows\system32\rsvp32_2.dll
Her er prøvet heal - og vault, men stadig er problemet der.....

Jeg håber der er en venlig sjæl, der har tid til at kigge på denne log.
Tusind tak,

hilsen wolffi

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Virtual Token\vtserver.exe
C:\WINDOWS\system32\ibmpmsvc.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\Programmer\ThinkPad\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
C:\Programmer\IBM\IBM Rapid Restore Ultra\rrpcsb.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\PC Tools AntiVirus\PCTAVSvc.exe
C:\WINDOWS\System32\QCONSVC.EXE
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
C:\Programmer\Spyware Doctor\sdhelp.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\WINDOWS\System32\TPHDEXLG.EXE
C:\WINDOWS\system32\TpKmpSVC.exe
C:\WINDOWS\system32\wdfmgr.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\WINDOWS\system32\TpShocks.exe
C:\PROGRA~1\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY\TPHKMGR.exe
C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\EzEjMnAp.Exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
C:\Programmer\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY\TPONSCR.exe
C:\IBMTOOLS\UTILS\ibmprc.exe
C:\Programmer\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY_1\TpScrex.exe
C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\QCTRAY.EXE
C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\QCWLICON.EXE
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
C:\Programmer\MusicMatch\MusicMatch Jukebox\mm_tray.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Programmer\MusicMatch\MusicMatch Jukebox\mmtask.exe
C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\windows\system32\csvhost.exe
C:\Programmer\TrojanHunter 4.6\THGuard.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.908.5008\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Programmer\Spyware Doctor\swdoctor.exe
C:\Programmer\PC Tools AntiVirus\PCTAV.exe
C:\Programmer\ThinkPad\Bluetooth Software\BTTray.exe
C:\Program Files\Digital Line Detect\DLG.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpobnz08.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpoevm08.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Bin\hpoSTS08.exe
C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktopDisplay.exe
C:\Programmer\Hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = ;localhost;<local>
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: PCTools Site Guard - {5C8B2A36-3DB1-42A4-A3CB-D426709BBFEB} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdsg.dll
O2 - BHO: DriveLetterAccess - {5CA3D70E-1895-11CF-8E15-001234567890} - C:\WINDOWS\system32\dla\tfswshx.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: PCTools Browser Monitor - {B56A7D7D-6927-48C8-A975-17DF180C71AC} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdpb.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TPKMAPHELPER] C:\Programmer\ThinkPad\Utilities\TpKmapAp.exe -helper
O4 - HKLM\..\Run: [TpShocks] TpShocks.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TPHOTKEY] C:\PROGRA~1\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY\TPHKMGR.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ControlCenter] "C:\Programmer\IBM fingerprint software\ctlcntr.exe" /startup
O4 - HKLM\..\Run: [TP4EX] tp4ex.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EZEJMNAP] C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\EzEjMnAp.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAX] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe /tray
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateManager] "C:\Programmer\Fælles filer\Sonic\Update Manager\sgtray.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [dla] C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IBMPRC] C:\IBMTOOLS\UTILS\ibmprc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QCTRAY] C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\QCTRAY.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [QCWLICON] C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\QCWLICON.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [PWRMGRTR] rundll32 C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\PWRMGRTR.DLL,PwrMgrBkGndMonitor
