/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Power point
Fra : anetteogjesper
Vist : 813 gange
40 point
Dato : 04-11-06 10:24

Hej

Jeg har lavet en power point præsentation, og nu har jeg lige et par spørgsmål.

Hvordan gør jeg, hvis jeg vil sende den på mail og modtageren skal åbne den og så skal den bare køre? (Altså hvordan "færdiggøre" jeg den)

Kan den spilles fra en DVD eller skal den være på CD-rom?

Er det muligt at sætte et filmklip/reklame ind i en præsentation?

Mvh
Anette

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 04-11-06 10:58

En powerpoint fil hedder PPT til efternavn, du skal ganske simpelt omdøbe efternavnet til PPS (powerPointShow) så kører powerpoint præsentationen helt af sig selv, når man klikker på den.

Vær opmærksom på hvis du kører windows, og du ikke har sat dine indstillinger til at vise efternavn (skjul filetype navn for kendte filer) kan du ikke ændre navnet.

Så kan man vælge at gemme PPT filen som en PPS inde fra powerpoint.

Kommentar
Fra : henrikdj

Dato : 04-11-06 11:34

Der er vel lige en detalje der skal med.
Modtageren skal enten have Powerpoint installeret - eller Office Powerpoint Fremviser 2003. Ellers hjælper det ikke meget.
Se her fra office Online:

Citat
Problemløsning: Jeg ønsker at åbne en præsentation, men jeg har ikke PowerPoint
Hvis du ikke har PowerPoint installeret på computeren, kan du stadig åbne og køre præsentationer ved hjælp af Office PowerPoint Fremviser 2003.

Hent Microsoft Office PowerPoint Fremviser 2003 direkte fra Microsoft Office Online.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=428d5727-43ab-4f24-90b7-a94784af71a4&displaylang=da

mvh
Henrik

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-11-06 11:44

Man kan vel stadig gemme den som rejsepræsentation,
hvor den selv har det nødvendige med.

Der kan være problemer med at sende aktive filer over nettet (firewall)
Det kan som regel omgås ved at omdøbe filen til .txt og tilbagedøbe den hos modtager.

Accepteret svar
Fra : zakia1964

Modtaget 40 point
Dato : 04-11-06 15:26

Når du er færdig med dit dias-show skal du vælge Filer, Gem som og nederst i dialogboksen under filtype vælge PowerPoint-diasshow (*.pps).

Når du sender filen vedhæftet pr. mail kan du jo i mailen gøre opmærksom på at såfremt modtageren ikke har PowerPoint så skal der downloades Microsoft Office PowerPoint Fremviser 2003 via dette link:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=428d5727-43ab-4f24-90b7-a94784af71a4&displaylang=da

Hvad angår det at indsætte et filmklip i dias-showet så er det ganske nemt. Vælg Formater i menulinjen og Diaslayout. Her vælges layoutet Titel, medieklip og tekst. Herefter kan du efter et dobbeltklik indsætte en film du har gemt på PC'en.

Hvis du vil lave powerpoint til dvd skal du bruge et program der kan gøre dette. Via dette link kan du downloade et program der kan lave denne gymnastik.
http://www.download.com/3120-20_4-0.html?tg=dl-2001&qt=powerpoint%20to%20dvd&tag=srch

Godkendelse af svar
Fra : anetteogjesper

Dato : 04-11-06 22:34

Tak for svaret zakia1964.