O4 - HKLM\..\Run: [BLOG] rundll32 C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\BatLogEx.DLL,StartBattLog
O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray] "C:\Programmer\MusicMatch\MusicMatch Jukebox\mm_tray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [mmtask] "C:\Programmer\MusicMatch\MusicMatch Jukebox\mmtask.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Google Desktop Search] "C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe" /startup
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [csvhost.exe] c:\windows\system32\csvhost.exe
O4 - HKLM\..\Run: [THGuard] "C:\Programmer\TrojanHunter 4.6\THGuard.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.908.5008\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Spyware Doctor] "C:\Programmer\Spyware Doctor\swdoctor.exe" /Q
O4 - HKCU\..\Run: [PCTAVApp] "C:\Programmer\PC Tools AntiVirus\PCTAV.exe" /MONITORSCAN
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O4 - Global Startup: Digital Line Detect.lnk = ?
O4 - Global Startup: hp psc 2000 Series.lnk = C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpobnz08.exe
O4 - Global Startup: hpoddt01.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Send til &Bluetooth - C:\Programmer\ThinkPad\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Adgangforalle.dk fjernbetjening - {0AD5A451-967F-46BD-9F5E-39247D7FC77F} - c:\AdgangForAlle\adgangforalle.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Adgangforalle.dk fjernbetjening - {0AD5A451-967F-46BD-9F5E-39247D7FC77F} - c:\AdgangForAlle\adgangforalle.exe
O9 - Extra button: Spyware Doctor - {2D663D1A-8670-49D9-A1A5-4C56B4E14E84} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdpb.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Opdatér ThinkPad-programmer - {D1A4DEBD-C2EE-449f-B9FB-E8409F9A0BC5} - C:\Programmer\Lenovo\PkgMgr\\PkgMgr.exe
O10 - Broken Internet access because of LSP provider 'rsvp32_2.dll' missing
O11 - Options group: [JAVA_IBM] Java (IBM)
O16 - DPF: {AB86CE53-AC9F-449F-9399-D8ABCA09EC09} (Get_ActiveX Control) - https://h17000.www1.hp.com/ewfrf-JAVA/Secure/HPGetDownloadManager.ocx
O18 - Protocol: widimg - {EE7C2AFF-5742-44FF-BD0E-E521B0D3C3BA} - C:\WINDOWS\system32\btxppanel.dll
O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~1\Google\GOOGLE~2\GOEC62~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O20 - Winlogon Notify: psfus - C:\Programmer\IBM fingerprint software\psfus.dll
O20 - Winlogon Notify: QConGina - C:\WINDOWS\SYSTEM32\QConGina.dll
O20 - Winlogon Notify: tphotkey - C:\WINDOWS\SYSTEM32\tphklock.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation - C:\Programmer\ThinkPad\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: EvtEng - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
O23 - Service: IBM Rapid Restore Ultra Service - Unknown owner - C:\Programmer\IBM\IBM Rapid Restore Ultra\rrpcsb.exe
O23 - Service: IBM PM Service (IBMPMSVC) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ibmpmsvc.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: PC Tools AntiVirus Engine (PCTAVSvc) - Unknown owner - C:\Programmer\PC Tools AntiVirus\PCTAVSvc.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: IBM PSA Access Driver Control (PsaSrv) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\PsaSrv.exe (file missing)
O23 - Service: QCONSVC - IBM Corp. - C:\WINDOWS\System32\QCONSVC.EXE
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
O23 - Service: PC Tools Spyware Doctor (SDhelper) - PC Tools Research Pty Ltd - C:\Programmer\Spyware Doctor\sdhelp.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
O23 - Service: IBM HDD APS Logging Service (TPHDEXLGSVC) - IBM Corporation - C:\WINDOWS\System32\TPHDEXLG.EXE
O23 - Service: IBM KCU Service (TpKmpSVC) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\TpKmpSVC.exe
O23 - Service: Protector Suite Virtual Token (vtserver) - UPEK Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Virtual Token\vtserver.exe

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-11-06 20:10

O4 - HKLM\..\Run: [csvhost.exe] c:\windows\system32\csvhost.exe her er der i hvert fald byttet lidt om på bogstaverne hvilket er et typisk tegn på en orm eller trojaner, men vent til der kommer der har tid og evner ellers prøv på www.spywarefri.dk forum

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 500 point
Dato : 04-11-06 21:07

Jeg kigger på din log nu.

Kommentar
Fra : wolffi

Dato : 04-11-06 21:10

tusind tak - super !

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 04-11-06 21:23

Disse to scannere burde gøre kål på den infektion:

Hent denne scanner ned til skrivebordet ftp://ftp.drweb.com/pub/drweb/cureit/drweb-cureit.exe Vent med at køre den.

Start op i fejlsikret tilstand (tast f8 flere gange under opstart). Hvis du ikke kan det, så se her
http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=110&PN=1

Vejledning her http://fromsej.dk/Vejledninger/html/drweb.html

Kopier loggen her ind.

----------------------------------------------

Hent denne scanner http://www.superantispyware.com/downloads/SUPERAntiSpyware1241.exe

Installer, og opdater scanneren manuelt. OBS, ved installationen bliver det foreslået at du registrerer med din email. Det behøver du ikke at gøre.

Start op i fejlsikret tilstand (tast f8 flere gange under opstart). Hvis du ikke kan det, så se her
http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=110&PN=1

Start SuperAntiSpyware, klik "Scan your computer", sæt flueben i dine drev, ovre til venstre i vinduet. Ovre til højre i vinduet, sætter du prik i "Perform Complete Scan". Klik "næste", nu scanner den. Når den er færdig, så markerer du det den finder, og lader scannereren fjerne det.

Genstart til normal tilstand (scanneren tilbyder måske at gøre det).

Åbn scanneren igen, og klik "preferences"-> "stastics/logs". Marker loggen, og klik "View log". Kopier loggen her ind i tråden, sammen med en frisk HijackThis log, så vi kan rydde op i det sidste.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-11-06 22:58

Efter din ipconfig /release kan du også prøve ipconfig /renew (håber det er stavet rigtigt)

Kommentar
Fra : wolffi

Dato : 04-11-06 23:16

her er loggen fra Dr. Web - det virkede !

csvhost.exe;c:\windows\system32;Trojan.PWS.Lasp;Deleted.;
A0012547.exe;C:\System Volume Information\_restore{FFE3DD74-AB25-4E7C-BFB9-A7F203C9FB2A}\RP182;Trojan.PWS.Lasp;Deleted.;
pl.exe;C:\WINDOWS;Trojan.PWS.Lasp;Deleted.;

så går jeg igang med den næste scanner !

foreløbig tak stl_s !!

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 04-11-06 23:19

Kører du over en router??

Kommentar
Fra : wolffi

Dato : 04-11-06 23:25

denne pc kører normalt over en router (når den er på "arbejde" - men ikke lige nu, herhjemme hos mig - Holniels

Kommentar
Fra : wolffi

Dato : 04-11-06 23:28

dette er meget mærkeligt - når jeg sætter netværkskablet i får netkortet ip adressen 169.254.226.220 - når jeg piller det ud - er ip adressen 0.0.0.0

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 04-11-06 23:31

Skidtet har lavet kuk i Winsock. Den tager vi tilsidst, når vi har ryddet helt op.

Kommentar
Fra : wolffi

Dato : 04-11-06 23:34

super ! - har prøvet at installere Super antispyware - den meddelte en fejl ...

Kommentar
Fra : wolffi

Dato : 04-11-06 23:37

fejlen er
Internal Error 2203

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-11-06 00:03

Har du administrator rettigheder på kontoen ?

Hvis ja, så hent Dial-A-Fix her http://djlizard.net/software/Dial-a-fix-v0.60.0.24.zip

Pak den ud til egen mappe på skrivebordet. Træk file secedit ned i Windows/system32 mappen.

Kør Dial-A-Fix (filen med det blå "tandhjul". Klik "remove" til de restriktioner den viser.

Klik derefter på den lille hammer(tools) nederst i vinduet. I det nye vindue markerer du "repair permissions" og klikker GO. Vent til den er færdig, og genstart maskinen, og se om du nu kan installere SuperAntiSpyware.

Kommentar
Fra : wolffi

Dato : 05-11-06 11:33

Jeg har admin-rettigheder på denne maskine og har hentet og kørt dial a fix, men får stadig error 2203 ved install af superantispyware (indlæsning af filen sasdifsv.sys) .
---------------------------------------------------------
skan med AVG viser ingen virus
---------------------------------------------------------
ipconfig svarer stadig at den famøse ip adresse er gældende.
ved ipconfig /renew får jeg meddelelsen:Der opstod en fejl under førsøg på at forny grænsefladen LAN-forbindelse: Der blev forsøgt en handling på noget, som ikke er en socket.
Både trådløs netværksforbindelse og LAN 2 er afbrudt.

Kommentar
Fra : wolffi

Dato : 05-11-06 12:33

Jeg har sammenlignet hjt -log (den jeg har skrevet her ind i kandu) med den jeg har taget efter at jeg har kørt Dr. Web - og her kan jeg se at :
C:\windows\system32\csvhost.exe
O4 HKLM RUN csvhost.exe
er fjernet.
I den nye log er der tilføjet:
c:\windows\system32\msiexec.exe
men det er da vist bare installer ?? ik'sandt?

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 05-11-06 12:52

Jeg har haft samme problem,jeg fjernede virusen,slukkede pcen og tog strømmen fra routeren,startede routeren igen og derefter pcen,alt blev i orden da

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-11-06 14:06

msiexec.exe er ganske rigtigt Windows Installer.

Kom lige med en frisk HijackThis log. Der er stadigvæk noget skidt i winsock, og før det bliver fjernet bliver dit internet ikke normalt.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-11-06 14:21

Husk lige gendannelseslageret, ikk'

Kommentar
Fra : wolffi

Dato : 05-11-06 14:22

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Virtual Token\vtserver.exe
C:\WINDOWS\system32\ibmpmsvc.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\Programmer\ThinkPad\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
C:\Programmer\IBM\IBM Rapid Restore Ultra\rrpcsb.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\PC Tools AntiVirus\PCTAVSvc.exe
C:\WINDOWS\System32\QCONSVC.EXE
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
C:\Programmer\Spyware Doctor\sdhelp.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\WINDOWS\System32\TPHDEXLG.EXE
C:\WINDOWS\system32\TpKmpSVC.exe
C:\WINDOWS\system32\wdfmgr.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\WINDOWS\system32\TpShocks.exe
C:\PROGRA~1\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY\TPHKMGR.exe
C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\EzEjMnAp.Exe
C:\Programmer\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY\TPONSCR.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
C:\Programmer\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY_1\TpScrex.exe
C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
C:\IBMTOOLS\UTILS\ibmprc.exe
C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\QCTRAY.EXE
C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\QCWLICON.EXE
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
C:\Programmer\MusicMatch\MusicMatch Jukebox\mm_tray.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Programmer\MusicMatch\MusicMatch Jukebox\mmtask.exe
C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\Programmer\TrojanHunter 4.6\THGuard.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktopIndex.exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.908.5008\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Programmer\Spyware Doctor\swdoctor.exe
C:\Programmer\PC Tools AntiVirus\PCTAV.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
C:\Programmer\ThinkPad\Bluetooth Software\BTTray.exe
C:\Program Files\Digital Line Detect\DLG.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpobnz08.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpoevm08.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Bin\hpoSTS08.exe
C:\Programmer\Hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = ;localhost;<local>
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: PCTools Site Guard - {5C8B2A36-3DB1-42A4-A3CB-D426709BBFEB} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdsg.dll
O2 - BHO: DriveLetterAccess - {5CA3D70E-1895-11CF-8E15-001234567890} - C:\WINDOWS\system32\dla\tfswshx.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: PCTools Browser Monitor - {B56A7D7D-6927-48C8-A975-17DF180C71AC} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdpb.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TPKMAPHELPER] C:\Programmer\ThinkPad\Utilities\TpKmapAp.exe -helper
O4 - HKLM\..\Run: [TpShocks] TpShocks.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TPHOTKEY] C:\PROGRA~1\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY\TPHKMGR.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ControlCenter] "C:\Programmer\IBM fingerprint software\ctlcntr.exe" /startup
O4 - HKLM\..\Run: [TP4EX] tp4ex.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EZEJMNAP] C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\EzEjMnAp.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAX] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe /tray
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateManager] "C:\Programmer\Fælles filer\Sonic\Update Manager\sgtray.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [dla] C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IBMPRC] C:\IBMTOOLS\UTILS\ibmprc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QCTRAY] C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\QCTRAY.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [QCWLICON] C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\QCWLICON.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [PWRMGRTR] rundll32 C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\PWRMGRTR.DLL,PwrMgrBkGndMonitor
O4 - HKLM\..\Run: [BLOG] rundll32 C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\BatLogEx.DLL,StartBattLog
O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray] "C:\Programmer\MusicMatch\MusicMatch Jukebox\mm_tray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [mmtask] "C:\Programmer\MusicMatch\MusicMatch Jukebox\mmtask.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Google Desktop Search] "C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe" /startup
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [THGuard] "C:\Programmer\TrojanHunter 4.6\THGuard.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.908.5008\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Spyware Doctor] "C:\Programmer\Spyware Doctor\swdoctor.exe" /Q
O4 - HKCU\..\Run: [PCTAVApp] "C:\Programmer\PC Tools AntiVirus\PCTAV.exe" /MONITORSCAN
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O4 - Global Startup: Digital Line Detect.lnk = ?
O4 - Global Startup: hp psc 2000 Series.lnk = C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpobnz08.exe
O4 - Global Startup: hpoddt01.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Send til &Bluetooth - C:\Programmer\ThinkPad\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Adgangforalle.dk fjernbetjening - {0AD5A451-967F-46BD-9F5E-39247D7FC77F} - c:\AdgangForAlle\adgangforalle.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Adgangforalle.dk fjernbetjening - {0AD5A451-967F-46BD-9F5E-39247D7FC77F} - c:\AdgangForAlle\adgangforalle.exe
O9 - Extra button: Spyware Doctor - {2D663D1A-8670-49D9-A1A5-4C56B4E14E84} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdpb.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Opdatér ThinkPad-programmer - {D1A4DEBD-C2EE-449f-B9FB-E8409F9A0BC5} - C:\Programmer\Lenovo\PkgMgr\\PkgMgr.exe
O10 - Broken Internet access because of LSP provider 'rsvp32_2.dll' missing
O11 - Options group: [JAVA_IBM] Java (IBM)
O16 - DPF: {AB86CE53-AC9F-449F-9399-D8ABCA09EC09} (Get_ActiveX Control) - https://h17000.www1.hp.com/ewfrf-JAVA/Secure/HPGetDownloadManager.ocx
O18 - Protocol: widimg - {EE7C2AFF-5742-44FF-BD0E-E521B0D3C3BA} - C:\WINDOWS\system32\btxppanel.dll
O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~1\Google\GOOGLE~2\GOEC62~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O20 - Winlogon Notify: psfus - C:\Programmer\IBM fingerprint software\psfus.dll
O20 - Winlogon Notify: QConGina - C:\WINDOWS\SYSTEM32\QConGina.dll
O20 - Winlogon Notify: tphotkey - C:\WINDOWS\SYSTEM32\tphklock.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation - C:\Programmer\ThinkPad\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: EvtEng - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
O23 - Service: IBM Rapid Restore Ultra Service - Unknown owner - C:\Programmer\IBM\IBM Rapid Restore Ultra\rrpcsb.exe
O23 - Service: IBM PM Service (IBMPMSVC) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ibmpmsvc.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: PC Tools AntiVirus Engine (PCTAVSvc) - Unknown owner - C:\Programmer\PC Tools AntiVirus\PCTAVSvc.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: IBM PSA Access Driver Control (PsaSrv) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\PsaSrv.exe (file missing)
O23 - Service: QCONSVC - IBM Corp. - C:\WINDOWS\System32\QCONSVC.EXE
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
O23 - Service: PC Tools Spyware Doctor (SDhelper) - PC Tools Research Pty Ltd - C:\Programmer\Spyware Doctor\sdhelp.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
O23 - Service: IBM HDD APS Logging Service (TPHDEXLGSVC) - IBM Corporation - C:\WINDOWS\System32\TPHDEXLG.EXE
O23 - Service: IBM KCU Service (TpKmpSVC) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\TpKmpSVC.exe
O23 - Service: Protector Suite Virtual Token (vtserver) - UPEK Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Virtual Token\vtserver.exe

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-11-06 14:36

O10 - Broken Internet access because of LSP provider 'rsvp32_2.dll' missing

http://cexx.org/lspfix.htm

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-11-06 14:55

Det er lige præcis den BjarneD .

Hent og kør LSP fix, som BjarneD linker til, og kig i vejledningen.

Flyt denne fil, med pilene i vinduet, over i "remove" kolonnen, og klik derefter "finish". Genstart maskinen.

Efter genstarten:

Kør en scanning med HijackThis, så du kan se alle filer. Luk alle vinduer, sæt flueben ved denne linie, og klik fix checked.

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = ;localhost;<local>

Så går du i Kør og skriver netsh winsock reset<enter> og genstarter maskinen.

Det er så muligt du får brug for ipconfig /release og ipconfig /renew og genstart bagefter. En genstart af routeren som holniels peger på, kan også være en god ting.

Og kom så lige med en frisk HijackThis log igen.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-11-06 14:57

Og det var denne fil du skulle flytte i LSP fix

rsvp32_2.dll

Kommentar
Fra : wolffi

Dato : 05-11-06 15:26

yeps ! jeg går igang nu !!
I fyre er godt nok herlige ! I fortjener flere point!!

Kommentar
Fra : wolffi

Dato : 05-11-06 16:02

Her er så en frisk log - den syge bærbar er nu "rask" !!!! :=)
kan komme på nettet !

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Virtual Token\vtserver.exe
C:\WINDOWS\system32\ibmpmsvc.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\Programmer\ThinkPad\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\IBM\IBM Rapid Restore Ultra\rrpcsb.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\PC Tools AntiVirus\PCTAVSvc.exe
C:\WINDOWS\System32\QCONSVC.EXE
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
C:\Programmer\Spyware Doctor\sdhelp.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\WINDOWS\System32\TPHDEXLG.EXE
C:\WINDOWS\system32\TpKmpSVC.exe
C:\WINDOWS\system32\wdfmgr.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\WINDOWS\system32\TpShocks.exe
C:\PROGRA~1\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY\TPHKMGR.exe
C:\Programmer\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY\TPONSCR.exe
C:\Programmer\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY_1\TpScrex.exe
C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\EzEjMnAp.Exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
C:\IBMTOOLS\UTILS\ibmprc.exe
C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\QCTRAY.EXE
C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\QCWLICON.EXE
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
C:\Programmer\MusicMatch\MusicMatch Jukebox\mm_tray.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Programmer\MusicMatch\MusicMatch Jukebox\mmtask.exe
C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\Programmer\TrojanHunter 4.6\THGuard.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktopIndex.exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.908.5008\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Programmer\Spyware Doctor\swdoctor.exe
C:\Programmer\PC Tools AntiVirus\PCTAV.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
C:\Programmer\ThinkPad\Bluetooth Software\BTTray.exe
C:\Program Files\Digital Line Detect\DLG.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpobnz08.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktopDisplay.exe
C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktopCrawl.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpoevm08.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Bin\hpoSTS08.exe
C:\Programmer\Hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: PCTools Site Guard - {5C8B2A36-3DB1-42A4-A3CB-D426709BBFEB} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdsg.dll
O2 - BHO: DriveLetterAccess - {5CA3D70E-1895-11CF-8E15-001234567890} - C:\WINDOWS\system32\dla\tfswshx.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: PCTools Browser Monitor - {B56A7D7D-6927-48C8-A975-17DF180C71AC} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdpb.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TPKMAPHELPER] C:\Programmer\ThinkPad\Utilities\TpKmapAp.exe -helper
O4 - HKLM\..\Run: [TpShocks] TpShocks.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TPHOTKEY] C:\PROGRA~1\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY\TPHKMGR.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ControlCenter] "C:\Programmer\IBM fingerprint software\ctlcntr.exe" /startup
O4 - HKLM\..\Run: [TP4EX] tp4ex.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EZEJMNAP] C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\EzEjMnAp.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAX] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe /tray
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateManager] "C:\Programmer\Fælles filer\Sonic\Update Manager\sgtray.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [dla] C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IBMPRC] C:\IBMTOOLS\UTILS\ibmprc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QCTRAY] C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\QCTRAY.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [QCWLICON] C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\QCWLICON.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [PWRMGRTR] rundll32 C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\PWRMGRTR.DLL,PwrMgrBkGndMonitor
O4 - HKLM\..\Run: [BLOG] rundll32 C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\BatLogEx.DLL,StartBattLog
O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray] "C:\Programmer\MusicMatch\MusicMatch Jukebox\mm_tray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [mmtask] "C:\Programmer\MusicMatch\MusicMatch Jukebox\mmtask.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Google Desktop Search] "C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe" /startup
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [THGuard] "C:\Programmer\TrojanHunter 4.6\THGuard.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.908.5008\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Spyware Doctor] "C:\Programmer\Spyware Doctor\swdoctor.exe" /Q
O4 - HKCU\..\Run: [PCTAVApp] "C:\Programmer\PC Tools AntiVirus\PCTAV.exe" /MONITORSCAN
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O4 - Global Startup: Digital Line Detect.lnk = ?
O4 - Global Startup: hp psc 2000 Series.lnk = C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpobnz08.exe
O4 - Global Startup: hpoddt01.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Send til &Bluetooth - C:\Programmer\ThinkPad\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Adgangforalle.dk fjernbetjening - {0AD5A451-967F-46BD-9F5E-39247D7FC77F} - c:\AdgangForAlle\adgangforalle.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Adgangforalle.dk fjernbetjening - {0AD5A451-967F-46BD-9F5E-39247D7FC77F} - c:\AdgangForAlle\adgangforalle.exe
O9 - Extra button: Spyware Doctor - {2D663D1A-8670-49D9-A1A5-4C56B4E14E84} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdpb.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Opdatér ThinkPad-programmer - {D1A4DEBD-C2EE-449f-B9FB-E8409F9A0BC5} - C:\Programmer\Lenovo\PkgMgr\\PkgMgr.exe
O11 - Options group: [JAVA_IBM] Java (IBM)
O16 - DPF: {AB86CE53-AC9F-449F-9399-D8ABCA09EC09} (Get_ActiveX Control) - https://h17000.www1.hp.com/ewfrf-JAVA/Secure/HPGetDownloadManager.ocx
O18 - Protocol: widimg - {EE7C2AFF-5742-44FF-BD0E-E521B0D3C3BA} - C:\WINDOWS\system32\btxppanel.dll
O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~1\Google\GOOGLE~2\GOEC62~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O20 - Winlogon Notify: psfus - C:\Programmer\IBM fingerprint software\psfus.dll
O20 - Winlogon Notify: QConGina - C:\WINDOWS\SYSTEM32\QConGina.dll
O20 - Winlogon Notify: tphotkey - C:\WINDOWS\SYSTEM32\tphklock.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation - C:\Programmer\ThinkPad\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: EvtEng - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
O23 - Service: IBM Rapid Restore Ultra Service - Unknown owner - C:\Programmer\IBM\IBM Rapid Restore Ultra\rrpcsb.exe
O23 - Service: IBM PM Service (IBMPMSVC) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ibmpmsvc.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: PC Tools AntiVirus Engine (PCTAVSvc) - Unknown owner - C:\Programmer\PC Tools AntiVirus\PCTAVSvc.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: IBM PSA Access Driver Control (PsaSrv) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\PsaSrv.exe (file missing)
O23 - Service: QCONSVC - IBM Corp. - C:\WINDOWS\System32\QCONSVC.EXE
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
O23 - Service: PC Tools Spyware Doctor (SDhelper) - PC Tools Research Pty Ltd - C:\Programmer\Spyware Doctor\sdhelp.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
O23 - Service: IBM HDD APS Logging Service (TPHDEXLGSVC) - IBM Corporation - C:\WINDOWS\System32\TPHDEXLG.EXE
O23 - Service: IBM KCU Service (TpKmpSVC) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\TpKmpSVC.exe
O23 - Service: Protector Suite Virtual Token (vtserver) - UPEK Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Virtual Token\vtserver.exe

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-11-06 16:20

Det lyder godt, og ser også godt ud, men jeg lægger mærke til at du har to antvirus, og det duer ikke at have to kørende samtidig, da de kan konflikte, og derfor ikke beskytte optimalt.

Så er din log ren.

Efter et virus/spyware angreb, er det altid en god ide at rydde op i systemgendannelses filerne. Deaktiver systemgendannelse (http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle) (vejledning lidt nede på siden )- genstart din computer - aktiver systemgendannelse.

Hent ATF Cleaner her fra http://www.atribune.org/content/view/19/2/

Start ATF Cleaner. Sæt flueben i "Select all" (du kan undlade cookies, hvis du vil). Klik "Empty selected".

Hvis du vil optimere lidt, kan du afinstallere Logitech Desktop Messenger. Den bruger en del ressourcer, og personligt mener jeg at den ikke er til meget nytte. Men det er jo en smagssag.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-11-06 16:27

Jeg har på fornemmelsen, at problemet skyldes, at du ikke har opdateret fuldt på windowsupdate og derfor har nogle huller.

Systemgendannelse bør i øvrigt ALTID slås fra når man renser for virus og trojanere da de næsten altid får lagt en lille "moderfil" i gendannelseslageret, som kan gendanne skidtet og problemet er at man ikk eumiddelbart kan få adgang til gendannelsesfilerne med programmer til at rydde op.

Kommentar
Fra : wolffi

Dato : 05-11-06 16:41

jeg går straks igang med at færdiggøre dette projekt !!!

stl_s og BjarneD jeg er så glad og taknemmelig for al jeres hjælp - specielt dig stl_s !

jeg vil gerne rundhåndet dele ud af mine mange point, men kan ikke hæve pointsummen, så det kommer senere.

Sådan en skole IT-ansvarlig "nørd" som jeg, er super glad for at kunne trække på jeres viden, når det kniber.

Jeg er ikke helt klar over, hvorfor der er 2 virus programmer istalleret - regner kun med at vi kører med AVG - hvad er det andet?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-11-06 17:25

Det er PCTools antivirus her:

O4 - HKCU\..\Run: [PCTAVApp] "C:\Programmer\PC Tools AntiVirus\PCTAV.exe" /MONITORSCAN

Du kan afinstallere det i Tilføj/Fjern. PCTools spywarescanner "Spyware Doctor" er udmærket, men deres antivirus er ikke meget værd.

Godkendelse af svar
Fra : wolffi

Dato : 05-11-06 18:54

Tak for svaret stl_s.
Du har været en kæmpe hjælp - se mit tillægsspørgsmål.

hilsen Wolffi

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-11-06 19:34

Hej Wolffi.
Du må gerne annulere det spørgsmål du har oprettet til mig.
Jeg vil rent principielt ikke lave indlæg bare for at få nogle point.
Det glæder mig hvis du har haft noget ud af min deltagelse og så syntes jeg vi skal lade det blive ved det.
mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-11-06 20:08

Tak for point og stjerner. Godt du kunne bruge hjælpen .

Det er flot af dig at du gerne vil give ekstra point, men det er alt for meget. Den vil ikke være rigtigt af mig at tage imod dem. Du har givet 500 point her, og det er rigtigt meget. Jeg syntes du skulle annullere de to andre spørgsmål med point, og så spare dem til en anden gang, hvor du måske får brug for hjælp. Men tak for tilbuddet.